مراقب علائم بیماری در پرنده خود باشید

مراقب علائم بیماری در پرنده خود باشید

0 دیدگاه 14 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 468
مراقب علائم بیماری در پرنده خود باشید
از آنجا که بیماریها می توانند برای پرندگان خانگی یک مسئله جدی باشند ، مهم است که با مشکل سازترین مشکلات سلامتی که در پرندگان زینتی ایجاد می شود آشنا شویم.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در اینجا به برخی از مشکلات سلامتی پرندگان اشاره کرده ایم تا در مورد بیماری ها و تأثیرات آن بر حیوان خانگی خود بیشتر بیاموزید. 

آنفولانزای مرغی : 

صاحبان پرندگان زینتی باید بدانند که آنفولانزای مرغی می تواند هر گونه پرنده ای را تحت تأثیر قرار دهد. به این معنی که طوطی ها و سایر پرندگان خانگی معمولی نیز در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند.

انگل ها

انگل ها می توانند روی هر حیوانی از جمله پرندگان و انسان ها تأثیر بگذارند. بسیار مهم است که حیوان خانگی خود را از نظر علائم آلودگی انگلی داخلی یا خارجی تحت نظر داشته باشید، زیرا کودکان ، سایر حیوانات خانگی و سایر اعضای خانواده نیز می توانند در صورت قرار گرفتن در معرض آن، بیمار قرار بگیرند. اگر به سرعت تحت درمان قرار نگیرید ، برخی از انگل ها می توانند برای پرندگان خانگی کشنده باشند. 

 

بیماری منقار

یکی از مشکلات سلامتی که ترس را در قلب صاحبان پرندگان زینتی ایجاد می کند بیماری منقار و بیماری پرهای Psittacine است که با نام PBFD نیز شناخته می شود. این ویروس کشنده است که باعث رشد غیر طبیعی منقار و پر ، ضایعات و مشکلات مختلف دیگر می شود.

فشار روانی

استرس می تواند طوطی ها و سایر پرندگان خانگی را نیز تحت تأثیر قرار دهد و می تواند باعث کاهش پاسخ ایمنی شود و پرنده را مستعد ابتلا به این بیماری کند.

به این وب سایت رای دهید