نژاد سگ پامر

نژاد سگ پامر

0 دیدگاه 25 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 789
نژاد سگ پامر
پامرانی سگ کوچک، زیبا و دوست داشتنی است که معمولاً شخصیتی دوستانه دارد. این نژاد که "پوم" نیز نامیده می شود ، به عزیزان خود بسیار وفادار است و علیرغم ظاهر کوچک ، می تواند یک سگ نگهبان خوب باشد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، با آموزش مناسب، پومرانیان می تواند یک همراه عالی باشد ، اگرچه این سگ برای همه مناسب نیست. خانواده هایی که دارای فرزندان خردسال هستند ممکن است خانه ایده آلی برای پوم نباشند ، اما این نژاد اغلب با بچه های بزرگتر و آرام تر رابطه خوبی دارد. اگر یک سگ کوچک وفادار و خوش فکر   همان چیزی است که بدنبال آن هستید ، پوم ممکن است برای شما مناسب باشد. 

ویژگی های پومرانیان

سطح محبت                       بالا

دوستی                          متوسط

کودک پسند                         کم

دوستدار حیوانات خانگی         کم

نیازهای ورزش                      کم

بازیگوشی                       متوسط

سطح انرژی                     متوسط

آموزش پذیری                  متوسط

هوش                                بالا

میزان ریزش مو                    بالا

 

تاریخچه پومرانیان

پومرانیان از نسل سگهای سورتمه ای ایسلند و لاپلند هستند و کوچکترین عضو خانواده سگهای اسپیتز هستند.  نام این نژاد به این دلیل است که در مناطق آلمان و لهستان توسعه یافته است، که در آن زمان به عنوان پومرانیا شناخته می شد. در آن زمان ، اندازه پومرانی ها از آنچه امروزه رایج است بزرگتر بود.

در اواخر دهه 1800، ملکه ویکتوریا انگلستان مالک پومرانیایی ها بود و به آنها اجازه داد تا در یک نمایش تطبیقی ​​نمایش داده شوند.  

پومرانیایی ها در اوایل قرن بیستم در ایالات متحده محبوبیت یافتند و همچنان یک نژاد سگ محبوب هستند . آنها در سال 1888 توسط باشگاه Kennel American به طور رسمی به عنوان نژاد شناخته شدند.

مراقبت پومرانیایی

موی پومرانی دارای موی بلند ، ضخیم و دوتایی است که به مرتب نظافت نیاز دارد  . برنامه ریزی کنید که چندین بار در هفته موی پوم خود را برس بکشید. برخی از صاحبان پوم ترجیح می دهند کت سگ خود را به صورت دوره ای توسط یک نظافتچی شسته و بریده شود ، که این امر نیاز به مسواک زدن معمول را کاهش می دهد ، اما از بین نمی برد.

ناخن های سگ خود را به طور منظم کوتاه کنید ، مخصوصاً اگر صدای کلیک کردن روی سطوح سخت را بشنوید. پوم ها ممکن است مشکلات دندانی داشته باشند ، بنابراین بهتر است روزانه دندان های سگ خود را مسواک بزنید.

 

در بدترین حالت ، این سگهای کوچک سفت و سخت می توانند سرسخت و زورگو باشند، با این حال، پوم ها سگ های باهوشی هستند که به سرعت به آموزش پاسخ می دهند. در حقیقت ، آنها در صورت آموزش مناسب ، در دراز مدت شادتر و سازگارتر خواهند بود.

پورمرها همچنین دارای سطح انرژی متوسط ​​تا بالایی هستند ، بنابراین ورزش های روتین به شدت توصیه می شود. سعی کنید پیاده روی روزانه و بازی مکرر را ارائه دهید. پورمرها همچنین از شانس دویدن گاه به گاه لذت می برد (و برای انجام این کار به فضای زیادی احتیاج ندارند). آنها استقامت خوبی دارند و شما می توانید آنها را در بیش از 5 مایل پیاده روی طی کنید. 

به دلیل اندازه کوچک آنها ، یک Pom می تواند در اثر برخورد خشن توسط کودک آسیب ببیند. تا زمانی که بچه ها آنقدر بزرگ نشوند که یاد بگیرند با سگ ها با احتیاط رفتار کنند ، پوم ممکن است مناسب خانواده ای با فرزندان کوچک نباشد.

ماهی قزل آلا می تواند در یک خانواده چند حیوان خانگی با گربه ها و سگهای کوچک دیگر خوب باشد. با این حال ، اگر پومر را به خانه ای با سگ های بزرگتر معرفی کنید ، یا برعکس ، باید به خوبی با سگ های خود معاشرت کنید. پومر از دعوا با سگ بزرگتر عقب نشینی نمی کند و حتی در بازی خشن نیز ممکن است مجروح شود. 

در حالی که Poms در هوای خنک نسبتاً خوب عمل می کند ، در هوای گرم نیز می تواند بیش از حد گرم شود. آنها به عنوان سگهای خانگی بهترین هستند ، و به مناطق محصور شده برای بازی دسترسی دارند. به خاطر داشته باشید که آنها می توانند توسط پرندگان بزرگ مانند جغدها یا شاهین ها یا شکارچیان زمینی مانند کایوت شکار شوند.

پومر ها برای زندگی در آپارتمان مناسب هستند ، اما شما همچنین باید گرایش به پارس آنها را در نظر بگیرید. آنها سگ های نگهبان عالی هستند زیرا شما را از هرگونه حرکت در این نزدیکی هشدار می دهند. اما آنها صدای زیادی برای سگ های کوچک دارند و این ممکن است مزاحم باشد.

 خانه دار شدن پومرانیایی ممکن است دشوارتر از برخی نژادها باشد. آماده باشید که پد و لوازم تمیز کننده توله سگ در دست داشته باشید.

ویزیت دامپزشکی سگ

مشکلات بهداشتی شایع

پرورش دهندگان مسئول تلاش می کنند تا بالاترین استانداردهای نژادی را که توسط باشگاه های پرورشگاه مانند AKC تعیین شده است ، حفظ کنند. سگهایی که با این استانداردها پرورش داده می شوند کمتر به بیماری ارثی مبتلا می شوند. با این حال ، برخی مشکلات بهداشتی ارثی می تواند در نژاد ایجاد شود. 

رژیم غذایی و تغذیه

پومرانیای کوچک به مقدار کمی غذا نیاز دارد. دو وعده غذا در روز تا 1/4 فنجان غذای خشک سگ ارائه دهید. نیاز سگ شما به اندازه ، سطح فعالیت و عوامل دیگر بستگی دارد. حتماً وزن سگ خود را به دقت زیر نظر داشته باشید تا از چاقی جلوگیری شود و این امر طول عمر سگ شما را کوتاه می کند. حتی 1 پوند اضافی برای یک پومرانیایی قابل توجه است.

 سگ پامر، می تواند به خوبی با فضاهای کوچکتر سازگار شود، پر انرژی و دوست داشتنی است،به گرما حساس است.

به این وب سایت رای دهید