چرا سگ ها استخوان ها و اجسام دیگر را دفن می کنند؟

چرا سگ ها استخوان ها و اجسام دیگر را دفن می کنند؟

0 دیدگاه 27 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 749
چرا سگ ها استخوان ها و اجسام دیگر را دفن می کنند؟
بسیاری از سگها دوست دارند چیزها را در مکان های امن پنهان کنند و اغلب سگها مستعد دفن اقلام متعلق به آنها هستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، آیا تا به حال به سگ خود یک استخوان داده اید که و با صحنه دفن کردن استخوان توسط سگ تان روبرو شوید؟ چهار دلیل برای بروز این رفتار وجود دارد.

غریزه

این رفتار ممکن است به دلیل غرایز بقا قوی به ارث رسیده از اجداد وحشی سگهای اهلی سگهای وحشی و گرگ خاکستری به ارث رسیده باشد. این سگ های وحشی اغلب بیشترین دسترسی را به غذا نداشتند و بیشترین استفاده را از غذای خود داشتند ، اغلب سگهای وحشی را در زیر چاله های خود در زمین دفن می کردند. خاک به عنوان یخچال طبیعی عمل می کند و غذا را از نور مستقیم خورشید دور نگه می دارد و دمای زمین با عمق سوراخ کاهش می یابد و غذا را تازه تر نگه می دارد ، بنابراین حیوان می تواند بعداً هنگامی که تغذیه کمیاب است آن را بازیابی کند.

سگها ممکن است هر چیزی را که ارزشمند می دانند دفن کنند ، که فقط شامل غذا نمی شود. این به دلیل غریزه طبیعی آنها برای حفظ امنیت و محافظت از چیزهای ارزشمند است.

 

نژاد

چندین نژاد وجود دارد که بیشتر مستعد حفر و دفن هستند. تعدادی از این نژادها عبارتند از تریر ، داچشوند ، بیگل ، سگهای شکاری باس و شناوزرهای مینیاتوری . به عنوان مثال ، Carin Terriers در ابتدا برای تعقیب و شکار بازی های کوچک پرورش داده شد و آنها مهارت های حفاری عالی و غریزه خود را برای جستجو حفظ کرده اند. از آنجا که این نژادها به طور خاص برای حفاری پرورش داده می شوند ، ممکن است تمایل زیادی به ذخیره منابع خود داشته باشند و بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که استخوان ها را دفن کنند. این برای آنها یک رفتار عادی است. به یاد داشته باشید ، صرف نظر از نژاد سگ ، همه سگها توانایی حفاری دارند.

 

خستگی

سگها هر روز به تحریک و خروجی انرژی خود نیاز دارند و وقتی انسان آن را برای آنها فراهم نکند ، راههای خود را پیدا خواهد کرد. یک مثال: ممکن است بازی سرگرم کننده دزدیدن ریموت تلویزیون و دفن آن برای جلب توجه شما (رفتار جلب توجه) و بیشتر وقت گذراندنتان با او میباشد.

 اضطراب

استرس و اضطراب نیز می توانند در این رفتار نقش داشته باشند. برخی از سگهایی که احساس اضطراب می کنند ممکن است اقلامی را دفن کنند تا خود را آرام کنند زیرا حفاری یک رفتار آرامش بخش است. اگر سگی در لحظه یا منطقه ای که در آن تغذیه می شود احساس امنیت نکند ، ممکن است غذای خود را برای خوردن در مکان یا زمان راحت تری دفن کند. همچنین ممکن است این رفتار را در خانواده های چند سگ یا سگهایی که در شرایطی رشد کرده اند که منابع کمیاب دارند ، مانند آسیاب توله سگ ، مشاهده کنید .

این رفتار ممکن است هنگامی که سگ شما احساس امنیت می کند و طبق برنامه غذایی مداوم تغذیه می شود ، بهبود یابد. اما در غیر این صورت، توصیه می شود از دامپزشک و متخصصان رفتار خود مشاوره بگیرید.

چگونه جلوی دفن را بگیریم

به یاد داشته باشید ، رفتار دفن می تواند به دلایل متعددی رخ دهد و انگیزه می تواند شامل کسالت، اضطراب و تمایل طبیعی برای پنهان کردن چیزها در مکان های امن باشد. این یک رفتار عادی است.

برای به حداقل رساندن این رفتار ، حتماً پیاده روی های برنامه ریزی شده ، زمان بازی ، تکنیک های تمرین مثبت و سایر خروجی های مناسب را برای انرژی سگ خود در نظر بگیرید. نگه دارید اسباب بازی سرگرم کننده را به نگه داشتن سگ خود مشغول زمانی که شما این اطراف نیست.

همچنین می توانید کل عمل دفن را به یک بازی سرگرم کننده سرپوشیده تبدیل کنید که در طول هفته چند بار با سگ خود بازی می کنید. این توصیه می شود زیرا این غریزه طبیعی سگ شما برای دفن است ، بنابراین شما فرصت های مناسبی را برای سگ خود فراهم می کنید تا آنچه را که از او می خواهید (به جای کنترل از راه دور تلویزیون) دفن کند. این بازی سگ شما را با یادگیری جدیدی درباره اینکه چه چیزی مخفی است و چه چیزی نیست ، غنی می کند.

اگر سگ شما وسایل شما را دفن می کند یا اسباب بازی های خود را از روی حوصله دفن می کند ، موارد زیر را انجام دهید:

با لحنی خوش بین ، نام سگ خود را صدا کنید تا توجه او را جلب کنید.

سگ خود را به منطقه مناسب حفاری ، یک بازی کوتاه یا سایر رفتارها و پاداش های ناسازگار هدایت کنید.

در نهایت ، دسترسی سگ خود را به اسباب بازی های خود محدود کنید تا آنها به اسباب بازی هایی که برای آنها کنار می گذارید علاقه مند شوند. با محدود کردن مقدار و ارائه تنوع ، ممکن است تمایل سگ خود را برای بیرون آوردن گنجینه های خود به داخل حیاط و دفن آنها کاهش دهید.

به این وب سایت رای دهید