بول تریر مینیاتوری (MBT)

بول تریر مینیاتوری (MBT)

0 دیدگاه 3 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 1009
بول تریر مینیاتوری (MBT)
این سگ ها که بخشی از خانواده تریرها هستند، آنها سرشار از محبت و شیطنت هستند. رفتار و ظاهر آنها تا حد زیادی شبیه به بول تریر استاندارد است. با چشمان مثلثی و سر تخم مرغی شکل. اما در مورد آن اشتباه نکنید، MBT یک نژاد مخصوص به خود است که پیروان "کله تخم مرغ" اختصاصی دارد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، امروزه مینی بول تریر یک حیوان خانگی محبوب است. این سگ ها به یک صاحب صبور نیاز دارند. اگر آنچه را که لازم است یک قدم جلوتر از MBT داشته باشید، عاشق شخصیت منحصر به فرد این نژاد خواهید شد.

مشخصات مینی بول تریر

گروه: تریر

قد:  10 تا 14 اینچ

وزن: 25 تا 35 پوند

مو:  کوتاه و درشت

رنگ پوست: در رنگ های مختلف از جمله سفید یکدست، مشکی یا سفید با نشانه های رنگی 

طول عمر: 10 تا 13 سال

ویژگی های بول تریر مینیاتوری

سطح محبت    بالا

حیوانات خانگی دوستانه          کم

نیازهای ورزش  بالا

بازیگوشی       بالا

سطح انرژی    بالا

آموزش پذیری     متوسط

هوش           بالا

تمایل به پارس   متوسط

مقدار ریزش مو  متوسط

تاریخچه بول تریر مینیاتوری

با یک نگاه به بول تریر مینیاتوری خواهید دید که این سگ یک نژاد مخصوص به خود است. سر تخم مرغی شکل مشخصه و چشم های مثلثی، اطلاعات کمی در مورد تاریخچه این نژاد به دست می دهد. با این حال، ما می دانیم که مانند تمام نژادهای مینیاتوری، MBT به یک بسته کوچکتر از نوع استاندارد نژاد تبدیل شد.

معمولاً تصور می شود که بول تریر استاندارد در اواسط دهه 1800 از تلاقی بین بولداگ قدیمی انگلیسی، تریر سفید انگلیسی، تازی انگلیسی و دالماسی ساخته شده است. از این مجموعه سگ‌ها، یک تریر ظهور کرد که در شکار و کشتن موش‌ها در «رویدادهای ورزشی» که تماشاگران روی نتایج شرط‌بندی می‌کردند برتری داشت. امروزه بول تریر مینیاتوری استقامت تریر را حفظ می کند و اغلب طعمه قوی ای از خود نشان می دهد، با این حال طبیعت بازیگوش و شیرین مینی چیزی است که این نژاد را به عنوان یک حیوان همراه برجسته متمایز می کند.

یکی از معروف ترین مینی بول تریرها نماد فروشگاه سوپراستور Target است. Bullseye که به درستی به خاطر دایره های قرمز رنگی که پوست سفید برفی را تزئین می کند نامگذاری شده است، از سال 1999 در تبلیغات چاپی و تلویزیونی این شرکت ظاهر می شود . جالب اینجاست که امسال نیز همان سالی است که MBT به رسمیت شناختن نژاد رسمی از AKC دست یافت.

مراقبت از بول تریر مینیاتوری

آموزش یک مینی بول تریر احتمالا بزرگترین لذت و بزرگترین چالش شما خواهد بود. صاحبان یک MBT به طور همزمان ستایش خود را می خوانند در حالی که ناله می کنند. این برای تریرها معمول است، و مینی بول تریر یک دوز کامل از 'tude' دریافت کرد.

آموزش صبورانه، مداوم و محکم به این تریر به اندازه یک پینت کمک می کند تا گوش دادن و اطاعت از دستورات شما را یاد بگیرد. ثبت نام سگ خود در کلاس های اطاعت از همان ابتدا بسیار سودمند است تا به ایجاد اصول رهبری خوب کمک کند.

به خاطر داشته باشید که این سگ ها بسیار باهوش هستند و بدون ورزش کافی ذهنی و بدنی، راه خود را برای مشغول ماندن پیدا می کنند. اغلب توسط علاقه مندان به این نژاد به عنوان "کودکی 3 ساله با پوست و شلوار سگ" توصیف می شود، آنها شما را سرگرم خواهند کرد.

برخی از مردم می گویند که بول تریرها به خصوص سگ های تهاجمی هستند. همانطور که در مورد هر نژاد سگ وجود دارد. با این حال، عاقلانه است که به خاطر داشته باشید که این نژاد برای شکار بازی های کوچک توسعه یافته است. 

این سگ ها وفاداری فوق العاده ای به صاحب و خانواده خود نشان می دهند. دوست دارند در اطراف افراد خود باشند و اگر برای مدت طولانی تنها بمانند، می توانند خسته یا مخرب شوند. طبق گزارش‌ها، آنها با بچه‌ها خوب رفتار می‌کنند، اما مهم است که مطمئن شوید سگ شما از دوران توله‌گی با بچه‌ها در سنین مختلف اجتماعی شده است. انرژی و اشتیاق یک MBT یک همبازی عالی برای بچه های بزرگتر می سازد که عاشق دویدن و جست و خیز هستند.

پیاده روی در هر روز به شما کمک می کند تا بول تریر شما را خوش فرم نگه دارید. به نظر می رسد این سگ ها از چالش های ورزشی مانند چابکی، فلای بال، رالی و غیره لذت می برند. معرفی تعدادی از فعالیت ها به روال MBT خود یک راه عالی برای جلوگیری از خستگی و در عین حال سالم نگه داشتن سگ شما است.

نظافت یک مینی بول تریر بسیار ساده است. این سگ ها فقط یک بار در هفته یا بیشتر به مسواک زدن نیاز دارند، در حالت ایده آل با یک دستکش نظافت. آنها از یک حمام گاه به گاه برای دور نگه داشتن بوی سگ سود می برند، اما برای اینکه موی MBT خود را عالی نگه دارید، نیازی به تلاش زیاد نیست. باید بدانید که این نژاد حداقل یک ریزش موی متوسط ​​است. برخی از سگ ها کمتر ریزش دارند و برخی دیگر بیشتر می ریزند، اما در هر صورت موهای کوتاه و درشت روی زمین، مبلمان و لباس شما ظاهر می شوند.

مشکلات رایج سلامتی

مینی بول تریر با ساختاری مستحکم و شخصیتی آماده برای حرکت، ضعیف نیست. با این حال، این نژاد دارای برخی از مشکلات سلامت رایج است که باید از آنها آگاه بود. باشگاه ملی نژاد توصیه می‌کند که از یک پرورش‌دهنده آزمایشات سلامتی را از هر دو والدین (و توله‌سگ در صورت لزوم) برای بیماری قلبی و کلیوی، ناشنوایی، کشکک لوکس‌کننده و لوکساسیون لنز اولیه بخواهید. ناشنوایی به ویژه در بول تریرهای سفید جامد دیده می شود، اگرچه این مشکل در سگ هایی با کت های رنگ های مختلف نیز مشاهده شده است. این نژاد همچنین مستعد ابتلا به آلرژی است. اینها می توانند مربوط به محیط زیست یا مواد غذایی باشند.

در مورد اینکه آیا سر تخم مرغی شکل نمادین این نژاد به اختلالات خلقی کمک می کند یا خیر، بحث هایی وجود دارد. حداقل، پیشنهاد شده است که همخونی برای شکل سر و اندازه کوچک باعث ایجاد برخی مشکلات سلامتی برای نژاد شده است. به دنبال پرورش دهنده ای با شجره های محکم و دودمان سالم باشید تا به به حداقل رساندن احتمال مسائل مربوط به همخونی کمک کند.

به طور خلاصه، مینی بول تریرها گاهی اوقات با شرایط بهداشتی زیر کنار می آیند:

ناشنوایی

آلرژی های پوستی

سوفل قلب

بیماری کلیوی

لوکساسیون لنز اولیه

رژیم غذایی و تغذیه

مینی بول تریرها باید با یک رژیم غذایی باکیفیت تغذیه شوند. این نژاد تمایل به اضافه وزن دارد، بنابراین خوردن غذای زیاد یا خوردن ضایعات میز را به یک MBT عادت نکنید.

گرایش این نژاد به آلرژی گاهی به این معنی است که آنها با فرمول های سنتی غذای سگ دست و پنجه نرم می کنند. برخی از MBT ها در رژیم غذایی با مواد محدود برای مبارزه با آلرژی و حفظ پوست و پوشش سالم بهتر عمل می کنند. آنها صمیمی و مهربون و باهوش بالا هستند

مینی بول تریر، می تواند لجباز باشد، ممکن است سگ های دیگر را به خوبی تحمل نکند یا ممکن است به میزان قابل توجهی ریزش مو داشته باشد.

مینی بول تریرها به دلیل اندازه کوچکشان جذاب هستند، اما همچنان تعهد بزرگی از نظر زمان، آموزش و انرژی دارند.

به این وب سایت رای دهید