نشانه های افسردگی سگ ها چیست ؟

نشانه های افسردگی سگ ها چیست ؟

0 دیدگاه 13 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 506
نشانه های افسردگی سگ ها چیست ؟
نشانه های افسردگی سگ ها شامل گوشه گیری ، بی ذوق بودن ، جویدن و لیسیدن پنجه ها ، زیاد خوابیدن ، گریه کردن و ... است.

سگ ها از احساسات بالایی برخوردار می باشند. این حیوانات ممکن است مانند سایر انسان ها با مشکل افسردگی مواجه شوند. این مشکل در سگ ها ممکن است با گذشت زمان به خودی خود برطرف شود. اما گاهی با گذشت زمان ، افسردگی سگ ها بهبود پیدا نمی کند و حتی بدتر می شود. در این صورت باید به فکر درمان اساسی برای سگ ها بود.

علائم و نشانه های افسردگی سگ ها

افسردگی در سگ ها با دقت در رفتار آنها و مشاهده علائمی قابل تشخیص می باشد. اگر در تشخیص افسردگی سگ خود ، مشکل دارید می توانید با مشاوره دامپزشکی تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. مهمترین علائم افسردگی در این حیوانات موارد زیر است.

بی ذوقی سگ

سگ ها ، حیوانات اکتیو و سر زنده ای می باشند. این حیوان زمان زیادی را به بازی و جست و خیز می پردازد. اگر سگ هیچگونه تمایلی برای بازی و فعالیت نداشته باشد و مدام به خوابیدن مشغول باشد ، دچار افسردگی شده است.

گوشه گیری ، از نشانه های افسردگی سگ ها

از دیگر علائم افسردگی این حیوانات ، پنهان شدن و گوشه گیری می باشد. اگر سگ از جمع فرار می کند و از شلوغی دوری می کند ، افسرده شده است. در اینصورت تا حد ممکن باید از تنها گذاشتن سگ ها خودداری نمود.

افزایش خواب

سگ های افسرده علاقه زیادی به خوابیدن دارند. مطالعات و تحقیقات ثابت کرده است که بدن هنگام ناراحتی و اندوه به خواب بیشتری احتیاج دارد. دلیل زیاد خوابیدن سگ ها ، به طور قطع افسردگی می باشد.

گریه کردن

سگ ها در طول دوران افسردگی برای تخلیه حس منفی خود ، به آرامی و بی صدا گریه می کنند. ریختن اشک از چشم این حیوانات ، نشان دهنده گریه و حال بد آنها می باشد. گریه این حیوانات سر و صدایی ندارد.

جویدن پنجه ها از نشانه های افسردگی سگ ها

سگ های افسرده برای تسکین حال خود به جویدن و لیسیدن پنجه ها اقدام می کنند. لیسیدن یا جویدن پنجه ها ، به سگ ها کمک می کند کمی احساس آرامش بیشتری کنند. از مهمترین علائمی که نشان می دهد سگ ها افسرده شده اند ، جویدن و لیسیدن پنجه ها می باشد.

درمان افسردگی سگ ها

برای اینکه افسردگی سگ ها حادتر و وخیم تر نشود ، باید سریعاً برای درمان وی اقدام نمود. برای درمان سگ به مراکز دامپزشکی که ویزیت دامپزشکی سگ در این مراکز مناسب است و دارای متخصصان حرفه ای می باشند ، مراجعه کنید. اقدامات کلی که برای درمان افسردگی سگ ها انجام می شود ، شامل موارد زیر است.

ورزش کردن با سگ

پس از مشاهده علائم و نشانه های افسردگی سگ ها ، باید به فکر بهبودی آنها باشیم. ورزش کردن از اقدامات مفید برای درمان افسردگی آنها است. قبل از انجام ورزش با سگ ها باید با دامپزشک آنها مشاوره نمود تا از سلامتی آنها به لحاظ جسمی مطمئن شد. ورزش کردن سبب می شود که این حیوان سرگرم شود و بر احساسات منفی خود چیره شود.

برقراری ارتباط با سایر سگ ها

یکی دیگر از اقداماتی که برای درمان افسردگی سگ ها می توانید انجام دهید ، برقراری ارتباط میان آنها است. سگ افسرده خود را به مکان هایی که سگ های دیگر وجود دارند ببرید. اگر کسی از نزدیکان شما سگ دارد ، با آنها رفت و آمد کنید تا سگ هایتان با هم ملاقات داشته باشند. ملاقات با هم نوعان برای بهبود روحیه ی آنها بسیار خوب است. البته توجه کنید که سایر سگ ها علائم مشکوک بیماری نداشته باشند.

توجه کمتر به سگ ها

نکته مهم دیگری که پس از مشاهده علائم و نشانه های افسردگی سگ ها باید به آن توجه داشته باشید ، پرهیز از توجه زیاد به سگ ها می باشد. دلیل این موضوع این می باشد که سگ ها از توجه زیاد لذت می برند و ممکن است رفتارهای افسرده خود را تکرار کنند تا توجه دیگران را به خود جلب کنند. بنابراین باید رفتار عادی با این حیوانات داشته باشید. زمانی که با آنها عادی رفتار کنید ، بیشتر به درمان افسردگی آنها کمک می کنید.

 

به این وب سایت رای دهید