نشانه های آنفولانزای گربه چیست ؟

نشانه های آنفولانزای گربه چیست ؟

0 دیدگاه 14 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 757
نشانه های آنفولانزای گربه چیست ؟
نشانه های آنفولانزای گربه معمولاً به صورت تب ، بی اشتهایی ، آبریزش بینی ، اختلالات تنفسی ، آبریزش چشم ، عطسه ، آبریزش دهان و ... می باشند.

تشخیص آنفولانزای گربه اصلاً دشوار نمی باشد. آنفولانزای گربه مشابه آنفولانزای انسان می باشد. این بیماری در اغلب موارد ویروسی است. واکسن هایی برای پیشگیری از ابتلای گربه ها به آنفولانزا وجود دارند. البته این واکسن ها ایمنی صد درصدی ایجاد نمی کنند ، ولی از وخامت حال گربه در صورت ابتلا به آنفولانزا جلوگیری می کنند.

علائم و نشانه های آنفولانزای گربه

رایج ترین نشانه هایی که به تشخیص آنفولانزا در گربه ها کمک می کند ، موارد زیر می باشند.

  • عطسه های پی در پی
  • آبریزش بینی و چشم ، آبریزش بزاق دهان
  • تب و بی اشتهایی
  • تغییرات خلق و خو
  • تنفس های نامنظم همراه با صدا
  • زخم پیرامون چشم ها

با توجه به شدت آنفولانزا ، این علائم متفاوت ظاهر می شود. اگر تشخیص آنفولانزای گربه برای شما سخت می باشد ، می توانید از مشاوره تلفنی دامپزشکی راهنمایی بگیرید.

آنفولانزای گربه مسری است ؟

پس از آشنایی با نشانه های آنفولانزای گربه ، این سؤال پیش می آید که آیا این بیماری واگیر دارد. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که آنفولانزای گربه به شدت مسری می باشد. عطسه این حیوان قادر است ویروس ها را تا مسافت طولانی انتقال دهد. این موضوع نشان می دهد که صرفاً تماس مستقیم با گربه سبب انتقال ویروس نمی شود.

با توجه به توضیحات گفته شده ، لزوم رعایت بهداشت و جداسازی وسایل گربه مشخص می گردد. محل خواب ، محل دستشویی ، وسایل گربه باید به طور منظم ضدعفونی و پاکیزه شوند. نحوه اصلاح و شستشو حیوانات خانگی در زمان ابتلا به بیماری های مسری ، موضوع بسیار مهمی می باشد.

درمان آنفولانزای گربه

با مشاهده کوچکترین علائم و نشانه های آنفولانزای گربه ، سریعاً برای درمان اقدام نمایید. داروهای خاصی برای درمان قطعی این بیماری وجود ندارد. آنتی بیوتیک ها با نظر دامپزشک مربوط ، در برخی موارد تجویز می شوند. بهترین اقدامات درمانی برای بهبود سریع تر گربه موارد زیر می باشند.

در اولین اقدام ، محیط خانه را برای استراحت گربه آرام کنید.

گربه را با شیوه های مناسبی به نوشیدن مایعات فراوان ترغیب نمایید. بهترین دارو برای درمان آنفولانزا مصرف مایعات فراوان می باشد.

در حفظ بهداشت چشم ها و بینی گربه توجه داشته باشید. با استفاده از دستکش و ماسک برای خود ، به تمیز نمودن ترشحات بینی و چشم گربه اقدام نمایید.

اگر نشانه های آنفولانزای گربه به گونه ای بود که انگار گربه گلو درد دارد ، باید غذاهای نرم به او بدهید تا گلو دردشان بهتر شود.

گربه باید کاملاً گرم و خشک نگهداری شود. گربه بیمار را از سایر گربه های موجود در خانه جدا کنید. تمامی وسایل مورد نیاز گربه را در نزدیکی او قرار دهید.

عوارض بلند مدت این بیماری

در اغلب موارد ، عوارض بلند مدتی برای گربه بوجود نمی آید. در موارد نادر ، گربه پس از بهبودی کامل در مواقع اضطراب و ناراحتی به شکل خفیف آنفولانزا مبتلا می شود.

گاهی گربه دچار ورم لثه طولانی مدت می شود. در اینصورت از هر گونه درمان خانگی و خودسرانه پرهیز کنید. برای درمان لثه گربه می توانید از دامپزشک آنلاین گربه کمک بگیرید. شاید در این شرایط نیاز به کشیدن دندان گربه باشد.

عوارض طولانی مدت دیگری که ممکن است برای گربه بوجود بیاید ، مشکلات مربوط به چشم و بینایی است. شاید در چنین حالتی ، دامپزشک مربوط به تخلیه چشم های گربه شود.

بنابراین اگر پس از نشانه های آنفولانزای گربه در مرحله ابتدایی ، با علائم دیگری مانند نیمه بسته بودن چشم های گربه و خستگی و ترشحات غیرعادی چشم های گربه مواجه شدید سریعاً به مراکز دامپزشکی مراجعه نمایید. البته جای نگرانی وجود ندارد زیرا در اکثر مواقع ، روش های درمانی برای این مشکل به صورت موفقیت آمیز نتیجه می دهند.

جلوگیری از آنفولانزای گربه

مؤثرترین روش برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در گربه ها ، رعایت بهداشت می باشد. از رفت و آمد گربه با گربه هایی که دارای نشانه هایی از سرماخوردگی یا آنفولانزا می باشند ، جلوگیری شود. تغذیه مناسب و سرشار از ویتامین برای افزایش سیستم ایمنی گربه توصیه می شود.

به این وب سایت رای دهید