شکستگی پای گربه

شکستگی پای گربه

0 دیدگاه 22 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 699
شکستگی پای گربه
شکستگی پای گربه در صورتی که به موقع رسیدگی و درمان نشود ، صدمات و آسیب های شدیدی را برای گربه بوجود می آورد.

گربه ها ، حیوانات بازیگوش و کنجکاوی هستند. آنها مدام در تحرک هستند و علاقمند هستند که همه چیز را کشف کنند و به همه جا می روند. اگر چیزی حس کنجکاوی آنها را تحریک کند ، برای دیدن و لمس کردن آن از خطرناکترین مسیرها نیز عبور می کنند. بنابراین این حس کنجکاوی و جست و خیزهای فراوان ، گاهی برای آنها مشکلاتی را بوجود می آورد. گربه ها پرش از ارتفاع را خیلی دوست دارند. شکستگی اعضای بدن آنها در اثر پرش از ارتفاع ، زیاد اتفاق می افتد.

آیا پای گربه من شکسته است ؟

تشخیص شکستگی پای گربه ، کار آسانی برای شما نیست. اگر علائم زیر را مشاهده کردید ، باید گربه خود را به یک دامپزشک نشان دهید. زیرا درمان حیوانات خانگی از اهمیت زیادی برخوردار است و اصلا کار ساده ای نیست که توسط خودتان قابل انجام باشد. بنابراین با مشاهده علائم زیر به دامپزشک مراجعه کنید.

لنگ لنگان راه رفتن

عدم تحمل وزن توسط یکی از پاها

تغییر در شیوه نفس کشیدن گربه

احساس درد شدید در گربه

رنگ پریدگی گربه و کبودی لثه های او

نامنظم بودن ضربان قلب

  • این تصور که گربه ها هفت جان دارند ، غلط است. دانستن این مسئله مهم است که گربه ها معمولاً تمایل دارند دردهای خود را پنهان کنند. بنابراین تشخیص شکستگی پای گربه ، کار دشواری است. با مشاهده علائم مشکوک ، می توانید با دامپزشک آنلاین گربه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

پیشگیری

طبق بررسی ها بیشترین شکستگی ها در ارتباط با گربه ، به علت سوانح و تصادفات ایجاد می شود. برای پیشگیری از این مسئله باید محدودیت هایی برای رفتن گربه به بیرون از منزل اعمال شود. گربه خود را همواره زیرنظر داشته باشید و رفت و آمدهای وی را کنترل کنید. چنانچه مشاهده کردید که گربه علاقه زیادی به رفتن به مناطق پرخطر مانند بالکن و بالای پله ها و ... دارد ، این مناطق را برا آنها ایمن کنید یا شرایطی را ایجاد کنید که گربه نتواند به این مکان ها برود.

درمان شکستگی پای گربه

اگر احساس کردید که پای گربه شما شکسته است ، در وهله اول آرامش خود را حفظ کنید. در صورتی که شما مضطرب باشید ، این استرس و اضطراب را به گربه انتقال می دهید. گربه را با دقت کامل به گونه ای که هیچگونه فشاری به بدن او وارد نشود ، بلند کنید و در مکان امنی قرار دهید. حالا به ترتیب زیر عمل کنید.

پای گربه را به آرامی چک کنید و بررسی نمایید که شکستگی آن از نوع باز می باشد یا از نوع بسته.

شکستگی باز یعنی شکستگی که زخم ایجاد شده و نواحی شکستگی مانند استخوان به بخش بیرونی نفوذ کرده باشد.

شکستگی بسته یعنی شکستگی که پوست روی آن سالم است و زخمی روی آن تشکیل نشده است.

در صورتی که شکستگی باز است ، زخم را با آب کمی گرم شسته و یک پانسمان یا دستمال نخی تمیز روی آن قرار دهید. از ریختن مواد ضدعفونی کننده و دارو روی زخم ، خودداری کنید.

پای گربه را به گونه ای ببندید که استخوان ها کمترین جابه جایی را داشته باشند. بستن طوری باشد که نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد.

مهمترین اقدام برای درمان گربه

برای درمان شکستگی پای گربه باید به دامپزشکی یا مراکزی که ویزیت عمومی حیوانات خانگی را انجام می دهند ، مراجعه کنید. آتل بندی پای گربه ، کاملاً تخصصی است و اصلاً کار شما نمی باشد. بنابراین از اقدام خودسرانه در این ارتباط ، پرهیز کنید. درمان شکستگی این حیوان ، در منزل غیرممکن است. فقط باید احتیاط کنید که زخم شکستگی عفونت نکند و با هیچگونه آلودگی در تماس نباشد.

این نکته مهم را درنظر داشته باشید که تکان ندادن و حرکت ندادن پای گربه ، مهمترین اقدامی است که شما می توانید برای درمان وی ، قبل از رساندن به دامپزشکی انجام دهید.

گربه را در یک باکس مناسب قرار دهید و اطراف آن بالش و لباس و ... قرار دهید تا از تکان خوردن آن در اثر حرکت ، جلوگیری کنید. سپس آن را به دامپزشکی انتقال دهید. از کنجکاوی و درمان خودسرانه شکستگی پای گربه خودداری کنید.

 

به این وب سایت رای دهید