بایدها و نبایدهای تقویت مثبت

بایدها و نبایدهای تقویت مثبت

0 دیدگاه 27 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 528
بایدها و نبایدهای تقویت مثبت
تقویت مثبت می تواند یک ابزار آموزشی قدرتمند برای سگ ها باشد، اما به این معنی نیست که هر کاری که توله سگ شما انجام می دهد را قبول کنید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اگر می‌خواهید بیشترین موفقیت را از طریق آموزش تقویت مثبت به دست آورید، بایدها و نبایدهای مهمی را دنبال کنید.

انجام دادن…

رفتار مطلوب را فورا تحسین و پاداش دهید. سگ ها در لحظه زندگی می کنند، بنابراین پاسخ شما باید فوری باشد. این می تواند شامل رفتار و محبت باشد و باید هر زمان که سگ شما کاری را انجام می دهد که شما می خواهید از آن استفاده کنید.

اگر در خانه به سگی آموزش می‌دهید، هر بار که او کارش را بیرون انجام می‌دهد با او رفتار کنید. روی دستورات کار می کنید؟ هر بار که کاری را که شما می گویید انجام می دهد او را نوازش کنید.

هدف این است که سگتان متوجه شود که وقتی از شما اطاعت می کند چیزهای خوب به دست می آورد. به همین دلیل، شما باید تمرین را کوتاه، سرگرم کننده و مثبت کنید.  

جدا شدن از رفتار

در حالی که استفاده از خوراکی‌ها در ابتدا برای به دست آوردن رفتاری که می‌خواهید کاملاً اشکالی ندارد، با گذشت زمان باید سگ خود را از آن‌ها جدا کنید، اما همچنان به محبت خود ادامه دهید. در نهایت، توله سگ شما خوراکی ها را فراموش می کند و کاری را که شما می خواهید انجام می دهد تا شما را خوشحال کند.  

شما همچنین می توانید سگ خود را شرطی کنید که صدای خاصی مانند "Tsch!" یا یک کلیک با دریافت یک درمان. وقتی غذا را بردارید، سگ شما همچنان به صدا پاسخ می دهد.

نکن…

همه چیز را پیچیده کنید. اگر می‌خواهید سگتان بازی کند، به او نگویید «توپ را بیاور». درعوض، فقط بگویید «بیا» و وقتی این کار را کرد بلافاصله به او پاداش دهید. با آموزش، پیچیده باشید. اینگونه هیچ راهی وجود ندارد که سگ شما متوجه شود. 

نمایش ناسازگاری

شما نمی توانید به سگ خود به خاطر دوری از مبل جایزه بدهید و بعداً اجازه دهید او بیاید و محبت کند. این رفتار او را در مورد آنچه شما می خواهید گیج می کند. علاوه بر این، مهم است که همه افراد خانواده شما از قوانین یکسانی پیروی کنند، در غیر این صورت سگ شما در تلاش است تا بفهمد چگونه با هر فرد رفتار کند. 

اصلاح سگ خود را متوقف کنید

اشتباه بزرگی که اغلب با تقویت مثبت همراه است این است که والدین حیوان خانگی فکر می کنند نمی توانند به سگ های خود نه بگویند. این درست نیست. اگر سگی رفتار نامناسبی دارد، می‌توانید این رفتار را اصلاح کنید. 

کاری که باید انجام دهید این است که «زمان اصلاح» را از زمان «تقویت مثبت» جدا نگه دارید. باید تعادلی وجود داشته باشد، درست همانطور که اگر بچه‌ای را بزرگ می‌کردید، وجود داشت.

آیا تقویت مثبت برای سگ شما موثر بوده است؟ تجربه خود را در نظرات به ما بگویید.

به این وب سایت رای دهید