دور نگه داشتن پشه ها از حیوانات خانگی

دور نگه داشتن پشه ها از حیوانات خانگی

0 دیدگاه 27 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 388
دور نگه داشتن پشه ها از حیوانات خانگی
هیچ کس پشه ها را دوست ندارد، به خصوص حیوانات خانگی شما. از آنجایی که پشه ها ناقل بیماری هستند، برای شما و حیوانات خانگی شما نیز خطرناک هستند. برای ایمن نگه داشتن آنها در تابستان چه کاری می توانید انجام دهید ؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، می توانید برای ایمن نگه داشتن حیوان خانگی خود از صفحه نمایش در درها و پنجره ها استفاده کنید. نگذارید آب در حیاط راکد بماند. بهداشت خانه و محیط اطراف خانه را رعایت کنید. با همسایگان خود صحبت کنید از فن های فضای باز استفاده کنید از ساعات فعال پشه اجتناب کنید از دافع DEET استفاده نکنید اسانس ها به عنوان یک دفع کننده جایگزین از سیترونلا استفاده نکنید با مرکبات محتاط باشید یک باغ دافع پشه بسازید. اما اگر پشه ها اجتناب ناپذیر باشند چه؟

از صفحه نمایش در درها و پنجره های خود استفاده کنید

صفحه های توری اجازه ورود هوای تازه به خانه شما را می دهند و هیچ یک از حشرات از جمله پشه ها را نمی دهند. در نظر قرار دادن صفحه نمایش در پنجره ها و درهای خود را به حیوانات خانگی خود را یک طعم و مزه از هوای تازه بدون اجازه پشه ها در.

اگر ایوان دارید، ایوان خود را غربال کنید. ایوان سرپوشیده به حیوان خانگی شما اجازه می دهد تا هوای تازه و نور خورشید را بدون قرار گرفتن در معرض حشرات و پشه ها دریافت کند.

آب راکد را در حیاط خود حذف کنید

پشه ها عاشق آب هستند. آنها مناطقی از آب راکد را در حیاط شما پیدا می کنند و تولید مثل می کنند. حذف آب راکد آنها را مجبور به نقل مکان می کند.

آب باران تمایل دارد در ظروف و اشیاء در فضای باز جمع شود. ظروف زیر را چک، خالی و تمیز کنید:

لاستیک ماشین

سطل

اسباب بازی های فضای باز

کاشت کار

حمام پرندگان

سطل آشغال ها

اگر می توانید، اشیایی که آب باران را جمع می کنند را بردارید یا بپوشانید. به عنوان مثال، می‌توانید برخی از چیزها را با درپوش یا صفحه‌های مشبک بپوشانید تا از ورود پشه‌ها به آب ایستاده جلوگیری کنید.

استخرهای شنا در برابر پشه مقاوم هستند. مواد شیمیایی که تمیز نگه دارید استخرهای شنا نیز پشه دفع، جلوگیری از آنها از تولید مجدد.

بهداشت حیاط را تمرین کنید

پشه ها فضاهای تاریک، مرطوب و خنک را دوست دارند. علف های بلند و قلم مو ضخیم ایجاد سایه و خنک برای پشه ها برای زندگی در.

سایه همچنین از تبخیر گرما هر آب ساکن جلوگیری می کند. کوتاه نگه داشتن چمن ها و بوته ها، پشه ها را از آویزان شدن باز می دارد. حیوانات خانگی شما نیز عاشق یک حیاط تزئین شده زیبا هستند!

با همسایگان خود صحبت کنید

در حالی که می توانید از حیاط خود محافظت کنید، همسایگان شما ممکن است گودال های آب یا علف های خود را خیلی بلند بگذارند. متأسفانه، شما نمی توانید کارهای همسایگان خود را کنترل کنید. با این حال، در مورد حیوانات خانگی خود با آنها صحبت کنید و ببینید آیا آنها به رعایت بهداشت حیاط فکر می کنند یا خیر.

از فن های فضای باز استفاده کنید

فن هایی که در فضای باز استفاده می شوند عالی هستند. آنها شما را خنک نگه می دارند و پشه ها را از خود دور می کنند. هوای متحرک پرواز و فرود پشه ها را سخت تر می کند. بنابراین، کمتر احتمال دارد که آنها روی حیوان خانگی شما فرود بیایند.

از ساعات فعال پشه اجتناب کنید

پشه ها در هنگام سحر و غروب بیشتر فعال هستند. حیوانات خانگی خود را در وسط روز یا زمانی که خورشید غروب می کند، پیاده روی کنید. در حالی که پشه ها در این مدت به آن اندازه فعال نخواهند بود، هنوز هم این احتمال وجود دارد که با آنها روبرو شوید.

از دافع DEET استفاده نکنید

DEET یک ماده شیمیایی است که در بسیاری از دافع حشرات یافت می شود. می توانید آن را در مایعات دفع کننده، کرم ها و اسپری هایی که برای دفع پشه ها استفاده می کنید، پیدا کنید. حتی اگر انسان ها معمولا از آن استفاده می کنند، DEET می تواند مشکلاتی را برای حیوانات خانگی شما ایجاد کند. ‌

اگر به دنبال یک دافع پشه مناسب برای حیوانات خانگی خود هستید، فروشگاه های حیوانات خانگی محلی دافع حیوانات خانگی دارند. همیشه قبل از استفاده از یک محصول با دامپزشک خود مشورت کنید.

اسانس ها به عنوان یک دفع کننده جایگزین

مواد دافع ساخته شده از لیمو و اکالیپتوس در بین انسان ها محبوب هستند. بوی خوب و ماندگاری بیشتری نسبت به دافع DEET معمولی شما دارند. ‌

برخی از روغن های ضروری می توانند برای حیوانات خانگی شما سمی یا تحریک کننده باشند. به عنوان مثال، گربه ها به طور کلی به بسیاری از روغن های ضروری حساس هستند. حساسیت می تواند منجر به موارد زیر شود:

استفراغ

آب دهان

افسردگی سیستم عصبی مرکزی (مانند ضعف، مشکل در راه رفتن و لرزش عضلات)

سوزش در اطراف دهان آنها

اشکال در تنفس

قبل از استفاده از روغن های ضروری، با دامپزشک خود در مورد اینکه چه چیزی برای حیوانات خانگی شما بی خطر است صحبت کنید.

از سیترونلا استفاده نکنید

سیترونلا را بوی تابستان می دانند. این یک دافع پشه محبوب است که در شمع ها، روغن ها و مه استفاده می شود. حتی می توانید گیاه سیترونلا را در باغچه خود پرورش دهید. ‌

با این حال، سیترونلا برای حیوانات خانگی شما سمی است. تماس با سیترونلا و مصرف آن می تواند علائم سمی مشابه اسانس ها را ایجاد کند. اجتناب کامل از سیترونلا ایمن ترین کار است.

با مرکبات محتاط باشید

پشه ها بو و روغن مرکبات را دوست ندارند. برخی از افراد استفاده از آب مرکبات یا دیگر آب میوه های ترش را برای دفع پشه ها توصیه می کنند. ‌

با این حال، مرکبات هنگام مصرف می توانند برای حیوانات خانگی شما سمی باشند. قبل از تهیه مه مرکبات یا قرار دادن آب مرکبات روی قلاده حیوان خانگی خود، با دامپزشک خود صحبت کنید.

یک باغ دافع پشه بسازید

برخی از گیاهان پشه ها را دفع می کنند و برای حیوانات خانگی شما بی خطر هستند. به عنوان مثال، ریحان بوته، سلنیوم ، بادرنجبویه، و رزماری.

از گیاهان زیر اجتناب کنید. اگر خورده شوند می توانند برای حیوانات خانگی شما سمی باشند:

شمعدانی ها

سیترونلا

نعناع تند

اسطوخودوس

سیر

گل همیشه بهار

اگر پشه ها اجتناب ناپذیر باشند چه؟

گاهی اوقات، هیچ کاری نمی توانید در مورد پشه ها انجام دهید. بنابراین، چه کاری می توان انجام داد؟ ‌

پشه ها می توانند ناقل بیماری کرم قلب باشند . دفع آنها از ابتلا حیوان خانگی شما به این بیماری جلوگیری می کند. ‌

با رعایت این موارد می توانید به حیوان خانگی خود کمک کنید و از پشه ها دور بمانید.

آلرژی حیوانات خانگی

به این وب سایت رای دهید