موش ها چه می خورند؟

موش ها چه می خورند؟

0 دیدگاه 4 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 7013
موش ها چه می خورند؟
ما براین باوریم که موش ها از خوردن پنیر لذت می برند، اما برای سلامتی مطلوب، رژیم غذایی آنها باید بسیار بیشتر از این باشد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، موش ها همه چیزخوار هستند، بنابراین آنها به انواع مواد مغذی مختلف در غذای خود نیاز دارند. با دادن رژیم غذایی مناسب به موش حیوان خانگی خود، به زندگی طولانی و سالم او کمک خواهید کرد.

دستورالعمل های غذایی عمومی موش

یافتن غذای موش که به عنوان خوراک سایر جوندگان حیوانات خانگی از جمله موش ها، همسترها و ژربیل ها نیز تبلیغ می شود، رایج است. همه این جوندگان نیازهای غذایی مشابهی دارند، اما همه آنها برای موش ایده آل نیستند. موادی که باید در غذای موش جستجو کنید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

گلوله‌های موش: در اصل برای موش‌های آزمایشگاهی و موش‌ها طراحی شده‌اند، گلوله‌ها یا بلوک‌های جوندگان حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری مورد نیاز موش‌ها هستند. این بلوک‌های قهوه‌ای سخت هستند که معمولاً مستطیل شکل هستند. آنها برای مرتب نگه داشتن دندان های موش و همچنین تامین بخش عمده ای از مواد مغذی مورد نیاز موش برای سالم ماندن مفید هستند.

میوه ها: موش ها از خوردن انواع میوه های مختلف لذت می برند. شما می‌توانید به موش خود سیب، گلابی، موز، خربزه، هلو، آلو، پرتقال و انواع توت‌ها را بدهید.

سبزیجات: سبزیجات تازه بسیاری نیز وجود دارد که می توان به موش ها داد. کلم بروکلی، کلم، کلم بروکسل، هویج، بوک چوی و سایر سبزیجات آسیایی، کرفس، جعفری، ذرت، لوبیا، نخود فرنگی و گوجه فرنگی همگی می توانند استفاده شوند.

حداقل نیازهای غذایی مشابه نیازهای غذایی مطلوب نیست، بنابراین آنچه برای یک موش آزمایشگاهی توصیه می شود به احتمال زیاد چیزی نیست که یک موش خانگی به آن نیاز دارد. 20 درصد از رژیم غذایی موش باید میوه و سبزیجات باشد در حالی که 75 درصد باید گلوله های غنی شده باشد.

متأسفانه تحقیقات کمی در مورد تغذیه موش برای طول عمر او انجام شده است. طبق تحقیقات موجود ، موش‌ها معمولاً دریافت حدود 2 گرم پتاسیم، 3 گرم فسفر، 5 گرم کلسیم، 0.5 گرم سدیم، 35 میلی‌گرم آهن، 10 میلی‌گرم منگنز، و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر در هر سال توصیه می‌کنند.

مخلوط دانه ها به طور معمول فروخته می شود و برای تغذیه موش استفاده می شود، اما موش معمولاً اقلام مورد علاقه خود را انتخاب می کند و هر چیزی را که باید نمی خورد. این مخلوط‌ها اغلب دارای گلوله‌ها یا بلوک‌ها و میوه‌ها و سبزیجات خشک هستند، اما چون دانه‌ها برای موش جذاب‌تر و خوشمزه‌تر هستند، از چیزهایی که باید بخورند اجتناب می‌کنند و فقط آنچه را که می‌خواهند می‌خورند. به همین دلیل است که مخلوط دانه ها برای موش های خانگی توصیه نمی شود. دانه ها را فقط باید به عنوان خوراکی ارائه کرد.

آب تازه و تمیز نیز باید همیشه در اختیار موش قرار گیرد. میوه ها و سبزیجات کمی آبرسانی می کنند اما یک کاسه آب و یا بطری نیز باید در دسترس باشد.

چه مقدار و چه زمانی به موش حیوان خانگی خود غذا بدهید

بسیاری از صاحبان موش به سادگی یک کاسه را با غذای موش پر می کنند و در صورت لزوم دوباره آن را پر می کنند، اما این ایده آل نیست. به جای آن باید روزانه یک کاسه یا بشقاب کوچک با غذای تازه ارائه شود. هر روز غذای نخورده، به ویژه میوه ها و سبزیجات تازه، باید دور ریخته شود تا از مصرف غذای فاسد موش جلوگیری شود. چند بلوک بزرگ یا یک مشت کوچک گلوله باید غذای کافی برای مصرف روزانه یک موش باشد، علاوه بر مقدار کمی تکه های میوه و سبزی. به موش اجازه دهید تنوع داشته باشد و انواع غذاهای تازه را که می خورد بچرخاند. گاه به گاه غلات، دانه‌ها یا کراکرها پیشنهاد نمی‌شود، به خصوص اگر می‌خواهید موش را با دست رام کنید . فقط حدود 5 درصد از رژیم غذایی موش شما باید مبتنی بر درمان باشد.

نیازهای دریافت کالری بسته به ژنتیک و سطح فعالیت موش شما و همچنین غذایی که تغذیه می کنید بسیار متفاوت است. اگر موش شما باردار، شیرده یا هنوز در حال رشد است، نیازهای غذایی نیز احتمالاً افزایش خواهد یافت.

موش ها چه چیزی نباید بخورند؟

علیرغم این واقعیت که موش ها ممکن است با میل و رغبت چیزی بخورند، غذاهایی وجود دارد که مصرف آنها برای موش ایده آل نیست. غذاهای سرشار از چربی و شکر مانند آب نبات، کلوچه، کره بادام زمینی، شکلات و بیکن ممکن است در بین موش خانگی شما محبوب باشد اما برای آنها بسیار مضر است. برخی از مردم مقادیر بسیار کمی پاستا یا نان پخته شده به موش خود می دهند، علی رغم باور عمومی، پنیر معمولاً غذای مورد علاقه موش ها نیست.

تومورها در موش ها

به این وب سایت رای دهید