نژاد پاگ

نژاد پاگ

0 دیدگاه 7 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 404
نژاد پاگ
پاگ سگی شاد با سر گرد و چروکیده، بینی کوتاه، جثه کوچک تنومند و محکم و دمی مجعد است. این سگ کوچک جذاب، خوش اخلاق، پرانرژی و بازیگوش است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، پاگ یک سگ کوچک با شخصیت بزرگ است، بنابراین برای کسانی که یک سگ همراه جمع و جور اما فعال می خواهند ایده آل است. 

بررسی اجمالی نژاد پاگ

گروه:  اسباب بازی

ارتفاع: 10 تا 13 اینچ 

وزن: 14 تا 18 پوند

پوشش و رنگ: کت دوتایی صاف و کوتاه به رنگ حنایی یا مشکی

طول عمر: 13 تا 15 سال

سطح محبت             بالا

دوستی                  بالا

نیازهای ورزش       متوسط

بازیگوشی            متوسط

سطح انرژی          متوسط

آموزش پذیری         کم

هوش                   کم

تمایل به پارس        کم

مقدار ریزش  مو      بالا

تاریخچه پاگ

پاگ یکی از قدیمی ترین نژادهای سگ جهان است که تاریخچه آن به حداقل 400 سال قبل از میلاد برمی گردد. بحث های زیادی در مورد منشاء واقعی سگ وجود دارد، اما به طور کلی اعتقاد بر این است که این نژاد در اصل از چین آمده است. پاگ ممکن است مربوط به پکنیز باشد، اگرچه برخی معتقدند این نژاد از نژاد بولداگ یا ماستیف است. پاگ ها زمانی همراه راهبان بودایی در تبت بودند، که ممکن است توضیح دهد که چرا آنها موجوداتی دوست داشتنی و شاداب هستند.

در قرن 16 و 17، پاگ در میان خانواده سلطنتی اروپایی رایج شد. آنها توسط پادشاه ویلیام دوم و ملکه ماری دوم از هلند به هنگام به تخت نشستن انگلستان آورده شدند. آنها در نقاشی های ساخته شده توسط گویا از اشراف اسپانیایی ظاهر می شوند. همسر ناپلئون، ژوزفین، یک پاگ داشت که پیام‌های مخفیانه‌ای برای ناپلئون در زندان داشت. ملکه ویکتوریا مانند نوادگانش، پادشاه جورج پنجم و شاه ادوارد هشتم، پاگ داشت. پس از تسلط بریتانیا بر کاخ امپراتوری چین در سال 1860، موج جدیدی از پاگ‌ها و پکن‌ها به انگلستان بازگردانده شدند. آنها پاهای کوتاه‌تر و سبک مدرن بینی پاگ را به این نژاد کمک کردند.

این پاگ برای اولین بار در سال 1885 در باشگاه لانه سازی آمریکا (AKC) ثبت شد و همچنان محبوبیت خود را به دست آورده است.

مراقبت از پاگ

پاگ دارای پوشش موی کوتاه و نرم با تمایل به ریزش است. روال عمومی  نظافت  با مسواک زدن مرتب به طور کلی برای نژاد کافی است. برای جلوگیری از عفونت باید به تمیز نگه داشتن چین های صورت پاگ توجه بیشتری کرد. زباله ها را با یک اسفنج مرطوب یا دستمال مرطوب بچه پاک کنید و سپس محل را کاملا خشک کنید. اگر پاگ شما هر گونه حساسیت یا سایر مشکلات پوستی دارد، ممکن است حمام مکرر توصیه شود.

پاگ ها سگ های شادی هستند که اغلب به آموزش پاسخ می دهند (مخصوصاً به این دلیل که تمایل به خوردن دارند). حداقل، دستورات اولیه پاگ خود را آموزش دهید و مطمئن شوید که آن را به استفاده از آن عادت دهید. پاگ ها اغلب جنبه سرسختی دارند. بنابراین، مقابله با پاگ های آموزش ندیده در موقعیت هایی مانند دست زدن به ناخن ها یا توجه به شما در هنگام حواس پرتی می تواند دشوار باشد . ناخن ها را  مرتباً کوتاه کنید تا برای پاگ شما کوتاه و راحت باشند.

به بهداشت دهان و دندان توجه کنید و حداقل هفته ای یکی دو بار دندان های سگ خود را مسواک بزنید تا لثه و دهان او سالم بماند. توجه داشته باشید که آنها اغلب مشکلات دندانی با دندان های شلوغ دارند و ممکن است نیاز به تمیز کردن دندان های مکرر در دامپزشک داشته باشند.

پاگ ها باید مقداری انرژی بسوزانند و به مقدار متوسطی ورزش نیاز دارند. یک پیاده روی خوب و بازی فعال برای پاگ شما خوب خواهد بود. مطمئن شوید که پاگ خود را بیش از حد ورزش نکنید، به خصوص در هوای گرم. پوزه کوتاه پاگ خنک شدن این نژاد را از طریق نفس نفس زدن سخت تر می کند. پاگ ها حتی در دماهای سردتر مستعد گرمازدگی هستند. پاگ خود را (یا هر سگی) حتی در هوای خنک بدون مراقبت در وسیله نقلیه رها نکنید. هنگام سفر هوایی، بهتر است یک پاگ با شما در یک باربری در محفظه مسافر سفر کند.

پاگ صدایی به عنوان پارس ندارد، اما صداهای خنده دار پاگ، از جمله خروپف و قسمت هایی از عطسه معکوس را خواهید شنید.

سابقه طولانی آنها به عنوان سگ همراه باعث شده است که پاگ با همه دوستانه باشد، اما اجتماعی شدن هنوز بخش مهمی از تربیت سگ است. قرار دادن سگ خود در معرض افراد دیگر، سگ‌ها و حیوانات کوچک در موقعیت‌های مختلف به سگ کمک می‌کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد و خجالتی، ترسناک یا پرخاشگر نباشد.

پاگ ها انتخاب خوبی برای خانواده هایی با بچه هستند، زیرا آنها بچه ها را دوست دارند و بچه ها آنها را دوست دارند. آنها به اندازه کافی کوچک هستند که با بچه ها بازی کنند اما آنقدر ظریف نیستند که در معرض آسیب قرار بگیرند. همیشه خوب است که اطمینان حاصل شود که کودکان با سگ با احترام رفتار می کنند و با سگ رفتار خشن ندارند. پاگ ها معمولاً با سگ ها، گربه ها و سایر حیوانات کوچک نیز خوب هستند.

مشکلات رایج سلامتی

برخی از مشکلات سلامت ارثی ممکن است در این نژاد رخ دهد که شامل:

سندرم براکیسفالیک

آلرژی و سایر مشکلات پوستی

انتروپیون

زخم قرنیه

مننژوانسفالیت گرانولوماتوز (GME)، همچنین به عنوان آنسفالیت سگ پاگ (PDE) شناخته می شود.

رژیم غذایی و تغذیه

پاگ ها باید دو وعده در روز با حداکثر 1/2 فنجان غذای خشک سگ در هر وعده غذا داده شوند. مقدار مورد نیاز به اندازه سگ، سطح فعالیت، سن و عوامل دیگر بستگی دارد. این در طول عمر سگ شما تغییر خواهد کرد. شما باید در برابر زیاده‌روی کردن پاگ خود و دادن غذای انسان به عنوان غذا مقاومت کنید. پاگ ها عاشق خوردن هستند و چاق شدن یا اضافه وزن برای آنها آسان است. این می تواند طول عمر آنها را کاهش دهد و به ایجاد بسیاری از شرایط سلامتی کمک کند. حتما وزن حیوان خانگی خود را زیر نظر داشته باشید و در مورد آن با دامپزشک خود صحبت کنید تا توصیه هایی برای حفظ سلامت سگ خود دریافت کنید.

مشخصات نژاد پاگ

پارس های نادر

سایز کوچک اما محکم

حیوانات خانگی دوستدار خانواده که مخصوصا با بچه ها خوب هستند

مستعد پرخوری

نیاز به تمیز کردن اضافی در چین های صورت دارد

خرخر می کند و صداهای دیگر بینی ایجاد می کند

نژادهای سگ بیشتر و تحقیقات بیشتر

اگر فکر می‌کنید پاگ برای شما مناسب است، قبل از تهیه آن، حتماً تحقیقات زیادی انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با سایر صاحبان پاگ، پرورش دهندگان معتبر و دامپزشک صحبت کنید.

برای یافتن سگ مناسب برای آوردن به خانه، پروفایل های نژاد سگ بیشتری را جستجو کنید.

نژاد آمریکن استافوردشایر

 

به این وب سایت رای دهید