درک رفتار و زبان بدن خرگوش

درک رفتار و زبان بدن خرگوش

0 دیدگاه 7 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 1045
درک رفتار و زبان بدن خرگوش
همه خرگوش‌ها برای ابراز خوشحالی، غمگینی یا ترس، کارهایی را انجام می‌دهند و برای هر خرگوش متفاوت است، و یک سری رفتارها برای بیشتر خرگوش‌ها یکسان است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، خرگوش های خانگی شخصیت بزرگ تری نسبت به آن چیزی دارند که بیشتر مردم به آن ها اعتبار می دهند. افرادی که هرگز خرگوش خانگی نداشته اند ممکن است درک نکنند که هر خرگوش شخصیت منحصر به فرد خود را دارد. 

خرگوش Binkying

خرگوش هایی که در حال دویدن هستند کمی شبیه شخصی هستند که با خوشحالی به هوا می پرند و پاشنه های خود را به هم می کوبند. ممکن است کسی که رفتار یک خرگوش را نمی‌داند شبیه به چه شکلی است، فکر می‌کند که خرگوشش ترسیده و فرار می‌کند یا مشکل دیگری برایش پیش آمده است، اما یک خرگوشی یک کار بسیار عادی و طبیعی برای یک خرگوش خوشحال است.

خرگوش حفاری

خرگوش ها حفار طبیعی هستند. این یک رفتار غریزی است اما می تواند برای انسان هایی که آنها را دوست دارند آزاردهنده و مخرب باشد. خرگوش ها نیز برای جلب توجه شما روی پاها یا دستان شما حفاری می کنند. که این رفتار کاملاً طبیعی است!

اگر خرگوش شما با همان سرعتی که می تواند در اتاق بدود، انگار چیزی در تعقیب او است، شاید آنها با شما یا یک دوست پشمالو بازی می کنند یا منتظر یک خوراکی مورد علاقه هستند. صرف نظر از دلیل، خرگوش 500 نه تنها برای تماشای سرگرم کننده است، بلکه می توانید مطمئن باشید که این بدان معناست که خرگوش شما یک خرگوش خوشحال است.

پریدن خرگوش

برخی از افراد وقتی می بینند که خرگوش ها به پهلوهایشان می افتند عصبی می شوند، اما این پریدن نشانه ای از خرگوش راضی است. معمولاً خرگوش شما استراحت می کند، می نشیند و سپس به پهلو می غلتد تا دراز بکشد. این حرکت فلاپ با تشنج بسیار متفاوت است زیرا خرگوش شما بسیار آرام خواهد بود، چشمانش به احتمال زیاد بسته می شود و پاهایش حرکت نمی کنند. فلاپ کردن یک رفتار طبیعی خرگوش است و به این معنی است که خرگوش شما آرام است.

صداهای خرگوش

خرگوش‌ها اجتماعی هستند و صدای مخصوص به خود و واژگان خاص دارند تا به ما و یکدیگر بگویند که چه احساسی دارند. برخی از صداها مانند جیغ بسیار واضح هستند. خرگوش فقط زمانی فریاد می زند که بترسد، استرس داشته باشد یا بترسد. امیدواریم که هرگز فریاد خرگوش را نشنوید .

صداهای کمتر هشداردهنده دیگر عبارتند از وزوز یا صدای بوق، که می‌تواند به معنای هیجان‌انگیز بودن آنها باشد و معمولاً زمانی که آنها در حال چرخیدن و بو کردن خرگوش دیگری هستند، دندان قروچه انجام می کنند. دندان قروچه می تواند به این معنی باشد که خرگوش شما ناراحت است یا درد دارد، اما همچنین می تواند به این معنی باشد که خرگوش راضی است. اگر صدای دندان قروچه (که به آن خرخر هم گفته می شود) در حالی که خرگوش شما نشسته، قوز کرده و حرکت نمی کند شنیده شود، به احتمال زیاد نشان دهنده درد است. اگر در حالی که خرگوش شما آرام است، مانند پس از فلاپ، بسیار آرام شنیده می شود، به این معنی است که آنها آرام هستند. 

غرغر کردن صدای دیگری است که اگر خرگوش سرزمینی داشته باشید یا عصبانی یا استرس داشته باشید ممکن است بشنوید. عقیم کردن خرگوش به رفع هر گونه تمایلات سرزمینی کمک می کند، اما اگر می خواهید خرگوش جدیدی را به خرگوش خود معرفی کنید، ممکن است همچنان صدای غرغر را بشنوید. اگر غرغر می شنوید باید خرگوش ها را جدا کنید زیرا غرغر نشانه آن است که ممکن است دعوا یا نوع دیگری از رفتار پرخاشگرانه رخ دهد.

 لگد زدن خرگوش

خرگوش ها اگر بخواهند می توانند ضربه ای بسیار قوی بزنند. آنها پاهای عقبی قدرتمندی دارند و اگر ناراضی باشند ممکن است برای فرار با لگد بزنند یا نشان دهند که می‌خواهند در صورت نگه‌داشتن آنها را زمین بگذارند. اگر به نظر می رسد که خرگوش شما در حالی که از شما دور می شود لگد می زند، سعی می کند خاک را از بین ببرد تا نشان دهد که ناراحت است. اگر خرگوش در حالی که او را در آغوش گرفته اید لگد می زند، باید با احتیاط او را پایین بیاورید زیرا اگر در حین نگه داشتن به اندازه کافی محکم لگد بزند، ممکن است کمرش آسیب ببیند یا فلج شود. 

بینی خرگوش و تکان دادن آن

اگر خرگوش شما بینی خود را روی اسباب بازی های خود یا شما تکان می دهد، به این دلیل است که این روش آنها برای کاوش و بررسی چیزها است. درست مانند کوسه‌ها برای دریافت ایده‌ای از آنچه که به آن نگاه می‌کنند تکان می‌خورند، خرگوش‌ها نیز بینی‌های کوچک بسیار حساسی دارند که به آن‌ها کمک می‌کند کشف کنند که چه چیزی محیط‌شان را تشکیل می‌دهد.

گاز گرفتن خرگوش

خرگوش‌ها ممکن است برای جلب توجه شما یک گاز بگیرند، اما می‌توانند برای نشان دادن تسلط، از ترس، یا اینکه بگویند چیزی کسی را دوست ندارند گاز بگیرند. خرگوش ها ممکن است یکدیگر را گاز بگیرند، اگر در حال دعوا هستند یا اگر یک خرگوش مستقر از خرگوش جدید خوشش نیاید، به دلیل ناامیدی جنسی یا برای ایجاد سلسله مراتب با خرگوش های دیگری که با آنها زندگی می کنند، یا صرفاً به این دلیل که نمی خواهند کاری انجام دهند. اگر می خواهید آنها را بردارید یا در قفس بگذارید. خرگوش‌ها معمولاً تهاجمی نیستند و عقیم‌سازی می‌تواند به رفع هر گونه تمایلات تهاجمی کمک کند.  

خرگوش کوبنده

خرگوشی که به پای عقب خود ضربه می زند، خرگوش ناراحت است. کوبیدن نشانه ای است که به منظور هشدار دادن به خرگوش های دیگر است که چیزی در آن منطقه وجود دارد که باید از آن اجتناب کنند. کوبیدن می تواند به این معنی باشد که خطر نزدیک است یا اینکه آنها عصبانی هستند یا احساس خطر می کنند.

لیسیدن خرگوش ها

زبان های خرگوش بامزه ترین هستند و لیس های کوچکی که خرگوش ها می دهند تفاوتی ندارد. آنها ممکن است مانند سگ ها بوسنده نباشند، اما اغلب دیده می شوند که خود یا دوستان خرگوش خود را با زبان های کوچک صورتی زیبا خود آرایش می کنند. این رفتار بسیار طبیعی است اما اگر خرگوش بیش از حد مو بخورد می تواند مشکل ایجاد کند. حتماً با شانه زدن یا مسواک زدن مرتب خرگوش خود را در رژیم نظافت کمک کنید. 

چانه زدن خرگوش

خرگوش ها مانند بسیاری از حیوانات دیگر غدد بویایی روی صورت خود دارند. گاهی اوقات خرگوش ها چانه خود را روی چیزی می مالند (که به آن چانه زدن گفته می شود) تا به خرگوش های دیگر بگوید که آن شی مال آنهاست. این یک روش عادی برای علامت گذاری قلمرو آنها است.

اگر شک دارید حیوان خانگی خود بیمار است، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید. برای سؤالات مربوط به سلامتی، همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید، زیرا آنها حیوان خانگی شما را معاینه کرده اند، و می توانند بهترین توصیه ها را برای حیوان خانگی شما ارائه دهند.

هزینه نگهداری از خرگوش خانگی چقدر است؟

به این وب سایت رای دهید