نحوه درمان خشکی پوست سگ

نحوه درمان خشکی پوست سگ

0 دیدگاه 15 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 1733
نحوه درمان خشکی پوست سگ
درست مانند انسان‌ها، سگ‌ها هم با پوست خشک دست و پنجه نرم می‌کنند. سگ ها به دلایل مختلفی ممکن است دچار خشکی پوست شوند. برخی از این دلایل جدی تر از بقیه هستند، اما صرف نظر از اینکه چرا پوست سگ ها خشک است، هرگز احساس راحتی نمی کند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دانستن اینکه چرا سگ شما پوست خشکی دارد و چگونه درمان می شود، می تواند به شما کمک کند تا سگ خود را به آرامشی که می خواهد و نیاز دارد، برسانید و همچنین اطمینان حاصل کنید که هر گونه علت جدی به درستی برطرف شده است.

پوست خشک چیست؟

پوست سگ از لایه هایی تشکیل شده است و بیرونی ترین لایه ای که می بینیم اپیدرم نام دارد. این لایه وظیفه حفظ رطوبت، ایجاد سلول های جدید پوست، ایجاد رنگدانه به پوست و سایر عملکردهای مهم را بر عهده دارد. هنگامی که اپیدرم ملتهب است یا به اندازه کافی رطوبت را حفظ نمی کند، پوست خشک، ترک خورده و پوسته پوسته می شود.

علائم خشکی پوست در سگ ها

خارش یا خاراندن

قرمزی یا تحریک پوست

شوره سر یا پوسته پوسته شدن پوست

ریزش مو

بوی پوست

جوش ها

دلمه

افزایش چربی

درست مانند زمانی که یک فرد پوست خشکی دارد، خارش یا خاراندن و شوره سر یا پوسته پوسته شدن پوست معمولاً در سگ هایی با پوست خشک دیده می شود. خاراندن و لیسیدن پوست خشک نیز ممکن است منجر به قرمزی و ریزش مو در اثر آسیب به فولیکول ها شود. اگر پوست به اندازه کافی تحریک شود، ممکن است دلمه ایجاد شود، ممکن است بو ایجاد شود، جوش ها ظاهر شوند و پوست ممکن است بیش از حد چرب شود.

علل خشکی پوست

دلایل مختلفی برای خشکی پوست سگ ها وجود دارد. بسیاری از علل به عوامل محیطی، کنترل ضعیف انگل یا عادات ناکارآمد نظافت مربوط می شوند، اما برخی از آنها بیماری های عفونی، ایمنی یا غدد درون ریز هستند که نیاز به توجه دامپزشکی دارند.

آلرژی و حساسیت

شامپوهای خشک کننده

حمام های آب گرم

رطوبت محیطی کم

انگل های خارجی

رژیم غذایی ضعیف

درماتیت آتوپیک

درماتیت تماسی

پمفیگوس

بیماری کوشینگ

کم کاری تیروئید

عفونت های پوستی

تشخیص علت خشکی پوست سگ ها

اگر سگ شما پوست خشکی دارد، پی بردن به دلیل آن ممکن است شامل رد کردن چندین باشد. برخی از ساده ترین دلایل برای رد کردن عبارتند از هجوم کک، محیط های کم رطوبت، حمام کردن بیش از حد، و شامپوهایی که برای سگ ها طراحی نشده اند. اطمینان حاصل کنید که غذای سگ شما یک غذای با کیفیت بالا است که توسط دامپزشک شما توصیه می شود و سگ شما به طور منظم از یک پیشگیری از کک توصیه شده توسط دامپزشک استفاده می کند. اگر هنوز نمی توانید علت خشکی پوست سگ خود را بیابید، ممکن است یک ویزیت دامپزشک ضروری باشد.

یک تاریخچه کامل از حیوان خانگی شما گرفته می شود و یک معاینه فیزیکی توسط دامپزشک شما انجام می شود. سپس دامپزشک شما ممکن است آزمایشات پوستی را برای بررسی عفونت های باکتریایی یا قارچی، انگل ها و سلول های غیر طبیعی پوست انجام دهد. آنها همچنین ممکن است آزمایش خون را برای بررسی اختلالات ایمنی و غدد درون ریز توصیه کنند.

درمان خشکی پوست سگ

هنگامی که علت خشکی پوست مشخص شد، می توانید یک برنامه درمانی برای سگ خود شروع کنید. اگر خشکی پوست به دلایل محیطی باشد، شامپوها و اسپری های مرطوب کننده، افزایش رطوبت محیط، غذای با کیفیت بالاتر و پیشگیری از کک ممکن است در کنار مکمل هایی که برای بهبود رطوبت و سلامت پوست طراحی شده اند، ضروری باشند. در صورت عدم نیاز به داروی خاصی ممکن است اسیدهای چرب امگا 3، روغن ماهی، سرامیدها و مسواک زدن منظم توصیه شود. اگر دامپزشک شما بیماری یا عفونت زمینه‌ای را پیدا کرد که باعث خشکی پوست می‌شود، ممکن است داروها، تغییرات رژیم غذایی و سایر درمان‌ها توصیه شود.

چگونه از خشکی پوست سگ جلوگیری کنیم؟

چندین راه آسان برای جلوگیری از خشکی پوست سگ شما وجود دارد. با تغذیه یک غذای سگ با کیفیت بالا و استفاده از داروهای پیشگیری کننده از کک هر ماه شروع کنید. از حمام کردن بیش از حد سگ خود بپرهیزید، به خصوص در آب داغ یا با شامپوهایی که برای سگ‌ها ساخته نشده‌اند، زیرا ممکن است بسیار خشک‌کننده باشند، اما اجازه ندهید کثیفی و زباله جمع شود. اطمینان حاصل کنید که سطح رطوبت خانه شما بین 40 تا 60 درصد باقی می ماند و از اسپری های مرطوب کننده یا حالت دهنده روی کت سگ خود در بین حمام ها استفاده کنید تا پوست را هیدراته نگه دارید. در مورد مکمل هایی مانند اسیدهای چرب امگا 3 یا روغن ماهی با دامپزشک خود صحبت کنید، زیرا برخی از سگ ها ممکن است حساس باشند و در دوزهای بالا دچار اسهال شوند.

علاوه بر این، غربالگری منظم خون در معاینات سالانه سگ شما می تواند به ابتلا به بیماری هایی که ممکن است باعث خشکی پوست شود، قبل از اینکه سگ شما حتی علائم خشکی پوست را نشان دهد، کمک کند.

به این وب سایت رای دهید