10صدایی که خرگوش ها می سازند

10صدایی که خرگوش ها می سازند

0 دیدگاه 27 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 4828
10صدایی که خرگوش ها می سازند
خرگوش ها از دیرباز به عنوان یک حیوان خانگی ساکت در نظر گرفته می شدند و این درست است که آنها به خاطر صداهای بلندی که همسایه ها را آزار می دهد شناخته نمی شوند. در بیشتر موارد، خرگوش ها از طریق زبان بدن و صداهای خاموش با دیگران ارتباط برقرار می کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، طیف گسترده ای از صداهایی که خرگوش ها می توانند ایجاد کنند ممکن است شما را شگفت زده کند، اما هر چه مدت طولانی تر در اطراف خرگوش ها باشید، متوجه خواهید شد که آنها چگونه با شما ارتباط صوتی برقرار می کنند.

لیست کاملی از صداها وجود دارد که ممکن است متوجه نشده باشید که خرگوش ها می توانند تولید کنند زیرا بسیاری از آنها در سطح بسیار پایینی ساخته می شوند.

صدای خرگوش مبارک

اگر خرگوشی را دیدید که می دود، می پرد و به پهلوهای خود می پرد، معمولاً به این معنی است که خرگوش در حال انجام رقص شاد است. برخی دیگر از نشانه های رضایت عبارتند از:

غلغلک زدن: صدای تق تق خرگوش شبیه صدای غلغلک مرغ نیست، بسیار آرام تر است. صدای تق تق از یک خرگوش به این معنی است که آنها از چیزی که نیش می زنند راضی هستند.

خرخر کردن: خرخر کردن برای خرگوش بسیار شبیه خرخر کردن برای گربه است، زیرا هر دو به معنای "شاد و راضی" هستند. با این حال، گربه ها با استفاده از گلوی خود خرخر می کنند در حالی که خرگوش ها با مالیدن ملایم دندان های خود به یکدیگر صدا را تولید می کنند. این صدای بسیار ملایمی است، اما صدایی که می خواهید به آن گوش دهید.

زمزمه کردن:  در حالی که همه خرگوش‌ها گاهی این کار را انجام می‌دهند، بیشتر نگهبانان خرگوش آن را با یک جفتک تغییر نکرده که عشق خانمش را جلب می‌کند مرتبط می‌دانند.

 

صدای ناخوشایند خرگوش

برخی از صداها نشانه های بسیار واضحی از درد یا ترس مانند جیغ زدن هستند. خرگوش فقط زمانی فریاد می زند که بترسد، استرس داشته باشد یا بترسد. امیدوارم هیچ وقت صدای جیغ خرگوش را نشنید، این فریاد وحشتناک است. برخی دیگر از صداهای خشم، درد یا ترس عبارتند از:

غرغر کردن :  مطمئناً خرگوش ها می توانند غرغر کنند و اغلب قبل از لق زدن و احتمالاً نیش زدن است. اگر خرگوش احساس خطر کند (حتی از جانب شما)، هیچ ابایی از غرغر کردن و هول زدن نخواهد داشت.

خرخر کردن:  خرخر کردن می تواند قبل یا همراه با غر زدن باشد.

هیسینگ: این دقیقاً همانطور که فکر می کنید به نظر می رسد. خش خش برای دفع خرگوش های دیگر استفاده می شود.

ناله کردن یا ناله کردن:  خرگوش ها اگر نخواهند با آنها برخورد شود، ناله می کنند. . ناله اعتراضی است به محیطی که در آن قرار دارند. 

کوبیدن پا:  وقتی خرگوش‌ها با صدای بلند با پای خود ضربه می‌زنند، معمولاً به این معنی است که عصبی و ترسیده‌اند. این می تواند نشان دهد که خرگوش صدای عجیبی می شنود و فکر می کند شکارچی در راه است. پایکوبی به همه افراد اطراف اجازه می دهد بدانند که اتفاق بدی در راه است. این رفتار در میان خرگوش‌های آزاد که می‌خواهند دیگران را از حمله احتمالی مطلع کنند بسیار رایج است.

دندان قروچه:  صدای دندان قروچه خرگوش تقریبا غیر قابل انکار است. به سختی می توان آن را با خرخر کردن اشتباه گرفت، حتی اگر به همان روش ساخته شده باشد. اگر خرگوش شما دندان قروچه می کند، درد زیادی دارد و نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

فریاد زدن:  صدای جیغ خرگوش به دو دلیل باعث ایجاد لرز در ستون فقرات شما می شود. اول این که به طرز وحشتناکی به یک کودک وحشت زده نزدیک می شود. دوم، خرگوش ها فقط زمانی فریاد می زنند که شکارچی آنها را تعقیب کند یا در حال مرگ باشند. 

شما میتوانید در طول شبانه روز در صورت بروز مشکل در خرگوشتون یا نیاز به مشاوره در خصوص تغذیه و محل نگهداری آنها درخواست مشاوره با یکی از دامپزشکین سامانه را داشته باشید . 

درک رفتار و زبان بدن خرگوش

 

به این وب سایت رای دهید