گربه راگدول

گربه راگدول

0 دیدگاه 29 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 1077
گربه راگدول
اگر به دنبال یک گربه بزرگ و دوست داشتنی هستید که بتواند با جریان حرکت کند، به دنبال گربه Ragdoll نباشید. این گربه‌ها وقتی نوازش می‌شوند به سادگی لنگ می‌زنند و نام خود را به آن‌ها می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، این نژاد گربه یکی از بزرگترین نژادهای موجود است، اما اجازه ندهید که شما را بترساند. چشمان آبی درشت آنها و خرخر بلند و گلویی آنها به شما اجازه می دهد که بدانید این گربه ها فقط نرم بزرگ هستند. این گربه بدنام اجتماعی است و برای خانه های شلوغ با فعالیت زیاد مناسب است.

بررسی اجمالی نژاد راگدول

وزن: وزن نرها تا 20 پوند و وزن ماده ها بین 10 تا 15 پوند است.

قد: 11 تا 13 اینچ در شانه

پوشش: قد متوسط ​​و ابریشمی

رنگ های پوشش: بسیاری از رنگ ها و الگوهای مختلف

رنگ چشم: چشم آبی

طول عمر: 13 تا 15 سال یا بیشتر

نیازهای ورزش  متوسط

بازیگوشی       متوسط

سطح انرژی    متوسط

آموزش پذیری    بالا

هوش              بالا

مقدار ریزش مو  متوسط

تاریخچه گربه راگدول

این گربه در مقایسه با بسیاری از نژادهای دیگر بسیار جدید است. نژاد گربه Ragdoll در دهه 1960 در کالیفرنیا ایجاد شد. یک پرورش دهنده گربه به نام آن بیکر می خواست یک گربه زیبا با شخصیتی دوست داشتنی خلق کند. آن شروع به استفاده از گربه های خانگی با موی متوسط ​​با منشأ ناشناخته کرد. ژوزفین، گربه مادر اصلی این نژاد، سفید بود.

اگرچه چند نسل طول کشید، اما بیکر در نهایت اولین گربه‌هایی را تولید کرد که Ragdolls نام داشتند. این گربه‌ها به‌خاطر خزهای غیر مات، جثه بزرگ و شخصیت بیرونی‌شان مورد قدردانی قرار گرفتند.

متأسفانه، درام بین بیکر و برخی دیگر از طرفداران راگدال در دهه 1970 رخ داد. در نهایت، بسیاری از عاشقان اولیه نژاد راگدول و خود بیکر راه خود را از هم جدا کردند. نژاد Ragdoll امروزه با وجود این تحول محبوبیت خود را حفظ کرده است.

انجمن طرفداران گربه (CFA) ثبت Ragdolls را در سال 1993 آغاز کرد. امروزه Ragdolls پنجمین نژاد محبوب گربه است که توسط CFA ثبت شده است.

مراقبت از گربه Ragdoll

Ragdoll یک پوشش تک ابریشمی دارد (به این معنی که زیر لایه خز ندارد). در مقایسه با سایر پوشش های گربه ای با موهای متوسط، مات کمتری دارد. گفته می شود، این نژاد هنوز هم به مسواک زدن حداقل دو بار در هفته نیاز دارد تا از تشک زدن جلوگیری شود.

مانند همه گربه های دیگر، Ragdolls نیز به طور کلی نیاز به کوتاه کردن ناخن های پا دارند. به خاطر داشته باشید که گربه شما احتمالاً می خواهد پنجه های خود را حتی بیشتر از حد معمول پس از پدیکور تیز کند، بنابراین حتماً پست های خراش خوبی ارائه دهید!

Ragdolls همچنین گربه های پر انرژی و اجتماعی هستند. آنها نیاز به زمان بازی منظم با استفاده از اسباب بازی های چوبی یا سایر اسباب بازی های تعاملی گربه دارند . بیشتر آنها نیز از تغذیه از یک تغذیه کننده پازل گربه سود می برند . فقط برای بچه گربه خود اسباب بازی نگذارید، بلند شوید و با او بازی کنید! این به کاهش وزن گربه شما، جلوگیری از نگرانی های رفتاری ناشی از کسالت و ایجاد پیوندهای درون خانواده کمک می کند.

مشکلات رایج سلامتی

همه نژادها پتانسیل مشکلات ژنتیکی سلامت را دارند. حتی حیوانات با نژاد مخلوط نیز می توانند به بیماری های ژنتیکی مبتلا شوند! مهم است که بدانید نژاد انتخابی شما مستعد ابتلا به چه چیزی است، تا بتوانید از یک پرورش دهنده در مورد آزمایش مناسب سوال کنید. از هر پرورش دهنده ای که اصرار دارد بچه گربه هایش نیازی به آزمایش سلامت یا تضمین سلامتی ندارند، خودداری کنید.

مانند بسیاری از گربه های نژاد بزرگ، Ragdolls نیز مستعد مشکلات وزن هستند. تغذیه گربه از اسباب بازی های پازل و تقسیم غذای روزانه او می تواند به تناسب اندام و آرایش گربه شما کمک کند. بازی منظم گربه برای مدیریت وزن نیز مهم است. گربه‌های چاق «کرکی» ممکن است بامزه باشند ، اما سالم نیستند!

Ragdolls های اصیل تنوع ژنتیکی زیادی ندارند. آنها در برابر سنگ های مثانه و کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک آسیب پذیر هستند . سنگ های مثانه دردناک هستند و می توانند منجر به مشکلات مربوط به جعبه خاک گربه شوند. شما می توانید با تشویق او به نوشیدن مقدار زیادی آب شیرین و تغذیه با غذای باکیفیت به گربه خود کمک کنید از سنگ مثانه و سایر عفونت های ادراری جلوگیری کند.

اجتناب از کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک سخت تر است، زیرا ژنتیکی است. HCM یک بیماری قلبی است که باعث ضخیم شدن عضله قلب می شود. کاردیوگرام می تواند به تشخیص مشکل کمک کند، اما تنها پس از اینکه گربه HCM ایجاد کرد. آزمایش ژنتیکی همچنین می تواند به پرورش دهندگان کمک کند تا از پرورش گربه با HCM اجتناب کنند، اما این همیشه یک خطر است.

رژیم غذایی و تغذیه

با دامپزشک خود همکاری کنید تا رژیم غذایی مناسب با سن و سطح فعالیت Ragdoll خود را ارائه دهید. به طور کلی، غذاهای مرطوب به تامین رطوبت کمک می کند که می تواند به جلوگیری از مشکلات ادراری کمک کند. حتما غذا را جیره بندی کنید و آن را تمام روز در کاسه گربه خود رها نکنید. ترک غذا با دیابت در گربه ها مرتبط است ، زیرا هر بار که گربه غذا می خورد، انسولین افزایش می یابد، مهم نیست که غذا چقدر با کیفیت باشد. از آنجایی که گربه‌ها بیشتر وقت خود را صرف دراز کشیدن می‌کنند، یک راه عالی برای جذاب‌تر کردن زندگی گربه‌تان استفاده از اسباب‌بازی‌های پازل برای تغذیه است.

آیا گربه های Ragdoll Hypoallergenic هستند؟

متأسفانه برای کسانی که از آلرژی رنج می برند، Ragdolls ضد حساسیت نیستند. اگرچه برخی از مبتلایان به آلرژی کمتر توسط گربه‌های کت متوسط ​​آزار می‌دهند، Ragdolls برای ضد حساسیت پرورش داده نمی‌شوند. پرورش دهندگانی که ادعا می کنند راگدال های ضد آلرژی دارند سعی می کنند به سرعت درآمد کسب کنند!

راگدال ها پوشش زیری ندارند، که می تواند واکنش های آلرژیک را برای افرادی که به شوره حساسیت دارند کاهش دهد. اما بیشتر مردم در واقع به بزاق و ترشحات پوستی گربه ها حساسیت دارند. Ragdolls هنوز هم آلرژن های موجود در بزاق و ترشحات پوست گربه را تولید می کند.

گربه تاکسیدو

 

 

به این وب سایت رای دهید