آموزش نشانگر برای پت شما

آموزش نشانگر برای پت شما

0 دیدگاه 5 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 296
آموزش نشانگر برای پت شما
نشانگر ابزار موثری است که می توانید از آن برای آموزش هر چیزی که سگ یا گربه شما باید بداند استفاده کنید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، شما با هر حیوان خانگی که زندگی کنید به راحتی می توانید متوجه شوید که آنها چقدر سریع می توانند یاد بگیرند و باهوش هستند. به عنوان مثال، اگر سگ من ببیند که کیسه‌ی خوراکی‌اش را گرفته‌ام، مستقیماً به سمت در می‌رود و منتظر می‌ماند. اگر گربه‌ام ببیند که کمد خاصی را در آشپزخانه باز می‌کنم، با صدای بلند شروع به میو کردن می‌کند، زیرا می‌داند که من غذای خیس مورد علاقه‌اش را در آنجا نگه می‌دارم. 

قوانین یادگیری و علم حیوانات می گویند که حیوانات ما (و ما) بیشتر احتمال دارد رفتارهایی را تکرار کنند که تقویت شده است. به این معنا که سگ یا گربه شما به کارهایی ادامه می دهد که نتایج خوبی برای آنها داشته است. به سگی که می نشیند یک خوراکی خوشمزه بدهید و اگر واقعاً آن غذا را دوست داشت، احتمالاً دوباره بنشیند. اینجاست که یک نشانگر (یا نشانگر رویداد یا محرک پل زدن) بهترین دوست شما می شود. نشانگر یک کلمه، صدا یا سر و صدا (مثل یک کلیک) یا یک علامت دست است که برای اطلاع دادن به سگ یا گربه شما دقیقاً در لحظه انجام کاری که باعث تقویت آنها می شود (مانند یک درمان) استفاده می شود. در نهایت، پس از اینکه مکرراً یک رفتار را در طول فرآیند یادگیری علامت‌گذاری کردید، می‌توانید یک نشانه اضافه کنید. این به ساده‌تر شدن فرآیند یادگیری کمک می‌کند.

نشانگرها با تقویت مثبت همراه می شوند و فرآیند یادگیری را برای شما و حیوان پشمالوی شما لذت بخش تر می کنند.

نشانگر چیست؟

ما اغلب فکر می کنیم حیواناتی که با آنها زندگی می کنیم به راحتی به کلماتی که به آنها می گوییم پاسخ می دهند یا می دانند، اما واقعیت این است که حیوانات خانگی ما درک زبان انسانی برایشان تعریف نشده است. وقتی می خواهیم چیز جدیدی به حیوانات خانگی خود بیاموزیم یا آنها را تشویق کنیم تا چیزی را که به طور طبیعی می دانند تکرار کنند، می توانیم از نشانگر استفاده کنیم.

مطمئن شوید که نشانگر را با نشانه اشتباه نگیرید. نشانه سیگنالی است که به حیوان شما می گوید زمانی که رفتاری را که خواسته اید انجام دهد تقویت می شود. به عنوان مثال، نشانه نشستن سگ شما ممکن است کلمه "بنشین" باشد. شما می گویید "بنشین" و سگ شما می نشیند. علامت در حال حاضر اعمال می شود و رفتار اتفاق می افتد. 

نشانگر هرگز یک کنترل از راه دور نیست! علامت به خودی خود آموزش نمی دهد یا رفتار را تغییر نمی دهد، بنابراین فکر نکنید که فقط می توانید یک کلیک را بردارید و چیزهایی  که می خواهید اتفاق می افتد. درست مثل اینکه سگ‌ها کلمه «نشستن» را تا زمانی که معنی آن را یاد نگیرند متوجه نمی شوند، تا زمانی که شما به آنها یاد ندهید، «نشان» را نمی‌فهمند. این از طریق شرطی سازی خوب انجام می شود.

برای اینکه از نشانگر در آموزش رفتارهای جدید به سگ یا گربه خود استفاده کنید، باید بین "علامت" و چیزی که به طور طبیعی در سگ یا گربه شما پاسخ ایجاد می کند (غذا!) ارتباط برقرار کنید. اگر دو کار جفت شده به خوبی انجام شوند، می توانید به سرعت یک ارتباط قوی ایجاد کنید. نشانگر به یک تقویت کننده شرطی تبدیل می شود .

استفاده از نشانگر و تقویت کننده مثبت

استفاده از نشانگر کاملاً با تقویت مثبت همراه است . تقویت مثبت عبارت است از افزودن یک محرک (مانند یک درمان) پس از یک رفتار برای افزایش دفعات تکرار آن رفتار در آینده. ما در طول آموزش تقویت مثبت از تقویت کننده ها استفاده می کنیم. تقویت کننده چیزی است که یک یادگیرنده (مثل سگ یا گربه شما) واقعاً آرزوی آن را دارد و احتمالاً رفتار خود را به نحوی تغییر خواهد داد.

با جفت کردن یک تقویت‌کننده قوی با یک نشانگر، می‌توانیم به حیوانات خانگی خود بیاموزیم که هر بار که نشانگر را می‌شنوند یا می‌بینند (بسته به آنچه شما استفاده می‌کنید) آن تقویت‌کننده عالی را دریافت می‌کنند. یک نشانگر خوب باید سریع و آسان باشد تا تکرار شود. باید چیزی باشد که صدا یا ظاهر متفاوتی با سایر چیزهای موجود در محیط داشته باشد.

یک کلیک (که در آموزش کلیکر استفاده می شود ) یک نشانگر فوق العاده موثر است زیرا صدای آن از سایر صداها متمایز است، هرگز در لحن یا ظاهر آن تغییر نمی کند و استفاده از آن آسان است. اگر کلیک کننده ندارید، می توانید از یک کلمه ثابت مانند "بله" استفاده کنید. سیگنال دستی نیز می‌تواند کار کند، اما استفاده مؤثرتر از آن سخت‌تر است. از هر چیزی که استفاده می کنید، مطمئن شوید که فقط از آن استفاده می کنید.

3 مرحله آسان برای آموزش نشانگر به سگ

مکانی آرام و بدون حواس‌پرتی پیدا کنید. از سگ خود چیزی نخواهید. آنها می توانند در مقابل شما ایستاده، نشسته یا دراز بکشند.

نشانگر خود را انتخاب کنید. یک کلیک کننده گزینه عالی است، یا می توانید از کلمه "بله" استفاده کنید. آن را انتخاب کنید.

کلیک کنید (فقط یک بار!) یا بگویید "بله" (فقط یک بار!) و سپس بلافاصله به سگ خود غذا بدهید.

این کار را چندین بار تکرار کنید. یک علامت، یک درمان.

نکته: مطمئن شوید که دقیقاً در همان زمان که غذا می دهید، کلیک نکنید یا بله نگویید. علامت شما باید درست قبل از درمان بیاید، نه بعد از آن. کلیک کنید سپس بگویید "بله". زمان بندی مهم است، بنابراین مطمئن شوید که زمان زیادی بعد از علامت گذاری قبل از درمان وجود ندارد.

وقتی زمان برای آموزش و یادگیری پت خود می گذارید متوجه خواهید شد ارتباط بین شما عمیق تر میشود و هر دو در حال تفریح هستید.

چرا سگ ها گاز می گیرند؟

 

 

به این وب سایت رای دهید