مزایای آموزش چابکی در سگ ها

مزایای آموزش چابکی در سگ ها

0 دیدگاه 7 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 508
مزایای آموزش چابکی در سگ ها
چه چیزی لازم است تا دوست چهارپای خود را به یک ورزشکار سگ تبدیل کنید؟ آیا توله سگ شما آن را دوست دارد؟ این ورزش سگ ها را برای یادگیری حرکات جدید به چالش می کشد، و توله های باهوشی که نیاز به سوزاندن انرژی فیزیکی و ذهنی دارند، آموزش چابکی عالی است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" دیدن شادی در صورت سگ هایی که در اطراف یک دوره چابکی مسابقه می دهند، پرش از روی موانع، زوم کردن از طریق تونل ها و دویدن از بین میله ها کافی است تا هر والدین حیوان خانگی را نسبت به آموزش چابکی سگ کنجکاو کند.

آموزش چابکی سگ چیست؟

آموزش چابکی، به سگ شما می آموزد که از طریق دوره ها از روی موانع بپرد. اندی هارتمن، نایب رئیس و قاضی چابکی انجمن چابکی سگ ایالات متحده ، می گوید : چالش این است که به جای بند، سگ خود را با صدا و نشانه های دست هدایت کنید . آموزش شامل تشویق سگ شما به پریدن از روی موانع، بافتن یک ردیف چوب، و عبور از سطح شیب دار است. ورزشکاران سگ برای اینکه چقدر سریع می توانند دوره های مسابقات را با موفقیت به پایان برسانند زمان بندی می شوند.

چرا آموزش چابکی سگ برای سگ ها خوب است؟

مانند سایر ورزش های سگ، چابکی هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی برای سگ ها مفید است. این ورزش برای تناسب اندام و احساس خوب سگ ها فراهم می کند. همچنین رفتارهای مرتبط با کسالت مانند پارس کردن، کندن زمین و از بین بردن وسایل اطراف خانه را کاهش می دهد.

آموزش چابکی سگ به توله ها تمرین ذهنی می دهد زیرا آنها باید نشانه های جدید و نحوه مانور دادن در دوره های جدید موانع را یاد بگیرند. این چالش ها ذهن آنها را درگیر می کند. «چابکی برای سگ‌های مسن‌تر نیز می‌تواند فوق‌العاده باشد که ممکن است با سرعت پایین‌تری حرکت کنند، اما همچنان به غنی‌سازی نیاز دارند تا از نظر ذهنی تیز نگه دارند.»

 علاوه بر فواید جسمی و ذهنی، آموزش چابکی سگ می تواند اجتماعی بودن توله سگ شما را نیز تقویت کند. رفتن به تمرین و مسابقات فرصت های زیادی را برای سگ ها فراهم می کند تا با افراد جدید و حیوانات خانگی آشنا شوند. 

در مسابقات، سگ ها بر اساس تجربه و قد گروه بندی می شوند. بنابراین سگ های کوچک در پرش های کمتر از سگ های بزرگ رقابت می کنند. سگ های سالخورده نیز پرش های کمتری دارند.

تجهیزات آموزش چابکی سگ

جعبه مقوایی بزرگ

دو سطل و یک چوب جارو

لوله پی وی سی و تعدادی سخت افزار اولیه

یاد بگیرید که چگونه این موارد ساده را با پرش ها، تونل ها و میله های بافی به یک دوره چابکی سگ DIY تبدیل کنید.

چگونه با چابکی سگ شروع کنیم

قبل از شروع آموزش چابکی سگ، توله سگ شما باید در جعبه آموزش داده شود، بتواند با شما تماس چشمی برقرار کند و بداند چگونه به این درخواست ها پاسخ دهد:

بشین

ماندن

پایین

هنگام تماس بیا (یادآوری)

هنگامی که توله سگ شما این اصول را یاد گرفت، می توانید ببینید که آیا سگ شما تمرینات چابکی را دوست دارد یا خیر. نمایشگاه‌های محلی حیوانات خانگی اغلب دارای حلقه‌هایی هستند که می‌توانید تجهیزات چابکی را امتحان کنید. یک مربی به شما کمک می کند سگ خود را از یک مسیر آسان با موانع عبور دهید. همچنین می توانید یک باشگاه محلی آموزش چابکی سگ پیدا کنید و ببینید که آیا می توانید در یک جلسه مقدماتی شرکت کنید یا در کلاس های چابکی در یک مرکز آموزش سگ ثبت نام کنید .

آموزش چابکی راهی عالی برای ایجاد پیوند بین شما و سگتان است. "شما باید یک خط ارتباطی واضح با سگ خود ایجاد کنید تا بتوانید یک دوره را با موفقیت طی کنید. شما و سگتان یاد می گیرید که چگونه هماهنگ باشید."

 

به این وب سایت رای دهید