چرا گربه ها زیاد می خوابند؟

چرا گربه ها زیاد می خوابند؟

0 دیدگاه 12 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 509
چرا گربه ها زیاد می خوابند؟
تا به حال فکر کرده اید که آیا این همه خواب گربه طبیعی است؟ گربه ها 15 تا 20 ساعت در روز را به استراحت یا خواب می گذرانند. چگونه می توانید متوجه شوید که دلایل خوابیدن گربه شما چیست؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ما به شما می گوییم چرا گربه ها اینقدر می خوابند و چند ساعت در روز باید به طور معمول بخوابند. در اینجا هفت دلیلی که ممکن است گربه شما بخوابد و نحوه تشخیص اینکه آیا گربه شما الگوی خواب طبیعی دارد آورده شده است.

 ممکن است گربه شما شبگرد باشد

یکی از دلایلی که گربه شما در طول روز زیاد می خوابد ممکن است این باشد که شب ها بیدار می ماند و موش های خیالی را شکار می کند. اکثر گربه‌های اهلی مانند ما انسان ها بیشتر ساعات شب را می‌خوابند و در طول روز بیدار هستند.

گربه شما در حال ذخیره انرژی است

گربه ها شکارچی (و همچنین طعمه) هستند. مانند بسیاری از شکارچیان، آنها انرژی خود را با استراحت یا خواب حفظ می کنند تا در زمان لازم انرژی برای شکار داشته باشند.

چرت گربه ای

همه خواب ها، عمیق نیستند. گاهی اوقات گربه‌ها فقط در حال استراحت هستند، و به اصطلاح  یک "چرت گربه ای" می‌زنند. گربه شما ممکن است چشمانش نیمه بسته یا حتی کاملا بسته باشد، اما گوش ها یا دم او گهگاه تکان بخورند. در اینصورت گربه شما بیدار است، و در حال ذخیره انرژی در چرت گربه ای خود می باشد.

گربه شما خسته است

گاهی حیوانات وقتی کاری برای انجام ندارند می خوابند. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید زندگی گربه‌تان را متنوع تر کنید تا کسالت او را کاهش دهید. به عنوان مثال، می توانید برای گربه خود یک catio (یک فضای بیرونی امن برای گربه) یا چند قفسه کوهنوردی بسازید. اگر مهارت‌های ساخت‌وساز شما در حد آن کار نیست، تهیه اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده راه ساده‌تری برای مشغول نگه‌داشتن گربه‌تان است. به بچه گربه یا گربه بالغ خود روزی سه نوع اسباب بازی مختلف بدهید. تماشا کنید که او با کدام بازی می کند و سپس انواع اسباب بازی ها را در سبک ها یا رنگ های مختلف خریداری کنید. با یافتن ترجیحات او و سپس خرید آن نوع اسباب بازی، به رفع خستگی و کسالت گربه خود کمک خواهید کرد.

استرس گربه

پنهان شدن و کم تحرک بودن ابزارهای هستند که گربه ها در هنگام ترس یا استرس از آنها استفاده می کنند. اگر گربه شما از خانواده پنهان می شود، یا زمانی که شما مضطرب می شوید ، ممکن است بسیار استرس داشته باشد. بیشتر خوابیدن ممکن است ابزار مقابله او باشد. از دامپزشک خود بپرسید که چگونه استرس بر گربه شما تأثیر می گذارد. 

گربه شما بیمار یا ناراحت است

گربه ها وقتی مریض هستند یا احساس خوبی ندارند، پنهان می شوند و فعالیت کمتری دارند. اگر گربه شما بیشتر این زمان را زیر تخت یا در بالای درخت گربه سپری می کند، ممکن است درد داشته باشد یا ناراحت باشد. "اگر نمی توانید به راحتی دنده های گربه خود را احساس کنید، به کلینیک دامپزشکی ببرید تا سلامت کلی او ارزیابی شود."

اگر گربه شما اضافه وزن دارد، ممکن است نتواند زیاد حرکت کند و استراحت کند زیرا حرکت کردن برایش سخت است. چاقی در گربه ها یک مشکل جدی است که می تواند منجر به درد هنگام حرکت یا بیماری های غدد درون ریز شود که نیاز به درمان مادام العمر دارد. اگر نمی توانید دنده های گربه خود را لمس کنید و گربه شما نسبتا چاق می باشد می توانید از مشاورین تغذیه ما کمک بگیرید تا برای گربه شما یک رژیم غذایی کامل و آنالیز شده نوشته شود.

الگوهای خواب گربه 

خوابیدن به گربه ها (و شما!) کمک می کند تا شارژ شوند. خواب مناسب برای سیستم ایمنی و سلامت کلی مهم است. به نظر می رسد گربه ها، برخلاف ما، می دانند که خواب ذاتاً ارزشمند است و زمان خود را برای شارژ مجدد صرف می کنند. خواب و استراحت تا 20 ساعت در روز برای گربه شما طبیعی است. اگر حالش خوب است، زندگی اش سالم است، فقط با آن همراه شوید.

زبان بدن گربه

به این وب سایت رای دهید