آیا گربه ها خواب می بینند؟

آیا گربه ها خواب می بینند؟

0 دیدگاه 11 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 976
آیا گربه ها خواب می بینند؟
آیا گربه ها در خواب می بینند که طعمه می گیرند و غذا می خورند؟ آیا آنها کابوس ترسیدن و تعقیب شدن توسط یک حیوان بزرگتر را می بینند؟ آیا آنها خواب صاحبان خود را می بینند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، محققان در مورد زمانیکه گربه ها خواب هستند، در خواب تکان می خورند و آیا اینکه در این حالت خواب می بینند یا نه؟ نظریات مختلف ارائه داده اند.

زمانیکه گربه شما در خواب است. بدن او تکان می خورد و گاهی اوقات می پرد، سر و پنجه‌هایش به آرامی تکان می‌خورند، و شما تعجب می‌کنید، که چرا گربه من در خواب این همه تکان می خورد، آیا او خواب می بیند؟

محققان به اندازه‌ای روی مغز موش‌ها مطالعه کرده‌اند تا حدس بزنند که موش‌ها رویای کارهایی را که در طول روز در آزمایشگاه انجام می‌دهند، می‌بینند. در خواب، موش‌ها در پیچ و خم حرکت می‌کنند یا صداهایی را که شنیده‌اند به خاطر می‌آورند یا خواب‌های بدی می‌بینند .

سنت دنیس می‌گوید: «گربه‌ها، مانند بسیاری از پستانداران دیگر، خواب می‌بینند. "مطالعات بر روی الگوهای الکتریکی مغز موش‌ها در هنگام خواب در مقایسه با انجام کارهای معمولی در هنگام بیداری شباهت‌های چشمگیری را نشان می‌دهد. این مطالعات نشان می‌دهد که گربه‌ها در موارد مشابهی رویا می‌بینند. مانند سگ ها."

گربه ها در چه موردی خوابی می بینند؟

از آنجایی که محققان فکر می‌کنند موش‌ها درباره کارهایی که در طول روز انجام می‌دهند خواب می‌بینند. این حدس منصفانه است که گربه‌ها نیز همین کار را انجام می‌دهند. خانواده و دوستان شما، عادات روزانه و اضطراب شما در مورد کار و زندگی، همگی در مغز شما فیلتر می شوند. این احتمالاً برای گربه شما نیز صادق است. آیا گربه ها مانند انسان ها خواب می بینند؟ احتمالاً به نوعی.

سنت دنیس می‌گوید: «مانند انسان‌ها و موش‌ها، این احتمال وجود دارد که گربه‌های ما در مورد فعالیت‌های روزمره خود رویاپردازی کنند.

آیا گربه ها خواب های بد می بینند؟ از آنجایی که محققان فکر می‌کنند موش‌ها ممکن است کابوس ببینند، گربه‌ها نیز احتمالاً کابوس می‌بینند. "به احتمال زیاد آنها رویای شکار و بازی و همچنین در آغوش گرفتن و دوست داشتن توسط  همنشینان انسانی خود را دارند."

وقتی گربه شما در خواب صدا می دهد و حرکت می کند یا تکان می خورد چه معنایی دارد؟

دامپزشکان می گویند نگران نباشید. دقیقاً مانند انسان(و موش‌ها)، گربه‌ها احتمالاً بیشتر رویاهای واضح خود را در مرحله REM (حرکت سریع چشم) خواب می بینند. این لحظاتی هستند که ممکن است دهان گربه تکان بخورد، ممکن است صداهای کوچکی تولید کند یا پنجه ها و پاهایش منقبض شوند. ممکن است به این معنی باشد که گربه شما در یک رویای خوب (یا عجیب) و عمیق است.

اگر نگران این هستید که خواب گربه شما ناسالم است یا عادات خواب گربه شما به طور ناگهانی تغییر می کند. این فهرست دلایل را در نظر بگیرید و برای اطلاعات بیشتر با دامپزشک مشورت کنید.

چرا گربه ها از خیار می ترسند؟

 

به این وب سایت رای دهید