دلیل ریزش مو در سگ ها

دلیل ریزش مو در سگ ها

0 دیدگاه 12 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 339
دلیل ریزش مو در سگ ها
دلایل مختلفی برای ریزش مو در سگ ها وجود دارد. بیماری های باکتریایی ، قارچی ، انگل های پوستی ، آلرژی ، سرطان و ... از جمله این دلایل می باشد.

ریزش مو در سگ ها ، مشکل رایجی می باشد. این مشکل می تواند در قسمت های مختلف بدن سگ ظاهر شود و شدت آن کم یا زیاد باشد.

ریزش موی فصلی سگ ها

دلیل ریزش موی این حیوانات می تواند تغییر فصل باشد. در فصل گرما برخی از سگ ها دچار ریزش مو می شوند. به طور مثال در سگ های نژاد لابرادور در تابستان ها شاهد ریزش مو می باشیم. ولی در زمستان این ریزش مو جبران شده و پوشش ضخیم تری روی بدن او تشکیل شده و او را در برابر سرما مراقبت می کند. تغییرات بسیار زیاد آب و هوایی موجب ریزش موی کمی در سگ ها می شود.

کک و مک ، دلیل ریزش مو در سگ ها

کک و مک ها با خوردن خون و جویدن پوست سگ ها ، می توانند سبب ریزش مو شوند. این کنه ها می توانند به انسان و سایر حیوانات سرایت کنند. برخی از انواع کنه ها قابل سرایت به دیگران نیستند ، ولی آنها هم می توانند موجب ریزش مو شوند. درمان هر نوع کک و مکی با سایر کک و مک ها و انگل ها متفاوت می باشد. این مشکل باید به سرعت درمان شود. با توجه به نرخ ویزیت دامپزشکی سگ در مراکز مختلف و تجربه و تخصص دامپزشک های آن مراکز ، یک مرکز دامپزشکی مناسب را برای درمان سگ خود انتخاب کنید.

عفونت های باکتریایی و قارچی

یکی دیگر از دلایل ریزش مو در سگ ها ، عفونت باکتریایی و قارچی می باشد. باکتری ها و قارچ ها به مقدار کمی همواره روی پوست موجودات زنده هستند و آنها را فلور طبیعی پوست به حساب می آورند. اما در صورتی که از حد نرمال خود افزایش پیدا کنند ، سبب بروز عفونت های پوستی می شوند.

این عفونت ها موجب سوزش و خارش ، قرمزی ، بوی بد ، جوش ، ریزش مو و ... می شوند. آنتی بیوتیک ها یا ضد قارچ ها می تواند در درمان این مشکل مؤثر باشند. برای درمان سگ در این شرایط حتماً با یک دکتر دامپزشک آنلاین صحبت کنید و مشکل سگ را به طور دقیق بیان کنید. به طور حتم نیاز به معاینه سگ می باشد.

آلرژی ، دلیل ریزش مو در سگ ها

سگ ها همانند بسیاری از موجودات زنده با مشکل آلرژی مواجه می شوند. آلرژی در سگ ها نشانه های مختلفی مانند خارش و ریزش مو دارد. آلرژی کک و آلرژی غذایی از رایج ترین نوع آلرژی در سگ ها می باشند. درمان آلرژی در سگ ها با تغییر رژیم غذایی و مصرف برخی داروها صورت می گیرد. تشخیص آلرژی غذایی بسیار ساده بوده و با انجام یک تست غذایی قابل تشخیص می باشد. در صورتی که تغییر رژیم غذایی برای سگ شما تجویز می شود ، باید از دادن سایر غذاها و خوراکی ها به او خودداری کنید. تنها غذاها و خوراکی هایی مصرف شوند که در رژیم غذایی تعیین شده از سوی دامپزشک وجود دارند. با اقدامات گفته شده مشکل ریزش مو در این حیوانات به سادگی درمان می شود.

بیماری های ارثی و سرطان در سگ ها

یکی دیگر از مواردی که می تواند سبب ریزش مو در سگ ها شود ، سرطان و بیماری های ارثی می باشد. لنفوم پوستی از سرطان های شایع در سگ ها می باشد. بیماری های شایع ارثی موارد زیر می باشند.

آدنیت سباسه

این مشکل ، یک ناراحتی التهابی پوستی می باشد که سبب ریزش مو می گردد. آدنیت سباسه در برخی از نژادهای سگ مانند پودل ها بیشتر رواج دارد. درمان این بیماری با مصرف داروهای مخصوص انجام می شود.

آلوپسی رقیق سازی رنگ

این یک بیماری ارثی در سگ ها است که بیشتر در نژاد دوبرمن مشاهده می شود. این ناراحتی پوستی سبب تغییر رنگ پوست و ریزش مو در سگ ها می شود. در این بیماری شرایط به گونه ای می شود که نباید موهای سگ را شانه زد ، چون بی نهایت حساس و سست می باشد.

بیماری های داخلی ، دلیل ریزش مو در سگ ها

در صورتی که ریزش مو در تمامی نقاط بدن سگ رخ بدهد ، می تواند به دلیل بیماری و اختلالات زیر جلدی باشد. در صورتی که سگ ها با مشکل کمبود ویتامین مواجه باشند ، دچار ریزش مو می شوند. اختلالات هورمونی از دیگر بیماری های داخلی است که می تواند موجب ریزش مو شود. بیماری های کبدی ، کلیوی و ... از دیگر بیماری های داخلی می باشند که عوارضی همچون ریزش مو دارند.

به این وب سایت رای دهید