شپش خوکچه هندی

شپش خوکچه هندی

0 دیدگاه 24 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 753
شپش خوکچه هندی
اگر مشکوک هستید که خوکچه هندی شما آلوده به شپش است که به آن پدیکولوز نیز می گویند، باید فوراً به دامپزشک مراجعه کنید. شپش خوکچه هندی را می توان پیشگیری، درمان و با خیال راحت از بین برد اگر بدانید چه کاری باید انجام دهید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک". برای درمان شپش جوندگان اقدام به خرید داروهای بدون نسخه از داروخانه یا فروشگاه حیوانات خانگی نکنید. دامپزشک شما می تواند شپش خوکچه هندی شما را تشخیص دهد و آن را به طور ایمن و مناسب درمان کند. درمان‌های شپش انسانی برای یک جونده کوچک بسیار قوی است. بسیار ایمن تر است که دامپزشک شما از دارویی استفاده کند که دوز مناسب و مستند برای استفاده در خوکچه هندی داشته باشد.

درمان خوکچه هندی

بعد از اینکه حیوان خانگی شما درمان موثری دریافت کرد و قبل از بازگرداندن آن به قفس، خود قفس، ظروف و هر اسباب بازی آن را با آب و مقداری مایع ظرفشویی ملایم کاملا تمیز کرده و بشویید. حتماً قبل از گذاشتن ملافه‌های تازه، ملافه‌ها و مواد غذایی قدیمی را که ممکن است قبلاً به شپش آلوده شده باشند را دور بریزید و مواد باقی‌مانده را فریز کنید تا شپش‌های باقی‌مانده که ممکن است در آن پنهان شده‌اند را از بین ببرید.

آیا می توان از خوکچه هندی شپش گرفت؟

شپش ها مختص گونه هستند، شما نمی توانید شپش را از خوکچه هندی حیوان خانگی خود دریافت کنید. این بدان معناست که انسان به شپش انسان، موش به شپش موش، خوکچه هندی به شپش خوکچه هندی و غیره مبتلا می شود. لازم نیست نگران ابتلای خود یا فرزندتان به گرفتن شپش از خوکچه هندی حیوان خانگی خود یا هر حیوان خانگی دیگری باشید. اگر شپش روی شما بپرد، شما را نیش نمی‌زند و نمی‌تواند از روی پوست سر شما زنده بماند.

تفاوت بین کنه و شپش

کنه ها مانند عنکبوت و کنه عنکبوتی هستند و شپش ها حشراتی مانند مورچه ها هستند. دو نوع شپش نیز وجود دارد: شپش مکنده و شپش گزنده یا جونده. شپش‌های مکنده نگران‌کننده‌تر از شپش‌های جونده هستند، زیرا احتمال انتقال بیماری‌های منتقله از راه خون و از دست دادن خون بیش از حد در خوکچه هندی در صورت آلودگی شدید وجود دارد. هم کنه ها و هم شپش ها بسیار ناراحت کننده هستند و حتی می توانند برای خوکچه هندی شما دردناک باشند، بنابراین باید در اسرع وقت از آنها جلوگیری کنید یا از شر آنها خلاص شوید.

جلوگیری از ابتلای خوکچه هندی به شپش

خوکچه‌های هندی منزوی هستند. بنابراین معمولاً دو راه وجود دارد که خوکچه هندی شما می‌تواند به شپش مبتلا شود. مواد غذایی و ملافه از پیش بسته بندی شده، حتی اگر از مواد طبیعی ساخته نشده باشند، می توانند شپش را در خود جای دهند و از فروشگاه های حیوانات خانگی به خانه شما بیاورند. بهترین راه برای جلوگیری از آوردن شپش به خانه خوکچه هندی این است که غذا و بستر او را به مدت 24 ساعت قبل از گذاشتن آن در قفس یا اتاقی که قفس در آن قرار دارد منجمد کنید. یخ زدن محصولات باعث از بین رفتن شپش ها یا کنه هایی می شود که از فروشگاه یا انبار آورده شده اند. اگر خوکچه هندی شما هرگز در معرض شپش قرار نگیرد، هرگز به آن مبتلا نخواهد شد.

اگر به خوکچه‌هایی دست می زنید که متعلق به خودتان نیستند، مطمئن شوید که دست‌های خود را قبل از دست زدن به خوکچه خود می شویید. این به شما کمک می کند تا از دادن  شپش به خوکچه هندی خود جلوگیری کنید. 

تمیز کردن منظم قفس راه دیگری برای جلوگیری از هجوم شپش یا حداقل کاهش شدت آن است. اگر شپش ها به نحوی در محفظه هستند، تمیز کردن منظم به کاهش احتمال راه یافتن شپش به خوکچه هندی کمک می کند.

 مراقبت از خوکچه هندی

به این وب سایت رای دهید