چرا زبان گربه ها زبر است؟

چرا زبان گربه ها زبر است؟

0 دیدگاه 8 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 1102
چرا زبان گربه ها زبر است؟
زبان گربه بهترین ابزار برای رفع احتیاجات آنها است. که به خنک کردن و تغذیه دوستان گربه سان ما کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، زبان گربه‌ها مانند کاغذ سنباده خشن هستند، و از آن برای کارهای روزانه خود استفاده می کند.

زبان گربه چه شکلی است؟

زبان گربه تقریباً پرزدار به نظر می رسد. زبان آنها با صدها خارهای ریز و رو به عقب به نام پاپیلا پوشانده شده است. کراتین، پروتئین سخت شده ای است که در مو و ناخن انسان و در پنجه، شاخ و سم حیوانات یافت می شود.

3 دلیل برای اینکه زبان گربه ها مانند کاغذ سنباده خشن است

با توجه به اینکه زبان گربه شما با صدها خار کوچک پوشیده شده است، جای تعجب نیست که وقتی روی پوست شما کشیده می شود مانند کاغذ سنباده به نظر می رسد. 

این پرزها به گربه کمک می کنند تا خودش را اصلاح و تمیز کند.

طبق یک مطالعه در سال 2018 از الکسیس نوئل و پیتر هو، پاپیلاهای روی زبان گربه دارای دو ناحیه توخالی هستند که به نظافت کمک می کنند. ناحیه نوک آن برای خارج کردن بزاق از دهان و رسوب آن در اعماق خز گربه است و پایه توخالی منعطف برداشتن موهایی را که روی زبان گیر کرده اند را آسان تر می کند. به عبارت دیگر، زبان گربه شما مانند یک شانه عمل می کند.

نظافت اهداف بسیاری را دنبال می کند، به همین دلیل است که گربه ها نزدیک به یک چهارم ساعات بیداری خود را صرف این کار می کنند. نظافت منظم برای از بین بردن کک‌ها، مواد زائد و موهای شل مفید است که می‌تواند از تشکیل تشک‌ها و گره‌های دردناکی که می‌تواند منجر به عفونت شود، جلوگیری کند. پرزها به گربه کمک می کنند تا خنک شود.

توانایی پاپیلاها برای رسوب بزاق عمیق در پوشش گربه نه تنها برای حمام کردن مفید است، بلکه ابزاری مبتکرانه برای تنظیم حرارت یا کمک به گربه ها برای حفظ دمای بدن خود است. از آنجایی که گربه‌سانان فقط غدد عرق را در پنجه‌های خود دارند، نظافت به‌عنوان مکانیزمی برای خنک کردن گربه‌ها بوده است. آنها دریافتند که رسوبات بزاق تسهیل شده توسط پاپیلا در نزدیکی پوست گربه می تواند تا 25 درصد خنک کننده مورد نیاز او برای تنظیم حرارت را فراهم کند.

پرزها به گربه ها در خوردن گوشت کمک می کنند

گربه ها گوشتخوار هستند، به این معنی که آنها برای تغذیه مورد نیاز به پروتئین های حیوانی متکی هستند . با توجه به اهمیت گوشت در رژیم غذایی آنها، پاپیلای قلاب برای گربه هم در گرفتن و هم در خرد کردن گوشت مفید است.

آیا زبان زبر می تواند باعث ایجاد گلوله های مو شود؟

برخی از گربه‌ها ممکن است از گلوله‌های مو رنج ببرند، زیرا زبانشان به خوبی خز را می‌گیرد. با این حال، اگر گربه شما بیش از یک بار در هفته گلوله های موی خود را پرتاب می کند یا نگران هستید که مشکلی پیش نیاید، به دامپزشک خود اطلاع دهید.

 عفونت گوش در گربه ها

به این وب سایت رای دهید