آیا سگ ها زمان را تشخیص می دهند؟

آیا سگ ها زمان را تشخیص می دهند؟

0 دیدگاه 14 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 543
آیا سگ ها زمان را تشخیص می دهند؟
بسیاری از سگ ها می توانند یاد بگیرند که با پارس کردن و حرکات مختلف به صاحب خود بگویند زمان پیاده روی یا غذا خوردن است، اما آنها واقعا نمی توانند مفهوم ساعت ها و دقیقه ها را درک کنند. نیازهای بیولوژیکی به سگ ها کمک می کند تا مفهوم زمان را متوجه شوند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، سگ ها به احتمال زیاد گذر زمان را در رابطه با محرک های دیگر مانند مکان خورشید در آسمان، گرسنگی، تشنگی یا ماه در آسمان مشخص می کنند. درست مانند انسان ها، آنها تحت تأثیر عوامل خارجی و همچنین میزان نور و تاریکی در 24 ساعت قرار می گیرند.

تحقیقات دانشگاه Illinois Urbana-Champaign بیان می کند که پستانداران "یک ساعت بیولوژیکی دارند که در هیپوتالاموس، بخشی از مغز که عملکردهای بیولوژیکی اساسی مانند ضربان تنفس، ضربان قلب و تولید مثل را کنترل می کند، قرار دارد.

سگ ها چگونه می دانند که زمان بیدار شدن، پیاده روی یا خوردن است؟

توله‌های ما لزوماً نور روز را با «صبح» یا تاریکی را با «شب» یکی نمی‌دانند. بلکه حس زمان سگ توسط روال ها و رفتار ما تقویت می شود.

در حالی که نور روز برای ما ممکن است به معنای صبح باشد، اما به معنای چیزهای دیگری مانند قهوه، صبحانه، دوش گرفتن، و آماده شدن برای مدرسه یا کار است. ولی برای سگ‌ها فرقی نمی‌کند. نور روز به معنای شروع روز است: خوردن صبحانه، بیرون رفتن برای حذف کردن، پیاده‌روی، رفتن والدین حیوان خانگی‌شان به محل کار ، و غیره.

وهمان انتظارات همیشگی در عصر اتفاق می‌افتد: والدین آنها از سر کار به خانه می‌آیند، شام در ساعت مشخصی سرو می‌شود، و پیاده‌روی طولانی قبل از خواب انجام می‌شود.

همه سگ‌ها با آموزش تقویت مثبت رشد می‌کنند، زیرا یاد می‌گیرند که یک علت و معلول مستقیم با هر عملی مرتبط است. آنها همچنین به این ترفندها تسلط پیدا می کنند. از آنجایی که سگ‌ها با ما زندگی می‌کنند و مهم‌تر از آن، برای همه چیز به ما تکیه می‌کنند، رفتارها و روتین‌های ما بر حس زمان تاثیر می‌گذارد.

بنابراین، اگر عادات شما به برآورده شدن نیازهای آنها کمک کند ، طبیعتاً آن لحظات علت و معلولی را در طول روز تشخیص داده و به آنها پاسخ خواهند داد.

"به عنوان مثال، شام تقویت کننده است. غذا طعم خوبی دارد و گرسنگی از بین می رود. نشانه های منتهی به شام، نه فقط آماده کردن کاسه، بلکه حتی چیزهای قبل از آن مانند بازگشت از سر کار با شام همراه می شوند. سگ‌ها از این رویدادها برای پیش‌بینی شام استفاده می‌کنند. بنابراین چیزی که برای والدین حیوان خانگی حس زمان به نظر می‌رسد این است که سگ آنها بسیاری از رویدادها را به هم مرتبط می‌کند.

سگ ها خیلی باهوشن

مطالعه‌ای از مرکز شناخت سگ‌های آریزونا نشان داد که توله‌ها دقیقاً چه زمانی مهارت‌های اجتماعی و علاقه به چهره‌های انسان را نشان می‌دهند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که در 8 هفتگی، توله‌ها «توانایی دنبال کردن نشانه‌های انسانی را دارند که حتی قبل از معاشرت گسترده توله‌ها با مردم شروع می‌شود».

به عنوان مثال، اگر شما و دامپزشکتان تشخیص دهید که بهترین زمان برای تغذیه توله سگتان اول صبح و دوباره در اوایل شب است و هر بار مقدار خاصی از غذا است، بدن او با آن برنامه سازگار می شود. اما اگر وعده‌های صبحانه و شام معمولی دیر شود، او احساس ناراحتی می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد.

حیوانات خانگی معمولاً با انتخاب‌هایی که ما به آنها ارائه می‌دهیم تقویت می‌شوند. در این راه، زمان نسبی است، اما آنها همیشه از ما پیروی می کنند. «سگ ها زندگی خود را صرف تماشای ما و دنیای اطرافشان می کنند. "سپس، سگ ها این چیزها را به هم متصل می کنند تا به آنها کمک کنند تا ثبات و کیفیت زندگی خوبی داشته باشند."

آیا سگ ها خواب می بینند؟

به این وب سایت رای دهید