رادیوگرافی و دامپزشکی

رادیوگرافی و دامپزشکی

0 دیدگاه 18 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 403
رادیوگرافی و دامپزشکی
رادیوگرافی حوزه دیگری است که در آن هوش مصنوعی با موفقیت زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. نشان داده شده است که الگوریتم های پیچیده در تشخیص الگوها در داده های تصویربرداری بسیار دقیق هستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، آکادمی ملی پزشکی تخمین می زند که حدود 100 گزارش علمی مربوط به هوش مصنوعی در رادیولوژی در سال 2005 منتشر شده است، اما تعداد انتشارات در سال 2017 به بیش از 800 گزارش رسیده است.

آکادمی نوشت: وظایفی که فناوری فعلی هوش مصنوعی برای آنها مناسب به نظر می‌رسد شامل اولویت‌بندی و ردیابی یافته‌هایی است که توجه اولیه را الزامی می‌کند، مقایسه تصاویر فعلی و قبلی و غربالگری‌های با توان بالا که رادیولوژیست‌ها را قادر می‌سازد بر روی تصاویری که به احتمال زیاد غیرطبیعی هستند تمرکز کنند. 

شرکت Vetology خدمات سنتی تله رادیولوژی دامپزشکی را از سال 2010 ارائه کرده است. دو سال پیش، این شرکت شروع به ارائه گزینه تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی از رادیوگرافی قفسه سینه، قلب و ریه در سگ ها کرد. دکتر ست والاک، موسس و مدیر عامل Vetology، رادیولوژیست دامپزشکی دارای گواهی هیئت مدیره، گفت: نتایج در عرض پنج دقیقه آماده می‌شوند و میزان دقت را در حد یک رادیولوژیست دامپزشکی زنده می‌گویند.

"مطالعات رادیولوژیست های MD نشان داده است که به طور متوسط در 70٪ تا 75٪ مواقع درست هستند. من همیشه به مردم می گویم که دوست دارم در 80 درصد مواقع تشخیص درست انجام شود.» 

"حلقه بازخورد برای بهبود هوش مصنوعی بسیار مهم است. وقتی مشکلی را متوجه می‌شویم، می‌توانیم بپرسیم، "گزارش هوش مصنوعی چه می‌گوید، و چرا هوش مصنوعی آن را چنین تفسیر کرده است؟" سپس ما چیزها را کمی تغییر می دهیم و به ماشین کمک کنیم تا یاد بگیرد نتایج آینده هوش مصنوعی را بهبود بخشد.

دکتر والاک یک مورد اخیر را به یاد آورد که شامل یک دامپزشک ارجاعی بود که فکر می کرد سگی ممکن است در نارسایی قلبی سمت چپ باشد. صاحبان آن در فکر اتانازی بودند. پس از دریافت گزارش رادیولوژی Vetology AI مبنی بر اینکه هیچ مدرکی دال بر بیماری قلبی یا نارسایی قلبی وجود ندارد، دامپزشک ارجاع دهنده از Vetology درخواست کرد تا یک رادیولوژیست دامپزشکی دارای مجوز هیئت مدیره تصاویر را بررسی کند. دکتر والاک گفت، "من آن ارسال را دریافت کردم، و چرخش و مایع کافی در مری قفسه سینه دمی وجود داشت که با خودم فکر کردم، "کاملاً می بینم که چگونه می توان این را به عنوان ادم ریوی تفسیر کرد." اینطور نبود و سیستم هوش مصنوعی Vetology آن را به درستی خواند. فکر می‌کنم هوش مصنوعی جان یک سگ را نجات داد.»

وی افزود: «اعتقاد ما همیشه این بوده است که دریافت گزارش رادیوگرافی با هوش مصنوعی Vetology در عرض پنج دقیقه یا کمتر پس از گرفتن رادیوگرافی، تأثیر مثبتی بر نتایج بیمار خواهد داشت. با این اوصاف، هر روز از کاری که هوش مصنوعی Vetology انجام می دهد شگفت زده می شویم.

ما باید برنامه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم این هوش ماشینی را هدایت کنیم، زیرا در راه بزرگی است و بیشتر مردم آن را درک نمی‌کنند.

تشخیص و درمان بدون معاینه فیزیکی و حضوری

به این وب سایت رای دهید