علل و علائم استرس در سگ ها

علل و علائم استرس در سگ ها

0 دیدگاه 1 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 367
علل و علائم استرس در سگ ها
استرس احساس شدید فشار یا تنش است، در حالی که اضطراب به عنوان عصبی بودن و ناراحتی شدید توصیف می شود. در سگ ها، این دو اصطلاح اغلب قابل تعویض هستند زیرا این دو حالت معمولاً علائم مشابهی را نشان می دهند.

علل و علائم استرس در سگ ها

استرس احساس شدید فشار یا تنش است، در حالی که اضطراب به عنوان عصبی بودن و ناراحتی شدید توصیف می شود. در سگ ها، این دو اصطلاح اغلب قابل تعویض هستند زیرا این دو حالت معمولاً علائم مشابهی را نشان می دهند.

علل استرس در سگ‌ها و علائمی که سگ ممکن است نشان دهد کاملاً متغیر است. برخی از رفتارهای مرتبط با استرس رفتارهای عادی را تقلید می کنند و ظریف هستند. سایر رفتارها می توانند دراماتیک تر و آزاردهنده تر باشند.

علل استرس در سگ ها

سگ ها نیز در خلق و خوی و ترجیحات متفاوت هستند. چیزی که یک سگ را آزار نمی دهد ممکن است برای سگ دیگر بسیار استرس زا باشد. بیشتر سگ ها در محیطی روتین و قابل پیش بینی رشد می کنند.

صداهای بیرونی: سگ ها شنوایی حساسی دارند و ممکن است با صداهایی که ما حتی متوجه آنها نمی شویم آزارشان بدهند. توله سگ شما ممکن است صدای کسی را در حیاطش بشنود، در خیابان راه می‌رود، صحبت می‌کند، وسایل نقلیه با صدای بلند، پارس کردن، رعد و برق یا آتش بازی.

خانه جدید: هر محیط ناآشنا یا تغییر در قلمرو او.

چیزهای جدید: تزئینات ناآشنا، پروژه های ساختمانی در خانه، اشیاء بزرگ یا عجیب.

قوانین متناقض: تغییر قوانین شما پیام‌های متفاوتی را ارسال می‌کند و او نمی‌داند چه انتظاری از او دارید. اگر می ترسد، به طور ناگهانی اجازه ندهید که روی تخت بنشیند در حالی که قبلاً اجازه انجام این کار را نداشته است. ممکن است فکر کند کار اشتباهی انجام می دهد و استرس بیشتری داشته باشد!

جدایی: شروع یک کار جدید، بازگشت به سر کار پس از بچه دار شدن، رفتن به سفر. سگی که در تمام طول روز با او همراهی می‌کردید ممکن است دوست نداشته باشد تنها باشد.

معرفی افراد جدید: مهمانان شبانه یا طولانی مدت

سردرگمی و از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن: زوال عقل در برخی از سگ ها اتفاق می افتد. آنچه زمانی آشنا بود ممکن است استرس زا و گیج کننده باشد.

علائم استرس در سگ ها

اگر یکی از موارد بالا محرکی برای استرس در توله شما باشد، می توانید انتظار داشته باشید که تغییراتی در رفتار مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که برخی از تغییرات رفتاری ممکن است ظریف باشند، اما اگر رفتار منظم سگ خود را می دانید، تشخیص آن دشوار نیست.

قدم زدن؛ بی قراری

صدا دادن: ناله یا پارس کردن. ممکن است در زمان های خاصی برای سگ شما طبیعی باشد، بنابراین دانستن رفتار طبیعی او به شما این امکان را می دهد که بدانید چه زمانی ممکن است غیر طبیعی باشد.

خمیازه کشیدن: سگ ها می توانند وقتی خسته هستند خمیازه بکشند. اما در صورت استرس ممکن است خمیازه بکشند، لب های خود را لیس بزنند یا آب دهانشان بریزد.

تغییرات در چشم ها و گوش ها: مردمک های گشاد شده و گوش ها به پشت سر چسبیده شده اند.

تغییرات در وضعیت بدن: ممکن است خم شود، با دم جمع شده و تنش بدن ایجاد شود

نفس نفس زدن: او می تواند هیجان زده یا در حال ورزش باشد. اما ممکن است استرس هم داشته باشد!

تغییرات در عملکرد بدن : ادرار کردن ناگهانی، اجابت مزاج، یا امتناع از خوردن.

تخریب یا پرخاشگری: ممکن است چیزی را از بین ببرد، غرغر کند یا گاز بگیرد.

کمک به سگ استرسی

اگر می توانید بگویید سگتان استرس دارد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که او را از منبع عامل استرس زا حذف کنید. یک مکان ساکت پیدا کنید. سگ ها به اضطراب صاحب خود واکنش نشان می دهند، بنابراین این را در نظر داشته باشید و به روال عادی خود پایبند باشید. یک جلسه بازی برایش بگذارید تا حواس او را پرت کنید و توجه او را به دستورات خود معطوف کنید. برای صداها یا تصاویر بیرونی، پرده ها را ببندید و رادیو یا تلویزیون را روشن کنید.

یک «مکان امن» در خانه فراهم کنید که راه فرار است، مانند یک جعبه سگ با یک تخت در داخل. همچنین می توانید آن را با یک پتو بپوشانید تا از نور و صدا جلوگیری کنید. متوجه می‌شوید که سگ وقتی استرس دارد، نیاز به مخفیگاه دارد یا فقط می‌خواهد آرامش داشته باشد، خودش را در جعبه‌اش پنهان می کند!

آموزش مداوم به سگ ها کمک می کند استرس را نیز مدیریت کنند. وقتی جلسات اطاعت را با سگ خود انجام می دهید، در حال تنظیم ارتباطات، انتظارات و ساختار هستید. گذراندن یک روال اطاعت عادی نه تنها باعث حواس پرتی بزرگی می شود، بلکه ساختار و قابلیت پیش بینی نیز دارد.

ورزش همچنین یک کاهش دهنده استرس برای سگ شما است. زمان بازی نیز مهم است! تنش را آزاد می کند، انرژی اضافی را مصرف می کند، ساختار را ایجاد می کند و او را در بین جلسات آرام تر می کند.

همه افراد استرس روزانه دارند که باید مدیریت شود و سگ ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این بخشی ذاتی از زندگی روزمره است، بنابراین یادگیری مقابله موثر با استرس ضروری است. سگ ها می توانند احساسات ما را درک کنند، بنابراین در مواقع اضطراب آرام باشید. سگ خود را به خوبی بشناسید تا بدانید چه زمانی استرس دارد.

 

به این وب سایت رای دهید