شن آکواریوم چیست؟

شن آکواریوم چیست؟

0 دیدگاه 4 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 743
شن آکواریوم چیست؟
شن آکواریوم یا هر ماده دیگری که در کف مخزن قرار می گیرد، زیرلایه نامیده می شود. باکتری های مفید در زیرلایه آکواریوم شما قرار دارند و ضایعات ماهی، غذای باقی مانده و بقایای گیاهی را تجزیه می کنند تا شرایط آب را سالم نگه دارند.

شن آکواریوم چیست؟

شن آکواریوم یا هر ماده دیگری که در کف مخزن قرار می گیرد، زیرلایه نامیده می شود. باکتری های مفید در زیرلایه آکواریوم شما قرار دارند و ضایعات ماهی، غذای باقی مانده و بقایای گیاهی را تجزیه می کنند تا شرایط آب را سالم نگه دارند.

 

سنگریزه آکواریومی، یا زیرلایه ، یک مخزن را جذاب‌تر می‌کند و در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف، از سنگریزه‌های ریز و ماسه گرفته تا سنگ‌های رودخانه‌ای بزرگ وجود دارد. با این حال، چندین هدف مهم فراتر از دکوراسیون آکواریوم را انجام می‌دهد.

فیلتراسیون بیولوژیکی

شاید مهم ترین عملکردی که شن آکواریوم انجام می دهد فیلتراسیون بیولوژیکی برای باکتری های خوب است. این باکتری ها می توانند بدون بستر شنی راحت زندگی کنند، اما ممکن است به اندازه کافی رشد نکنند تا آکواریوم را برای ماهی شما ایمن نگه دارد.

Axolotls زیبا هستند، اما آیا آنها حیوانات خانگی خوبی هستند؟

اگر مخزن با کف، خالی باقی بماند، برای جلوگیری از تجمع مواد زائد مضر، باید آب را بیشتر تعویض کرد. اما اگر مخزن پر از شن و سنگ ریزه باشد، حتی تعویض مکرر آب ممکن است برای دور نگه داشتن آمونیاک و نیتریت ها کافی نباشد .

زیستگاه ماهی

آکواریوم بخشی از یک زیستگاه دلپذیر برای ماهی شما است. این به ماهی ها، به ویژه آنهایی که دوست دارند تونل بزنند، مکان هایی برای پنهان شدن می دهد. و برای ماهی هایی که در کف زندگی می کنند از این طریق برای پیدا کردن تکه های غذا که علوفه بجویند، کمک میکند.

همچنین می توان از بستر برای بهبود شیمی آب استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر ماهی شما به آب سخت نیاز دارد ، یک بستر مرجانی می تواند به شما در رسیدن به تعادل صحیح کمک کند.

علاوه بر این، بستر می تواند یک خانه امن برای تخم ماهی فراهم کند. بسترهای بزرگتر به تخم‌ها اجازه می‌دهد تا از دسترس ماهی‌های گرسنه خارج شوند که در خوردن فرزندان خود تردیدی ندارند. به همین ترتیب، انفوزوریا موجودات میکروسکوپی که ممکن است در بستر سنگریزه نگهداری شوند، اولین غذای خوب برای ماهی های تازه بیرون آمده هستند.

خانه برای گیاهان زنده

اگر گیاهان زنده دارید ، یک بستر برای زنده نگه داشتن گیاهان شما پس از روشنایی بسیار مهم است. بستر مناسب در آکواریوم ها (مخزن) کاشته شده می‌تواند اطمینان حاصل کند که گیاهان شما به خوبی ریشه می‌دهند و نیازهای غذایی آن‌ها برآورده می‌شود.

لاتریت و ورمیکولیت بسترهای رایج برای آکواریوم های کاشته شده هستند، زیرا مواد مغذی را برای گیاهان ذخیره و آزاد می کنند. آنها معمولا در ترکیب با شن استفاده می شوند. علاوه بر این، برخی از گیاهان آکواریومی با سیستم ریشه قابل توجه تری نیاز به عمق بیشتری در بستر دارند.

جاذبه زیبایی شناسی

ممکن است نتوانید تمام راه‌های میکروسکوپی که برای ماهی‌تان مفید است را ببینید، اما قطعاً متوجه خواهید شد که چگونه جذابیت کلی زیبایی‌شناسی آکواریوم را افزایش می‌دهد. سوبسترا علاوه بر افزودن ویژگی طراحی به مخزن، ضایعات و سایر موادی را که در غیر این صورت در آب شناور می‌شوند، پنهان می‌کند. سعی کنید حتی برای یک روز یک مخزن عاری از سنگ و شن داشته باشید، از اینکه چقدر "آشغال" در قسمت پایین ظاهر می شود شگفت زده خواهید شد.

سوبسترا علاوه بر پنهان کردن مواد نامطلوب، آنچه را که واقعاً می‌خواهید ببینید را نشان می‌دهد: به عنوان مثال، یک ماهی نقره ای در برابر شیشه لخت به خوبی خودنمایی نمی کند. اما در برابر یک بستر تاریک به آن نگاه کنید، و ناگهان تمام ویژگی های آن ظاهر می شود. علاوه بر لذت بیشتر تماشا، بستری با رنگ متضاد با ماهی به شما این امکان را می دهد که نگاه بهتری به مسائل بهداشتی یا رفتارهای عجیب و غریب در ماهی خود داشته باشید. در نهایت، برخی از مردم بر این باورند که شن هایی با رنگ روشن می توانند ماهی ها را تحت فشار قرار دهند، احتمالاً به این دلیل که شبیه محیط طبیعی آنها نیست. استرس عامل اصلی نقص سیستم ایمنی در ماهی ها است و آنها را مستعد ابتلا به بیماری می کند ، پس بهتر است احتیاط کنید.

 

به این وب سایت رای دهید