چه مقدار ورزش برای توله سگ خوب است؟

چه مقدار ورزش برای توله سگ خوب است؟

0 دیدگاه 25 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 630
چه مقدار ورزش برای توله سگ خوب است؟
یافتن توصیه های دقیق در مورد ورزش توله ها و طول راه رفتن دشوار است. توصیه ها نیز در طول زمان تغییر کرده اند.

چه مقدار ورزش برای توله سگ خوب است؟

یافتن توصیه های دقیق در مورد ورزش توله ها و طول راه رفتن دشوار است. توصیه ها نیز در طول زمان تغییر کرده اند.

بازی مناسب بهترین است

توصیه ها شامل این است که توله سگ های هم سن و تقریباً هم اندازه می توانند در اصل آزادانه با یکدیگر بازی کنند. زمانی که دیگر نمی توانند استراحت کنند داوطلبانه استراحت های کوچکی می کنند. بازی رایگان مستلزم آن است که توله ها تقریباً یک نیاز به بازی داشته باشند. اگر یکی از توله سگ ها بخواهد به وضوح بیشتر از دیگری بازی کند، این خطر وجود دارد که بازی به پایان برسد. مهم است که از بازی توله‌ها محافظت شود و به آن کمک شود (با مصونیت از مجازات!) اگر مشخص شد که یکی از توله‌ها دیگر نمی‌خواهد به بازی ادامه دهد یا خیلی خشن است.

راه رفتن، سکو و کرنش

در مورد پیاده روی و فعالیت بدنی، هیچ توصیه دقیقی وجود ندارد. با این حال، مطالعات نشان داده است که سگ‌هایی که توده عضلانی کمتری دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیسپلازی هیپ هستند. همچنین مشخص شده است که سگ های ساکن در خشکی که در طول فصل رشد خود زمان آزاد زیادی داشتند، کمتر در معرض خطر دیسپلازی مفصل ران قرار دارند. به همین دلیل، اعتقاد بر این است که سگ هایی که توانایی ورزش مناسب در طول فصل رشد خود را دارند، شرایط بهتری برای زندگی سالم دارند. همین مطالعه همچنین افزایش خطر دیسپلازی مفصل ران را در سگ هایی که تا 3 ماهگی روزانه از پله ها راه می رفتند، نشان داد. بنابراین توصیه می شود که توله های زیر 3 ماه روزانه از پله ها بالا نروند.

بنابراین، توصیه های فعلی این است که توله سگ باید آزادانه حرکت کند (روی یک سطح نسبتا خوب و نرم، احتمالاً عاقلانه است که از دویدن توله بر روی سطحی لغزنده یا خیلی سخت خودداری شود) و اینکه توله سگ باید از نظر فیزیکی فعال شود. نسبتاً زودتر برای آمادگی بیشتر برای زندگی. با این حال، مهم است که ورزش به تدریج افزایش یابد، درست مانند زمانی که برای افزایش تناسب اندام یا قدرت خود تمرین می کنید.

توله سگ خود را برای زندگی در بزرگسالی آماده کنید

توصیه می شود زندگی سگ را در بزرگسالی از زمان تولگی سگ برنامه ریزی کنید. اگر برنامه این است که به طور فعال با سگ ورزش کنید یا مثلاً چندین ساعت با آن بدوید، منطقی است که به تدریج به عنوان یک توله سگ شروع به تمرین کنید.

برای جلوگیری از مشکلات مفصلی و اسکلتی، حفظ وزن طبیعی سگ در طول رشد نیز بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که مقدار غذایی که در کنار بسته غذایی داده می شود فقط برای راهنمایی است، برای ارزیابی وزن باید روزانه توله سگ را زیر نظر گرفت و لمس کرد و مقدار غذا باید متناسب با آن تنظیم شود.

 

به این وب سایت رای دهید