سگ ها چقدر عمر می کنند؟

سگ ها چقدر عمر می کنند؟

0 دیدگاه 7 اردیبهشت 1401 چاپ خبر بازدید: 826
سگ ها چقدر عمر می کنند؟
طول عمر انسان ها بسیار بیشتر از سگ هاست. این یک واقعیت اساسی در مورد مالکیت سگ است و بسیاری از صاحبان در زمان خداحافظی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

طول عمر انسان ها بسیار بیشتر از سگ هاست. این یک واقعیت اساسی در مورد مالکیت سگ است و بسیاری از صاحبان در زمان خداحافظی با آن دست و پنجه نرم می کنند. در حالی که ممکن است آرزو کنیم سگ‌هایمان برای همیشه زنده بمانند، دانستن مدت عمر سگ‌ها به ما کمک می‌کند تا برای نیازهای آن‌ها به‌عنوان سالمند آماده شویم، و اطمینان حاصل کنیم که در طول زندگی‌شان بهترین مراقبت ممکن را از آن‌ها ارائه می‌کنیم تا بتوانیم زمان بیشتری را با آنها بگذرانیم.

عوامل متعددی وجود دارد که طول عمر سگ ها را تعیین می کند، از جمله جثه، نژاد و سلامت عمومی حیوان. این عوامل می توانند به پاسخ به سؤالاتی که در ذهن اکثر صاحب سگ ها وجود دارد کمک کنند: سگ ها چقدر عمر می کنند؟ و چگونه می توانم به سگم کمک کنم بیشتر عمر کند؟

آیا نژادهای سگ کوچک بیشتر از نژادهای سگ بزرگ عمر می کنند؟

دانشمندان مدتهاست در مورد اینکه چرا نژادهای سگ کوچک بیشتر از نژادهای سگ بزرگ عمر می کنند گیج شده بودند. در بقیه قلمرو حیوانات، اندازه با طول عمر ارتباط مثبت دارد. فیل ها و نهنگ ها از بزرگترین پستانداران هستند و برخی از گونه های نهنگ بیش از 100 سال عمر می کنند. همین را نمی توان در مورد سگ ها گفت.

سگ های کوچک به طور قابل توجهی طولانی تر از همتایان بزرگتر خود زندگی می کنند، در بسیاری از موارد تا چندین سال بیشتر. دانشمندان به طور کامل مطمئن نیستند که چرا این اتفاق می افتد، اگرچه گمانه زنی هایی وجود دارد که سگ های بزرگتر زودتر از سگ های کوچکتر به بیماری های مرتبط با افزایش سن مبتلا می شوند. این می تواند به این دلیل باشد که نژادهای بزرگتر زودتر بالغ می شوند ، که ممکن است احتمال رشد غیرطبیعی سلول و مرگ ناشی از سرطان را افزایش دهد.

صرف نظر از دلایلی که برخی از سگ ها بیشتر از بقیه عمر می کنند، ویژگی های مشابهی در بین نژادهای سگ کوچک، متوسط ​​و بزرگ وجود دارد که به تعیین طول عمر هر گروه کمک می کند.

نژادهای سگ کوچک چقدر عمر می کنند؟

میانگین طول عمر برای نژادهای سگ کوچک بین 10 تا 15 سال است و برخی از نژادها تا 18 سال عمر می کنند. به طور کلی، سگ های کوچک بیشتر از همتایان بزرگتر خود عمر می کنند و کوتاه ترین نژادهای زنده هنوز از میانگین طول عمر بیشتر نژادهای بزرگ فراتر می روند. این باعث می شود آنها برای صاحبانی که خواهان یک همراه با عمر طولانی هستند انتخاب خوبی باشند. در حالی که تنوع در بین پرورش دهندگان و شواهد آماری تعیین محدوده سنی دقیق برای هر نژاد سگ را دشوار می کند، در اینجا میانگین طول عمر طولانی ترین نژادهای سگ کوچک و کوتاه ترین نژادها آورده شده است.

طول عمر برای برخی از نژادهای سگ کوچک:

 

چیهواهوا (15-17 سال)

کاکل چینی (15-17 سال)

فاکس تریر صاف و سیمی (13-15 سال)

پودل اسپانیل انگلیسی (13-15 سال)

پامرانین (14-16 سال)

رت تریر (13-15 سال)

راسل تریر (12-14 سال)

Lakeland Terrier  12-14 سال

منچستر تریر (12-14 سال)

یورکشایر تریر (12-15 سال)

نژادهای سگ متوسط ​​چقدر عمر می کنند؟

نژادهای سگ متوسط ​​از نژادهای همراه کوچکتر مانند فرنچ بولداگ تا نژادهای بزرگتر و فعال مانند بوردر کولی و استرالیایی شپرد را شامل می شود. میانگین طول عمر برای نژادهای سگ متوسط ​​10 تا 13 سال است و برخی از نژادها حتی بیشتر عمر می کنند. همانند سگ‌های کوچک، تعیین محدوده سنی دقیق برای نژادهای سگ‌های متوسط ​​دشوار است، اما دستورالعمل‌های کلی طول عمر برای هر نژاد وجود دارد.

طول عمر برای برخی از نژادهای سگ متوسط:

شپرد استرالیایی (12-15 سال)

شارپی چینی (12-14 سال)

کوکر اسپانیل (13-15 سال)

پودل (12-15 سال)

ویپت (12-15 سال)

پولی (10-15 سال)

ولز اسپرینگر اسپانیل (13-15 سال)

بولداگ (10-12 سال)

بوکسور (10-12 سال)

چاو چاو (11-13 سال)

رتریور با پوشش فرفری (11-13 سال)

بولداگ فرانسوی (11-13 سال)

نژادهای سگ بزرگ و غول پیکر چقدر عمر می کنند؟

میانگین طول عمر برای نژادهای سگ بزرگ 8 تا 12 سال است. این شامل سگ های نژاد بزرگ مانند ژرمن شپرد ، گلدن رتریور ، لابرادور رتریور ، روتوایلر و دوبرمن پینچر و همچنین نژادهای غول پیکر مانند گریت دینز ، سنت برنارد و ماستیف می شود. به طور کلی، نژادهای غول پیکر به طور متوسط ​​بین 8 تا 10 سال عمر می کنند، در حالی که نژادهای سگ بزرگ بین 10 تا 12 سال عمر می کنند.

 

طول عمر برای برخی از نژادهای سگ بزرگ:

گریت دین (8-10 سال)

سگ کوهستانی برن (7-10 سال)

گرگ ایرلندی (8-10 سال)

نیوفاندلند (10-12 سال)

غول اشناوزر (10-12 سال)

Dogue de Bordeaux 9-11 سال

روتوایلر (10-12 سال)

سنت برنارد (10-12 سال)

رتریور با روکش تخت (10-12 سال)

آکیتا (11-15 سال)

شپرد آناتولی (11-13 سال)

ستر ایرلندی (12-14 سال)

مالینویز بلژیکی (14-16 سال)

به این وب سایت رای دهید