درمان زخم های سطحی در منزل

درمان زخم های سطحی در منزل

0 دیدگاه 31 خرداد 1401 چاپ خبر بازدید: 385
درمان زخم های سطحی در منزل
بریدگی، ساییدگی و سایر آسیب های پوستی در حیوانات خانگی بسیار رایج می باشد. گزینه های درمانی قابل ارائه در هنگام آسیب های پوستی به عواملی همچون عامل آسیب، شدت و اندازه زخم و محل قرارگیری آن روی بدن حیوان خانگی بستگی دارد.

بریدگی، ساییدگی و سایر آسیب های پوستی در حیوانات خانگی بسیار رایج می باشد. گزینه های درمانی قابل ارائه در هنگام آسیب های پوستی به عواملی همچون عامل آسیب، شدت و اندازه زخم و محل قرارگیری آن روی بدن حیوان خانگی بستگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ارزیابی دقیق محل زخم بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از آسیب های جزئی را می توان با استفاده از یکسری اصول اولیه در منزل درمان کرد.

ارزیابی دقیق زخم :

ارزیابی دقیق زخم برای تعیین برنامه درمانی مناسب بسیار مهم است. همه عواملی را که ممکن است بر توانایی حیوان خانگی شما برای التیام تأثیر بگذارد در نظر بگیرید. این عوامل شامل آلودگی باکتریایی، وجود مواد خارجی، ضربه ی مداوم و عفونت ناشی از لیسیدن یا خراشیدن، یا حرکت در محل آسیب دیده می شود.

به عنوان مثال، فرض کنید که کف دست حیوان خانگی شما دچار بریدگی شده است. همانطور که حیوان خانگی قدم می زند، زخم در معرض خطر پارگی و ضربه بیشتر به دلیل افزایش فشار حرکت است. زخم همچنین در معرض خطر آلودگی مکرر با خاک و سایر مواد آلوده است. مداخله مناسب لازم است تا اطمینان حاصل شود که این زخم دارای شرایط بهینه برای بهبود سریع است.

 

اگر حیوان خانگی شما مضطرب است یا درد زیادی را تحمل می کند، احتیاط کنید. زیرا ممکن است به دلیل آسیب دیدگی به طور تصادفی به شما پرخاشگری نماید. اگر حیوان خانگیتان به شما اجازه معاینه زخم را نمی دهد، حتما با دامپزشک خود مشورت کنید. به همین جهت وبسایت دامپزشک امکان ارائه ویزیت سلامت در منزل را برای شما فراهم نموده.

ابتدا هرگونه خونریزی را در حیوان خانگی خود متوقف کنید. با استفاده از یک پارچه تمیز یا باند پانسمان، فشار ملایم تا متوسط ​​را روی زخم اعمال کنید. فشار باید حدود5 الی 10 دقیقه اعمال شود.

اگر خونریزی متوقف نشد، فوراً به با شماره سامانه دامپزشک 02128426719 تماس بگیرید.

هنگامی که خونریزی کنترل شد، اقدام بعدی تمیز کردن محل زخم است. زخم را به آرامی با محلول نمکی ولرم بشویید و از یک پارچه یا گاز استریل تمیز برای از بین بردن ترشحات و مواد زائد استفاده کنید.

زخم را 1 تا 2 بار در روز تمیز و ارزیابی کنید تا زمانی که بهبودی کامل محقق شود.

محل زخم باید تمیز و خشک بماند. به حیوان خانگی خود اجازه ندهید آب بازی کند و او را تا حد امکان در داخل خانه نگه دارید.

اجازه ندهید حیوان خانگی شما زخم را لیس بزند یا خراش دهد. با استفاده از گردنبند الیزابت، می توانید از این امر جلوگیری کنید.

هنگام بانداژ زخم حیوان خانگی خود بسیار احتیاط کنید! بانداژ نامناسب می تواند مشکلات بیشتری نسبت به خود زخم ایجاد کند! در صورت نیاز به کمک در مورد بانداژ، می توانید از دامپزشکان وبسایت دامپزشک راهنمایی بگیرید.

التیام زخم:

3 مرحله بهبود طبیعی زخم وجود دارد:

1- التهاب

2- تولید بافت جدید

3- بلوغ بافت جدید به شکل نهایی

هر مرحله از بهبود زخم نیاز به مراقبت های درمانی مختلفی دارد. در صورت عدم درمان مناسب، در هر مرحله، بهبود زخم ممکن است کند یا قطع شود. همیشه در مورد انجام بهترین راه های درمان زخم حیوان خانگی خود با دامپزشک مشورت کنید.

چه زمانی باید به دامپزشک مراجعه کرد :

1- اگر خونریزی قابل توجهی وجود داشته باشد که با فشار ملایم به مدت 10 دقیقه نمی توان آن را متوقف کرد

2- اگر مشکوک هستید که ممکن است جسم خارجی یا ماده خارجی در زخم وجود داشته باشد که با تمیز کردن بیرون نیامده است

3- اگر تورم، قرمزی یا درد قابل توجهی همراه با زخم وجود داشته باشد و حیوان بسیار پرخاشگر شده باشد

4- اگر بوی بد یا ترشحات فراوان در محل زخم وجود داشته باشد

 

به این وب سایت رای دهید