نشانه های کم تحرکی سگ

نشانه های کم تحرکی سگ

0 دیدگاه 25 تیر 1401 چاپ خبر بازدید: 424
نشانه های کم تحرکی سگ
بدون‌ شک گوشه‌گیری و کسل بودن حیوانات خانگی می‌تواند برای صاحبین آن‌ها بسیار آزاردهنده باشد. درواقع دلیل چنین مشکلی در سگ‌ها کم‌تحرکی است.

بدون‌ شک تحرک برای تمامی موجودات زنده واجب بوده و حائز اهمیت است. تمامی حیوانات خانگی به ویژه سگ‌ها ای بایستی دارای تحرک به ‌صورت منظم باشد. درصورتی ‌که سگ شما کم‌تحرک بوده و فعالیت جسمی زیادی ندارید، بایستی حتما به ‌دنبال منشأ این مشکل باشید. درواقع بی ‌تحرکی سگ ‌ها باعث شده تا آن‌ها دچار اضافه‌وزن شده و گوشه‌گیر شوند.  همچنین این ‌موضوع ممکن است به‌سلامتی آن‌ها نیز تا حد بسیار زیادی آسیب برساند، به موضوعی که در این‌جا لازم است بیان کنیم، این است که هر یک از حیوانات خانگی به ویژه سگ‌ها در نژادهای مختلف می‌توانند تحرک زیاد و یا کمی داشته باشند. بنابراین نمی‌توان گفت که همه سگ‌ها بایستی به یک میزان فعالیت جسمی داشته باشند ما در این مقاله قصد داریم در مورد نشانه‌های کم‌تحرکی در سگ توضیحاتی را بیان کنیم.

بررسی نشانه‌های کم‌ تحرکی سگ‌ها

به‌طور مثال برخی از نژادها ذاتاً کم‌تحرک بوده و برخی نیز بسیار پرجنب‌وجوش هستند. شما می‌توانید با توجه به یکسری از علائم متوجه شوید که کم‌تحرکی در سگ شما وجود دارد یا خیر!

 ازجمله این علائم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 افزایش وزن در سگ

مهم ‌ترین علائمی که می ‌تواند نشان ‌دهنده گر کم ‌تحرکی حیوان خانگی شما باشد، افزایش وزن غیر عادی است. اضافه ‌وزن می‌تواند به دو عامل بستگی داشته باشد!  قسمتی از افزایش وزن در حیوانات به کم‌تحرکی آن‌ها و بخش دیگر نیز به میزان کالری دریافتی آن‌ها بستگی خواهد داشت.  بنابراین علاوه‌بر بی‌تحرکی شما بایستی رژیم غذایی سگ‌ها را نیز تحت کنترل داشته باشید.

به این صورت که فعالیت بدنی آن‌ها با میزان تغذیه‌ای که دارند،  تناسب داشته باشد. شما می‌توانید با بررسی رژیم غذایی حیوان خانگی خود و میزان تحرکی که دارد متوجه کمتر و یا پرتحرکی او شوید. همچنین درصورتی‌که حیوان شما با اضافه‌وزن مواجه است، شما می‌توانید از خدمات دام‌پزشکی در منزل استفاده کرده و یا این‌که از مراکزی که به مشاوره دام‌پزشکی آنلاین می‌پردازند، کمک بگیرید.

رفتارهای ناهنجار در سگ ها

 به دلیل این‌ که حیوانات نمی‌توانند با صحبت با صاحبین خود ارتباط برقرار کنند، ممکن است که رفتارهای ناهنجار و نا مطلوبی را از خود نشان بدهند.به‌عبارت ‌دیگر اگر حیوانات خانگی نتوانند از طریق راهی همانند دویدن، گردش و پیاده‌روی کردن انرژی موجود در بدن خود را تخلیه نمایند،رفتارهای عجیب‌وغریبی را از خود نشان داده و در اکثر اوقات و لوازم خانه نیز آسیب می‌رسانند.

 بنابراین درصورتی‌ که با رفتارهای غیر مطلوب و مخرب سگ خود مواجه شده‌اید، می‌توانید یکی از دلایل آن را  را کم‌تحرکی بدانید. ازجمله این رفتارهای ناهنجار می توانمند جویدن کفش‌ها، دست‌شو در منزل،  خراب کردن وسایل و یا پارس کردن بیش‌ازحد اشاره کرد.  توجه داشته باشید که رفتارهای ناهنجار تنها به‌خاطر کم‌تحرکی نبوده و ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. شما بایستی جهت اطمینان از این‌موضوع حتما از مشاوره تلفنی دام‌پزشکی استفاده کرده و با کسانی که در این زمینه تخصص دارند، مشورت کنید.

زوزه کشیدن سگ‌ها

 یکی دیگر از نشانه ‌هایی که شما می ‌توانید به واسطه آن متوجه کم‌تحرکی سگ‌ها شوید، زوزه کشیدن است. بعضی از سگ‌ها زمانی‌که فعالیت بدنی کافی ندارند،بیشتر از حد پارس کرده و یا زوزه می‌کشند. به‌حدی که در اکثر اوقات سروصدای آن‌ها برای صاحبین آزاردهنده بوده و آن‌ها را عصبی می‌کند.

 اگر حیوان خانگی شما به شکل حلقه‌ای دور خود می‌چرخد و به‌صورت مداوم زوزه می‌کشد، ممکن است که دچار کم‌تحرکی بوده و نیاز داشته باشد تا حتماً به‌گونه‌ای انرژی خود را تخلیه کند.

 گوشه‌گیری سگ‌ها

هنگامی‌که آن‌ها از تحرک فیزیکی و ذهنی کافی برخوردار نباشند، نمی‌توانند به‌ خوبی با صاحبین خود ارتباط برقرار کنند. درنتیجه ممکن است گوشه‌گیر شده و به‌طورکلی از جای خود تکان نخورند. اگر اگر سگ شما اجتماعی نیست و دیگر شوق به بازی کردن و به گردش ندارد، بدون‌شک دچار افسردگی شده و همین امر سبب کم‌تحرکی او نیز می‌شود. بنابراین شما در صورت دیدن چنین علائمی در حیوان خانگی خود به‌هیچ‌وجه نباید بی‌توجه بوده و هرچه سریع‌تر جهت درمان آن اقدام کنید.

مطالب مرتبط :

شناسایی عامل ایجاد آلرژی در سگ ها

جلوگیری از گاز گرفتن در سگ ها

به این وب سایت رای دهید