درمان های خانگی برای اسهال گربه شما

درمان های خانگی برای اسهال گربه شما

0 دیدگاه 8 آبان 1401 چاپ خبر بازدید: 1159
درمان های خانگی برای اسهال گربه شما
اگر دامپزشک شما مشکوک است که اسهال گربه شما جدی‌تر از یک مورد بی‌احتیاطی در رژیم غذایی یا عدم تحمل غذایی منفرد نیست، ممکن است راه‌حل‌هایی را در خانه پیشنهاد کند .

اگر دامپزشک شما مشکوک است که اسهال گربه شما جدی‌تر از یک مورد بی‌احتیاطی در رژیم غذایی یا عدم تحمل غذایی منفرد نیست، ممکن است راه‌حل‌هایی را در خانه پیشنهاد کند .

1. غذا را به مدت 24 ساعت نگه دارید

درمان‌های خانگی اسهال اغلب با یک غذای ناشتا شروع می‌شود - حذف یک وعده غذایی توصیه می‌شود، با حداکثر فاصله 12 ساعتی بین وعده‌های غذایی. این به سیستم گوارش استراحت می دهد و زمان برای بهبودی می دهد. اما همیشه باید دسترسی آسان به آب شیرین را فراهم کنید. حیوان خانگی شما احتمالاً به نوشیدن بیش از حد معمول نیاز دارد. لطفا توجه داشته باشید، این توصیه برای بچه گربه های کوچک مناسب نیست. اگر بچه گربه تان اسهال دارد غذا را از او دریغ نکنید.

 

2. غذای ملایم ارائه دهید

بعد از یک روز غذای ملایم را به مقدار کم دوباره شروع کنید. نمونه‌های خانگی غذاهای ملایم، برنج سفید پخته شده با مقادیر مساوی گوشت سفید مانند مرغ یا ماهی است. گوشت باید پخته، بخارپز شود. هر وعده غذایی را در مقادیر کم (یعنی یک قاشق غذاخوری) ارائه دهید. این می تواند هر 3-4 ساعت ارائه شود.

برندهای اختصاصی مواد غذایی ضد حساسیت برای ناراحتی های گوارشی برای این منظور وجود دارند و به دلیل ترکیب دقیق و مناسب مواد مغذی، نسبت به غذاهای خانگی برتری دارند. برخی از این غذاها شامل یک پروبیوتیک نیز هستند.

حداقل تا 48 ساعت پس از تشکیل مدفوع طبیعی، از رژیم غذایی ملایم تغذیه کند. این ممکن است چند روز طول بکشد، بنابراین خرید یکی از این رژیم های غذایی برای اطمینان از دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مناسب گربه ایده آل است. اگر گربه شما برای مدت طولانی تری اسهال داشته باشد، رژیم غذایی با فرمول مناسب بسیار مهم می شود.

3. پروبیوتیک ها

ثابت شده است که پروبیوتیک ها زمان بهبودی اسهال را تسریع می کنند. مطالعاتی که به این موضوع می پردازند از ترکیب اختصاصی پروبیوتیک ها برای گربه ها استفاده کردند. با این حال، اگر نمی توانید فوراً به آن دست پیدا کنید، می توانید مقداری ماست طبیعی را امتحان کنید. یک قاشق چای خوری برای گربه ها کافی است.

4. محلول های الکترولیت

محلول های الکترولیت برای حملات خفیف اسهال ضروری نیستند و تهیه آنها در خانه آسان نیست. به طور کلی، اگر اسهال به حدی شدید باشد که باعث عدم تعادل الکترولیت شود، وقت آن است که به دامپزشک مراجعه کنید. با این حال، افزودن مقدار بسیار کمی آب گوشت بدون نمک به آب گربه ممکن است او را به نوشیدن تشویق کند.

اگر اسهال بیش از 24 ساعت ادامه داشته باشد یا علائم جدی تری در هر مرحله ایجاد شود (مانند استفراغ، بی حالی یا ضعف) باید فوراً به دامپزشکی مراجعه کرد.

اگر بچه گربه شما اسهال داشت چه باید کرد؟

اگر بچه گربه شما اسهال دارد، مهم است که در اسرع وقت با دامپزشک صحبت کنید. دامپزشک شما احتمالاً آزمایشی را بر روی نمونه مدفوع تازه برای غربالگری انگل انجام خواهد داد. انگل هایی مانند ژیاردیا و کوکسیدیا از علل بسیار شایع اسهال در بچه گربه های جوان هستند.

دامپزشک شما اطلاعات بیشتری در مورد سلامتی بچه گربه شما درخواست می کند، به ویژه اینکه آیا او برای بیماری هایی مانند پان لوکوپنی واکسینه شده است یا خیر. اگرچه این غیر معمول است، اما باعث مرگ و میر بالایی می شود. اسهال معمولاً زیاد است و بچه گربه ممکن است علائم دیگری از بیماری داشته باشد.

موارد دیگری که باید در نظر بگیرید شامل تغییر اخیر در رژیم غذایی، محیط، یا افزودن خوراکی‌ها برای تشویق رفتارهای خوب است. اینها دلایل بسیار شایع تری برای اسهال در بچه گربه ها هستند.

دامپزشک شما قادر خواهد بود تعیین کند که آیا بچه گربه شما به تشخیص های بیشتری نیاز دارد یا می توان برخی از درمان های ساده را در خانه امتحان کرد.

درمان های خانگی برای اسهال بچه گربه ها

گزینه های درمان خانگی برای بچه گربه ها باید اصلاح شود. به طور کلی، بچه گربه های جوان 3-4 بار در روز تغذیه می شوند. شما می توانید یک وعده غذایی را حذف کنید تا به سیستم گوارش استراحت دهید. 24 ساعت برای یک بچه گربه بسیار طولانی است و هرگز نباید آن را انجام داد. معرفی مجدد غذای ملایم ایده خوبی است: تقریباً هر 2 تا 3 ساعت یک قاشق غذاخوری مخلوط مرغ/برنج قابل ارائه است.

بچه گربه‌ها به سرعت بهبود می‌یابند، اما می‌توانند به سرعت هم بدتر شوند. مراقب سطح انرژی و اشتهای آنها باشید. اگر در مورد بهبودی حیوان خانگی خود نگرانی دارید، هرگز در تماس مجدد با دامپزشک تردید نکنید.

نکاتی برای پاکسازی اسهال

دستکش بپوشید و از یک ضدعفونی کننده خوب برای تمیز کردن ظرف خاک  یا هر قسمت دیگر استفاده کنید.

اگر مقعد گربه تان کثیف شده است سعی کنید آن را بشویید.

اگر می توانید یک نمونه از مدفوع جمع آوری کنید. به احتمال زیاد دامپزشک شما بخواهد آن را برای انگل های رایج آزمایش کند.

اگر گربه یا بچه دیگری دارید مراقب باشید. گاهی اوقات اسهال ناشی از عفونتی است که می تواند به دیگر حیوانات منتقل شود. بهداشت را جدی بگیرید و در صورت امکان آنها را از هم جدا نگه دارید.

به این وب سایت رای دهید