علائم کاهش شنوایی در گربه ها

علائم کاهش شنوایی در گربه ها

0 دیدگاه 16 آبان 1401 چاپ خبر بازدید: 397
علائم کاهش شنوایی در گربه ها
مانند فیل و دلفین، گربه نیز حس شنوایی عالی دارد. شنوایی گربه حتی از انسان و سگ توسعه یافته تر است. با این حال، از آنجایی که حواس دیگر آنها نیز بسیار قوی هستند، تشخیص اینکه آیا گربه شما شنوایی خود را از دست داده است، دشوار است. به خواندن ادامه دهید تا در مورد علل و علائم شایع کم شنوایی و اینکه اگر گربه شما ناشنوا است چه کاری می توانید انجام دهید، مطالعه کنید.

مانند فیل و دلفین، گربه نیز حس شنوایی عالی دارد. شنوایی گربه حتی از انسان و سگ توسعه یافته تر است. با این حال، از آنجایی که حواس دیگر آنها نیز بسیار قوی هستند، تشخیص اینکه آیا گربه شما شنوایی خود را از دست داده است، دشوار است. به خواندن ادامه دهید تا در مورد علل و علائم شایع کم شنوایی و اینکه اگر گربه شما ناشنوا است چه کاری می توانید انجام دهید، مطالعه کنید.

علل شایع کم شنوایی در گربه ها

کم شنوایی می تواند دلایل مختلفی در گربه ها داشته باشد. می تواند مادرزادی باشد، به این معنی که گربه به این شکل متولد شده است. ناشنوایی همچنین می تواند ناشی از عفونت مزمن، تومورها ، تروما یا تغییرات مرتبط با سن باشد. جرم بیش از حد گوش و کنه‌ها که از رسیدن صدا به داخل گوش جلوگیری می‌کنند نیز می‌تواند منجر به کاهش شنوایی شود.

اگرچه گربه‌ها به دلیل تطابق با هر شرایطی به‌خاطر باهوش بودنشان متمایز می‌شوند، اما ممکن است ناشنوایی باعث از دست دادن تعادل آنها شود. به همین دلیل، توصیه می شود با معاینه گوش گربه توسط دامپزشک ، عفونت یا آسیب جدی در بخش داخلی گوش را رد کنید.

ناهنجاری های ژنتیکی نیز می تواند منجر به ناشنوایی شود. نمونه ای از این ژن، ژن W است که گربه های سفید با چشمان آبی دارند.

چگونه بفهمیم گربه شما ناشنوا است؟

گربه ها یکی از باهوش ترین حیوانات خانگی هستند - سازگاری آنها باورنکردنی است. بنابراین به طور غریزی، گربه شما سعی می کند کم شنوایی خود را با استفاده از بینایی و لمس جبران کند. این بدان معنی است که او ناتوانی خود را پنهان می کند، بنابراین باید به علائم دیگر توجه کنید.

علائم مختلف به شما امکان می دهد متوجه شوید که گربه شما دچار کمبود شنوایی است. یک علامت بسیار رایج این است که گربه با نزدیک شدن به آن ناگهان می ترسد. البته او فقط زمانی شما را درک می کند که او را لمس کنید یا شما را ببیند.

به طور مشابه، گربه هایی که از ناشنوایی رنج می برند نیز در بیدار شدن با صداهای بلند مشکل دارند. در عین حال، میو آنها بسیار بلند و کنترل نشده است زیرا آنها نیز مانند افراد ناشنوا احتمالاً خودشان را نمی شنوند.

ممکن است گربه شما صدایی که توسط گربه های دیگر ایجاد می شود یا زمانی که او را صدا می کنید نشنود. به طور مشابه، برخی از گربه سانان ممکن است فقط در یکی از گوش های خود ناشنوا باشند. در نتیجه، رفتار گوش دادن آنها ممکن است غیرقابل پیش بینی باشد. به عنوان مثال، اگر گربه شما خوابیده یا روی گوش دراز کشیده است، احتمال دارد به محرک های صوتی پاسخ ندهد.

همانطور که در بالا ذکر شد، یک گربه با کم شنوایی ممکن است به سختی شروع به راه رفتن کند یا دائماً تلو تلو بخورد زیرا گوش ارتباط مستقیمی با تعادل دارد.

من فکر می کنم گربه من ناشنوا است. باید چکار کنم؟

اگر مشکوک هستید که گربه شما ناشنوا است ، بهتر است او را توسط دامپزشک معاینه کنید تا سایر مشکلات سلامت زمینه ای را رد کند.

می توانید یک آزمایش سریع انجام دهید که مکمل علائم ناشنوایی در گربه ها است که ذکر کردیم:

توجه داشته باشید که اگر گربه شما به طور ناگهانی در هنگام ورود به خانه به شما سلام نمی دهد (اگر این یک رفتار عادی در گذشته بوده است).

وقتی گربه شما خواب است صدا ایجاد کنید، مانند دست زدن یا زدن روی میز. اگر از خواب بیدار شود یا گوش هایش را تکان دهد، احتمالاً گربه شما خوب می شنود.

یک لوازم خانگی با صدای بلند مانند مخلوط کن یا جاروبرقی را روشن کنید و واکنش گربه خود را زیر نظر بگیرید.

وقتی گربه به سمت شما نگاه نمی کند کیسه غذا را باز کنید یا کاسه هایی را که با آن غذای او را سرو می کنید تکان دهید.

با انجام این آزمایش، ممکن است با وضوح بیشتری متوجه شوید که گربه در شنوایی کمی مشکل دارد. با این حال، اگر متوجه شدید که گربه کاملاً ناشنوا است، نترسید.

در زیر چند نکته برای مراقبت از گربه ناشنوا آورده شده است:

  • ابتدا سعی کنید زبان اشاره ای بسازید که هر دوی شما بفهمید. ژست هایی بسازید که به طور مداوم از آنها استفاده می کنید. فراموش نکنید که گربه شما بسیار باهوش است، بنابراین علائمی را که با دستان خود به او یاد می دهید، یاد خواهید گرفت.
  • گربه خود را در داخل خانه نگه دارید تا خطراتی را که ممکن است یک گربه در فضای باز با آن مواجه شود (ماشین ها، حیوانات دیگر و غیره) به حداقل برسانید.
  • به یاد داشته باشید که گربه ناشنوای شما ممکن است به راحتی مبهوت شود. مطمئن باشید که یواشکی پیش او نروید.
  • به آرامی از نور لیزر استفاده کنید تا ارتعاشات بتواند توجه گربه شما را جلب کند.
  • با گربه خود طوری صحبت کنید که انگار می تواند صدای شما را بشنود. از حالات چهره و زبان بدن استفاده کنید.
به این وب سایت رای دهید