آموزش دادن طوطی

آموزش دادن طوطی

0 دیدگاه 31 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 449
آموزش دادن طوطی
به طور کلی اطلاعات غلط زیادی در مورد رفتار و آموزش حیوانات وجود دارد ، حتی در مورد طوطی ها. بسیاری از مردم بر این باورند که طوطی ها گاز می گیرند ، جیغ می کشند ، مبلمان را خراب می کنند، پرخاشگری می کنند ، زیرا آنها حیوانات وحشی هستند اما اینگونه نیست.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برای اینکه مراقبان خوبی باشیم، باید بپذیریم که مسئولیت ما این است همانطور که سگ خود را تربیت میکنیم که پارس نکند، گاز نگیرد، به دیگران حمله نکند یا اثاثیه را نجوید،  طوطی ها را نیز برای زندگی در محیط خود باید آموزش دهیم.

 

زبان بدن طوطی :

آموزش موفقیت آمیز، یک گفتگوی دو طرفه است، تا یک اولتیماتوم یک طرفه. برای داشتن مکالمات معنادار و پربار با پرنده خود، باید بتوانید آنچه را که پرنده شما به شما می گوید درک کنید. این بدان معناست که می توانید زبان بدن پرنده خود را بخوانید.

 

آموزش پرنده :

نظریه های زیادی در مورد نحوه آموزش حیوانات وجود دارد ، به عبارت دیگر ، روشهای تربیتی که شامل  تسلط یا تنبیه باشد ممکن است مؤثر باشد ، اما  اخلاقی نیست . برعکس، مجازات مطلق -اجازه دادن به یادگیرنده برای انجام هر کاری که می خواهد- ممکن است اخلاقی باشد، اما مطمئناً مؤثر نیست.

آموزش مثبت برای پرندگان :

به جای اینکه به پرنده بگوییم که چه کارهایی را انجام ندهد ، ما به او یاد می دهیم که باید چه کار کند.

ما به جای این که طوطی را مجبور کنیم به اراده ما خم شود ، به پرنده این قدرت را می دهیم که با اختیار خود تصمیم دلخواه را اتخاذ کند.

به جای اینکه به پرنده ای دست بزنیم تا او را وادار به انجام کارهایی کنیم که ما می خواهیم ، به پرنده یاد می دهیم رفتار دلخواه خود را به صورت داوطلبانه انجام دهد.

دانستن این اصول اولین قدم است ، اما یادگیری نحوه آموزش به این روش نیاز به کمک ، آموزش و راهنمایی از یک متخصص آموزش دیده دارد.

به این وب سایت رای دهید