بیماریهای شایع کبوتر

بیماریهای شایع کبوتر

0 دیدگاه 12 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 504
بیماریهای شایع کبوتر
کبوترها به طرز شگفت انگیزی حیوانات خانگی محبوبی هستند. آنها ، پرندگانی کوتاه پا هستند که تقریباً در طبیعت و خانه های ما یافت می شوند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ما به عنوان صاحبین کبوتر ها باید به تمام نیازهای آنها، از جمله درمان بسیاری از بیماری های شایع که ممکن است به آنها مبتلا شوند ، اهمیت  دهیم. این بیماری ها می توانند علائم مختلفی از جمله مشکلات تنفسی ، اسهال و حتی مرگ را ایجاد کنند.

بیماریهای شایع کبوتر

برفک

شپش

کوکسیدیا

کرم ها

هگزامیتا

کنه ها

کلامیدیا

عفونت های تنفسی

مایکوپلاسما

 

برفک کبوتر

برفک،باعث مشکلات تنفسی می شود. این بیماری است که به راحتی از یک پرنده به پرنده دیگر منتقل می شود. کبوترها وقتی کاسه های آب خود را با هم به اشتراک می گذارند ، برفک را به یکدیگر منتقل می کنند.

ارگانیسم ایجاد کننده برفک معمولاً در کبوترها در گلو، مجاری صفراوی، کلوآکا ، پروونتریکولوس یا سایر قسمتهای دستگاه گوارش یافت می شود. 

کرم کبوتر

کبوترها می توانند انواع مختلف کرم ها را در مجرای روده خود نگهداری کنند. کرمهای حلقوی و سایر کرمها  در دستگاه گوارش کبوترها رشد کرده و زندگی می کنند و می توانند باعث اسهال ، ضعف ، افزایش حساسیت به بیماریهای دیگر در کبوترها شوند. 

عفونت تنفسی

به غیر از سرطان ، عفونت های تنفسی احتمالاً ترسناک ترین مشکلی است که صاحبان کبوترها با آن روبرو هستند.  اگر کبوتر مبتلا به عفونت تنفسی درمان نشود ، با دهان باز تنفس می کند ، هنگام تنفس تلاش بیشتری می کند ، با چشمان بسته کرکی می نشیند ، غذا نمی خورد و در نهایت می میرد.

مدیریت یک محیط ایده آل تمیز و بدون استرس برای کبوتر شما در حفظ سلامت پرنده شما بسیار مهم است.

به این وب سایت رای دهید