بارداری خرگوش

بارداری خرگوش

0 دیدگاه 25 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 574
بارداری خرگوش
اگر اخیراً یک خرگوش خانگی را از محیطی که در آن خرگوش نر نگهداری می شده خریداری کرده اید و یا اگر یک خرگوش نر سالم دارید و یک خرگوش ماده دارید که در کنار هم هستند. هر یک از این دو وضعیت می تواند منجر به بارداری خرگوش شما شود.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،خرگوش هایی که عقیم نشده اند هنگامی که از نظر جنسی بالغ شوند ، می توانند باردار شوند. برای نژادهای کوچکتر ، بلوغ جنسی در سن 3.5 ماهگی رخ می دهد. اگر خرگوش ماده دست نخورده شما با خرگوش نر سالم بوده و هر دو بیش از 3.5 ماه سن دارند ، می خواهید از نظر علائم بارداری بر خرگوش خود نظارت داشته باشید. مانند بیشتر پستانداران ، شکم یک خرگوش ماده با بزرگ شدن نوزادانش در داخل حاملگی بزرگتر می شود ، بنابراین این واضح ترین علامت خرگوش باردار است. گذشته از افزایش وزن ، خرگوشهای باردار شروع به خوردن بیشتر می کنند و بیشتر آنها نیز بدجنس یا بد مزاج به نظر می رسند. اگر خرگوش شما معمولاً بسیار غیر دوستانه است ، ممکن است تشخیص این که باردار است فقط بر اساس تغییرات خلقی دشوار باشد.

صدای خرگوش و معانی آنها

پس از حدود 10-12 روز پس از پرورش ، می توانید برآمدگی های متعددی به اندازه سنگ مرمر را در داخل شکم خرگوش احساس کنید. این برآمدگی های کوچک خرگوش بچه هستند و فقط آنقدر بزرگ خواهند بود که در این زمان به آرامی احساس شوند. رشد آنها در داخل خرگوش تا چند هفته دیگر ادامه می یابد تا اینکه خرگوش حدود یک ماه پس از تولید مثل به دنیا بیاید. اگر یک خرگوش باردار بیش از 33 روز پس از باروری رفته است و هنوز زایمان نکرده است ، لازم است در اسرع وقت با دامپزشک تماس گرفته شود تا زایمان را تحریک کند و یا عمل جراحی را برای برداشتن نوزادان انجام دهد.

یک خرگوش باردار حدود یک هفته قبل از زایمان رفتار لانه سازی از خود نشان می دهد  . واضح ترین علامتی که نشان می دهد این است که ملافه را روی هم انباشته یا در گوشه ای از محوطه را حفاری میکند. معمولاً یک خرگوش یونجه یا وسایلی را که می تواند در دهان خود حمل کند ، می گیرد یا پتو یا ملافه های گشاد را با هم فشار می دهد تا فضایی راحت برای زایمان ایجاد کند. یک خرگوش لانه ساز همچنین ممکن است خز خود را بیرون بکشد تا در لانه قرار گیرد ، که می تواند برای صاحبان که نمی دانند انتظار چنین چیزی را دارند نگران کننده باشد. اگر خرگوش شما در حال لانه سازی است ، به احتمال زیاد ظرف یک هفته به دنیا می آید. اکثر خرگوش ها شب ها زایمان می کنند ، بنابراین آماده بیدار شدن با یک توده خرگوش باشید.

مسکن خرگوش باردار

یک خرگوش باردار علاوه بر کاسه غذا و آب معمول ، برای لانه خود به فضا و اتاق کافی برای قرار دادن همه نوزادانی که به دنیا می آورد نیاز دارد. خرگوش ها می توانند حداکثر 15 نوزاد در یک بستر داشته باشند ، بنابراین شما باید آماده باشید تا برای تعداد زیادی خرگوش فضا داشته باشید ، به خصوص اگر خانه هایی برای آنها در نظر گرفته نشده باشد که بتوان آنها را بعد از شیرگیری از بین برد.

یک گزینه آسان برای تمیز کردن جعبه لانه ، ظرف مخصوص گربه است که با یونجه یا ملافه پر شده است. اگر خرگوش شما از آن به عنوان حمام قبل از تولد نوزادان و همچنین پس از خروج نوزادان از لانه استفاده می کند ، می تواند در صورت لزوم تمیز شود. برخی از افراد از ظروف پلاستیکی دیگری استفاده می کنند که یک طرف آن برش خورده است تا خرگوش بتواند سریع داخل و خارج شود ، در حالی که برخی دیگر جعبه های چوبی درست می کنند ، اما تمیز کردن آنها به این راحتی ها نیست.

جعبه لانه باید در محوطه خرگوش قرار گیرد. قفس یک گزینه خوب برای مسکن خرگوش باردار است. اینها اطمینان می دهد که خرگوش باردار از جعبه لانه ای که تهیه کرده اید استفاده می کند و نظارت بر نوزادان متولد شده در صورت وجود همه آنها در این منطقه را برای شما آسان تر می کند.

تغذیه خرگوش باردار

خرگوش های باردار و شیرده از آنجایی که به خود و نوزادان در حال رشد خود غذا می دهند ، غذای بیشتری مصرف می کنند. به همین دلیل ، تعداد سبزیجات تازه ای که ارائه می شود باید افزایش یابد و همیشه یونجه باید برای مصرف آنها باشد. به تدریج از یونجه های علفی که معمولاً یک خرگوش بالغ می خورد به یونجه تغییر دهید تا از مدفوع نرم جلوگیری شود. می توانید این کار را با مخلوط کردن تدریجی دو یونجه تا زمانی که کاملاً عوض شده اید انجام دهید.

مراقبت از بچه خرگوش

اکثر بچه های خرگوش به کمک انسان نیاز ندارند. نوزادان خرگوش یک یا دو بار در روز ، به مدت چهار تا پنج هفته تا زمانی که از شیر گرفته نشوند ، از مادرشان پرستاری می کنند. 1 شما می توانید از bunnies نوزاد تازه متولد شده که مسئولیت رسیدگی به اگر شما در مورد اینکه آیا یا نه آنها در حال مراقبت نگران است. اگر بچه های بچه خرگوش به طور مناسب تغذیه می شوند باید 1/4 اونس در روز افزایش پیدا کنند و اگر صبح زود آنها را چک کنید ، شکم گرد نشان دهنده وعده غذایی است.

در صورت بعید است که شما نیاز به مداخله و کمک به یک خرگوش بچه خانگی داشته باشید ، باید از فرمول خاصی برای تغذیه با بطری استفاده کنید. شما باید سعی کنید کودک را بعد از چند روز تغذیه با بطری دوباره به مادر معرفی کنید زیرا برخی از مادران تازه تا چند روز پس از زایمان شیر کافی تولید نمی کنند.

حاملگی خرگوش کاذب

برخی از خرگوشها حاملگی کاذبی را تجربه می کنند که بدن آنها فکر می کند باردار است ، با وجود این که چنین نیست. 3 حاملگی کاذب باعث می شود که خرگوش رفتار تودرتو نشان دهد و بد اخلاق عمل کند. رفتارهای کاذب بارداری معمولاً فقط حدود دو تا سه هفته طول می کشد.

جلوگیری از بارداری خرگوش

گذشته از اینکه یک خرگوش ماده سالم را همیشه از خرگوش نر سالم جدا نگه دارید ، بهترین راه برای جلوگیری از باردار شدن یک خرگوش ، عقیم کردن آن است. عقیم سازی خرگوش رحم و تخمدانهای مورد نیاز خرگوش را برای بچه دار شدن از بین می برد و همچنین شانس ابتلا به چندین نوع سرطان در اواخر عمر را از بین می برد یا کاهش می دهد. البته جراحی عقیم سازی خرگوش بدون خطرات انجام نمی شود ، اما شما باید این موضوع را با دامپزشک خود در میان بگذارید.

 

به این وب سایت رای دهید