مراقبت از گربه ها

مراقبت از گربه ها

0 دیدگاه 11 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 391
مراقبت از گربه ها
مراقبت از گربه ها- چقدر در مورد مراقبت از گربه ها اطلاعات دارید؟ در مقاله قبلی در مورد مراقبت از سگ ها مطالبی را بیان کردیم.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در اینجا شما را با نکات لازم جهت مراقبت از گربه ها آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

غذا برای گربه های خانگی

چه بچه گربه یا گربه داشته باشید، سرمایه گذاری روی غذای باکیفیت مهم است. مقدار غذایی که به گربه خود می دهید به سن حیوان و سطح فعالیت فعلی او بستگی دارد. برخی از گربه ها چرندگان طبیعی هستند و می توانند در طول روز به غذا دسترسی داشته باشند. برخی از آنها مستعد پرخوری هستند و باید یک برنامه غذایی مانند دو بار در روز داشته باشند. با دامپزشک خود کار کنید تا مشخص کنید چه چیزی برای حیوان خانگی مورد علاقه شما بهترین است. بدون توجه به برنامه تغذیه، مطمئن شوید که آب تازه و تمیز همیشه در دسترس باشد.

محیط برای گربه ها

 اگرچه برخی از صاحبان حیوانات خانگی به گربه های خود اجازه می دهند در محله پرسه بزنند، توصیه می شود هنگام مراقبت از حیواناتی مانند گربه، آنها را نگه دارید. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد گربه ها نیاز دارند آزادانه پرسه بزنند. اگر به بیرون نروند از نظر جسمی یا رفتاری آسیب نمی بینند. با این حال در صورتی که به نحوی برای پرسه زدن به بیرون بروند، مهم است که شناسایی داشته باشند، چه به شکل یقه یا میکروچیپ. تعدادی تجهیزات وجود دارد که ممکن است بخواهید برای مراقبت دامپزشکی گربه های خود داشته باشید. شما به یک جعبه بستر، اسباب بازی های گربه، ناخن گیر و یک پست خراش نیاز دارید. همچنین ایده خوبی است که به طور مرتب گربه خود را نظافت کنید. بسیاری از گربه ها از مسواک زدن لذت می برند و نظافت منظم می تواند به کاهش گلوله های مو کمک کند.

مراقبت های دامپزشکی از گربه ها

دستورالعمل های مربوط به مراقبت از گربه ها مانند دستورالعمل های مربوط به سگ ها است. چه در حال بزرگ‌کردن یک بچه گربه باشید یا یک گربه بزرگ‌تر، حتما بلافاصله پس از آوردن یک دوست پشمالو به خانه، به دامپزشک مراجعه کنید تا کرم‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که واکسن‌ها را مرتب انجام می‌دهید. همچنین مانند سگ ها، گربه ها نیز در حدود هشت هفتگی برای عقیم شدن یا عقیم شدن بی خطر هستند. گربه‌ها باید حداقل سالی یک‌بار برای معاینات منظم گرفته شوند. این بازدیدهای معمول برای اطمینان از سالم ماندن گربه شما انجام می‌شود و معمولا فقط 30 دقیقه طول می‌کشد.

مراقبت از حیوانات در طول جشن ها

وقتی به مهمانی ها، نمایش های آتش بازی، رژه ها و مجالس دیگر می روید، حیوانات خانگی خود را در خانه بگذارید. آتش بازی های بلند، مکان های ناآشنا و ازدحام جمعیت می تواند برای حیوان خانگی شما ترسناک باشد و ممکن است باعث فرار آنها شود.

در  طول مهمانی ها و آتش بازی ها، برای مراقبت از گربه های خود آنها را در یک  اتاق امن یا جعبه قرار دهید.

اگر میزبان مهمانان هستید از آنها بخواهید که مراقب حیوانات خانگی شما باشند تا مطمئن شوید که آنها فرار نمی کنند.

 اگر شما یا همسایه‌هایتان آتش بازی می‌کنید، حیوانات خانگی خود را داخل آن نگه دارید  .

جرقه ها، چوب های درخشان، روبان، فلفل بسته بندی، خلال دندان و سایر اشیاء را از حیوان خانگی خود دور نگه دارید  .

اجازه ندهید حیوانات خانگی در  حالی که منقل کباب پز شما  در حال استفاده است یا هنوز گرم است نزدیک شوند.

از تمایل به تغذیه حیوان خانگی خود با ضایعات میز  یا سایر غذاهایی که برای افراد در نظر گرفته شده است خودداری کنید. به یاد داشته باشید، برخی از غذاها حتی برای حیوان شما سمی است.

به یاد داشته باشید که آفتاب و گرمای بیش از حد و رطوبت یا سرمای بیش از حد می تواند برای حیوانات خانگی خطرناک باشد. آنها را در مواقعی که آب و هوا بسیار زیاد است در داخل نگه دارید. اگر در گرما بیرون هستند مطمئن شوید که به نقاط سایه دار و آب فراوان دسترسی دارند.

به این وب سایت رای دهید