تربیت سگ همراه با غذا

تربیت سگ همراه با غذا

0 دیدگاه 23 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 437
تربیت سگ همراه با غذا
آموزش سگ برای یادگیری، از طریق غذا به شما کمک می‌کند تا رفتاری را که می‌خواهید از سگ خود دریافت کنید و سپس به سگ خود می گویید که این رفتار را به درستی انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، سگ ها زمانی که برای رفتار خوبشان پاداش دریافت می کنند، سریعتر یاد می گیرند، بیشتر سرگرم می شوند و زمان بیشتری را در کنار شما هستند.

دلایل استفاده از غذا برای آموزش

رفتارها را باید در همان منظر حقوق و دستمزدتان نگاه کرد. حتی اگر شغلی داشته باشید که دوست دارید و رئیسی عالی باشید، به احتمال زیاد اگر دستمزد دریافت نکنید، دیگر سر کار حاضر نمی شوید. غذای سگ، چک دستمزد سگ شماست. آنها صرفاً وسیله ای هستند برای اطمینان از اینکه سگ شما وقتی زمان یک جلسه آموزشی می رسد مشتاق کار کردن است.

از غذاهای سگ برای فریب دادن استفاده کنید

یکی از روش‌هایی که برای آموزش رفتارهای سگ استفاده می‌شود، فریب دادن سگ‌ها برای انجام رفتاری است که شما می‌خواهید. به عنوان مثال، هنگامی که به سگی آموزش می دهید که بنشیند، می توانید با فریب دادن سگ خود با غذا شروع کنید. یک خوراکی را نزدیک بینی سگ خود نگه دارید و به آرامی آن را روی سرش برگردانید. بیشتر سگ‌ها برای پیروی از رفتار سگ، بینی‌شان را بالا می‌گیرند و با بالا رفتن بینی‌شان، ته‌شان پایین می‌رود. فریب دادن روی تعدادی از رفتارهای دیگر از جمله پایین آمدن و واژگونی به خوبی عمل می کند .

به سگ خود پاداش دهید

غذای سگ نیز راهی عالی برای پاداش دادن به سگ شما برای تشخیص اینکه کاری را درست انجام داده است. اگر سگ خود را فریب دادید تا بنشیند، در ثانیه ای که انتهای عقبش به زمین برخورد کرد، به او غذا بدهید. این برای همه رفتارها کار می کند: شما باید فوراً آن را دریافت کنید تا سگ شما این عمل را با پاداش مرتبط کند. می‌توانید سگ خود را تشویق کنید تا رفتارهایی را که دوست دارید تکرار کند، مانند دراز کشیدن آرام روی زمین در طول شام یا نشستن وقتی مهمان‌ها از در می‌آیند، با پاداش دادن به او برای تقویت رفتار.

غذای سگ را کوچک نگه دارید

لازم نیست هر بار که سگ خود را به او جایزه می دهید، یک مشت غذا بدهید. درعوض، از کوچکترین رفتاری که سگ شما برای آن مفید است استفاده کنید. برای اکثر سگ ها، فقط یک نیش کوچک چیزی برای انجام این ترفند کافی است.

اگر سگ شما نسبت به خوراکی‌هایی که استفاده می‌کنید واکنش کمتری نشان می‌دهد، ممکن است نیاز داشته باشید که با خوشمزه‌تر کردن آن غذا را افزایش دهید. بسیاری از مربیان سگ از تکه های ریز مرغ پخته شده، پنیر رشته ای، هات داگ یا جگر استفاده می کنند.

مشکلات و اثبات رفتار

اگر در مرحله تمرینی شدید هستید و غذای زیادی به سگتان می‌دهید، ممکن است وزن اضافه کند، به خصوص برای سگ‌های بزرگ‌تر. چاقی در سگ ها باعث ایجاد تعدادی از مشکلات سلامتی می شود، بنابراین مهم است که تغذیه منظم سگ خود را با توجه به مواردی که در طول روز دریافت می کند، تنظیم کنید.

شما نمی خواهید سگ شما بیش از آنچه نیاز دارد کالری مصرف کند، زیرا در طول جلسات آموزشی از او غذا می گیرد. به خاطر داشته باشید که خوراکی های سگ شما فقط باید حدود 10 درصد از رژیم غذایی روزانه او را تشکیل دهد

اگر سگ شما ببیند که یک خوراکی در دست دارید یا متوجه شود که در نزدیکی ظرف غذا هستید، ممکن است نشان دهد که اگر آنچه شما می‌خواهید انجام دهد، یک خوراکی اتفاق می‌افتد. در اصل، شما ممکن است به سگ آموزش دهید که فقط وقتی می‌داند درمان قریب‌الوقوع است، گوش کند یا واکنش نشان دهد. مراقب پنهان کردن غذاها باشید، فقط آنها را به سگ خود نشان دهید و زمانی که سگ شما رفتاری را که می خواهید انجام داد، آنها را ارائه دهید.

یکی از تصورات اشتباهی که مردم در مورد استفاده از خوراکی‌ها برای آموزش سگ دارند این است که فکر می کنند برای همیشه باید به او خوراکی بدهند تا رفتاری که از سگشان انتظار دارند انجام دهد، اما نگران نباشید! تا آخر عمر مجبور نخواهید بود با جیب های پر از خوراکی ها راه بروید. هنگامی که سگ شما رفتار جدیدی را یاد گرفت، می توانید این رفتارها را به تدریج کنار بگذارید. اکثر صاحبان سگ متوجه می شوند که استفاده از خوراکی ها برای تربیت سگ، آموزش را سرگرم کننده و مفید می کند.

 

به این وب سایت رای دهید