حمام کردن پرنده

حمام کردن پرنده

0 دیدگاه 28 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 552
حمام کردن پرنده
صاحبان پرنده اغلب در مورد روش های مناسب حمام کردن پرندگان خود سؤالاتی دارند. حقیقت این است که هر پرنده فردی است و به همین دلیل ویژگی های منحصر به فردی را در رفتار و نظافت از خود نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برخی از پرندگان دوست دارند در آب بازی کنند و از وقت خود در حمام لذت می برند. برخی از پرندگان مشروط به پذیرش حمام کردن و مقاومت در برابر تماس با آب نشده اند، علیرغم این واقعیت که دوش گرفتن روزانه بخشی از فعالیت های نظافت طبیعی آنها در طبیعت است.

در حالی که گاهی اوقات ممکن است برای تشخیص روش‌های نظافتی که برای پرنده خاصی کار می‌کند، تلاشی از سوی مالک لازم باشد، حمام کردن برای سلامتی پرنده مهم است و حتی پرندگانی که تمایلی ندارند باید مشروط به پذیرش آن شوند.

قوانین حمام کردن

در حالی که روش های مختلف حمام کردن فراوان است، چند قانون ساده برای حمام کردن همه پرندگان خانگی وجود دارد:

فقط از آب ساده و شفاف استفاده کنید: اگرچه برخی از شرکت های عرضه کننده حیوانات خانگی شامپوهای تجاری تجاری "پرنده" را به بازار عرضه می کنند، بهترین و مطمئن ترین راه برای حمام کردن پرنده با آب ساده است. پرندگان روغن خاصی تولید می کنند که پرهای خود را با آن پوست اندازی می کنند و این روغن را می توان با استفاده از صابون یا مواد شوینده پاک کرد. این می تواند منجر به پرهای ناسالم و پرندگان ناراضی شود.

پرنده خود را در گرم ترین زمان روز حمام کنید: پرندگان مرطوب به راحتی سرد می شوند که می تواند یک خطر جدی برای سلامتی باشد. پرنده خود را در یک بخش گرم از روز حمام کنید تا پرهای پرنده شما فرصتی برای خشک شدن کامل قبل از کاهش دما به سمت شب داشته باشند.

اطمینان حاصل کنید که دمای آب مناسب است: آبی که خیلی گرم یا سرد است می تواند به سیستم پرنده شوک وارد کند، بدون این که باعث سوختگی و بسیاری از شرایط جدی دیگر شود. همیشه قبل از حمام کردن پرنده، دمای آب را بررسی کنید. بسیاری از پرندگان ترجیح می دهند آب حمام آنها ولرم یا هم دمای اتاق باشد.

هرگز پرهای پرنده خود را اشباع نکنید: در طبیعت، پرندگان هرگز اجازه نمی دهند پرهایشان کاملاً خیس شود. این می تواند منجر به از دست دادن گرمای بدن و اختلال در پرواز شود. به جز در شرایط شدید، هرگز نباید یک پرنده خانگی را کاملا خیس کنید.

اگر همیشه از این قوانین ساده حمام کردن پیروی می کنید، می توانید مطمئن شوید که حمام کردن حیوان خانگی شما یک فعالیت ایمن خواهد بود، صرف نظر از اینکه کدام روش حمام را انتخاب می کنید.

پیدا کردن منطقه راحتی پرنده شما: چند گزینه مختلف برای حمام کردن وجود دارد که صاحبان می توانند سعی کنند بفهمند پرنده آنها از چه چیزی لذت می برد. مهم ترین متغیرها در استحمام مؤثر فراوانی و روش است. با "آزمایش" با این جنبه ها، مطمئناً به ترکیب مناسب برای دوست پردار خود برخورد خواهید کرد.

پرندگان در روش هایی که برای حمام کردن انتخاب می کنند بسیار متفاوت هستند. برخی از پرندگان عاشق احساس یک دوش چکاننده هستند، برخی ترجیح می دهند در یک غبار خوب بایستند و برخی دوست دارند خود را در یک حوض آب غوطه ور کنند. تکنیک های زیر را در خانه با حیوان خانگی خود امتحان کنید تا ببینید کدامیک برای او بهترین کار را دارد.

یک دوش برای دو نفر آماده کنید: پرندگان که به طور طبیعی موجوداتی اجتماعی هستند، اغلب از دوش گرفتن با صاحب خود لذت میبرند. حتی محصولات مختلف حمام پرندگان مانند حمام‌های مخصوص و سمپاش‌ها نیز موجود است. اگر دوست دارید حیوان خانگی خود را با حمام آشنا کنید، در ابتدا بهتر است این کار را با حوصله شدید انجام دهید. قبل از اینکه بخواهید او را متقاعد کنید که به شما ملحق شود، اجازه دهید پرنده شما را زیر دوش تماشا کند. او باید خودش تصمیم بگیرد که دوش گرفتن یک چیز دوستانه است و هیچ تهدیدی برای امنیت او نیست. قرار دادن پرنده در کف یا وان دوش در حین دوش گرفتن احتمالاً ایمن ترین روش برای ایمن نگه داشتن پرنده شما از سقوط از سوف است.

نمونه غبار دارای اثر تسکین دهنده: قطرات ریز از یک بطری اسپری تمیز روش انتخابی برای برخی از پرندگان است. بسیاری از گونه های پرندگان خانگی از آب و هوای بسیار گرم و مرطوب سرچشمه می گیرند و این اسپری به آبرسانی مجدد حفره های بینی و همچنین تمیز کردن پرهای آنها کمک می کند. اگر فکر می کنید پرنده شما ممکن است از اسپریت سریع سود ببرد، حتما از آب گرم خالص در یک بطری اسپری تمیز و جدید استفاده کنید. این تضمین می کند که هیچ باقیمانده شیمیایی که می تواند برای حیوان خانگی شما سمی باشد وجود ندارد.

 غوطه ور در سینک: بسیاری از پرندگان دوست دارند خود را در استخری از آب ساکن غوطه ور کنند. سعی کنید کمی آب گرم را در سینک خود جمع کنید و پرنده خود را در آن قرار دهید. این احتمال وجود دارد که غرایز طبیعی حمام کردن پرنده شما از آنجا به وجود بیاید و او با خوشحالی در کمترین زمان به اطراف آب پاشیده شود. اگر پرنده کوچکی دارید که تمایلی به ایستادن در سینک ندارد، سعی کنید در حالی که حیوان خانگی شما در کنار انگشت شست شما نشسته است، آب گرم را در کف دستان خود جمع کنید. بسیاری از اوقات، پرنده در هنگام حمام کردن در دستان صاحبش احساس امنیت بیشتری می کند. و این نیز می تواند یک تجربه پیوند عالی باشد.

برگ‌های خیس کاهو مورد علاقه پرندگان کوچک است که می‌خواهند روی آن‌ها حمام کنند:  پرندگان کوچک‌تر گاهی اوقات از چرخیدن روی برگ‌های محصول خیس لذت می‌برند. به سادگی برگ های چغندر سوئیس، کلم پیچ یا انواع دیگر محصولات را خیس کنید و در کف محفظه یا روی یک بشقاب یا کاسه کم عمق قرار دهید. آنها ممکن است از تماس با برگ ها لذت ببرند و آب را روی پرهای خود وارد کنند که باعث از بین رفتن شوره و گرد و غبار آنها می شود.

اگر واکنش های پرنده خود را به این تکنیک های مختلف مشاهده کنید، تشخیص اینکه پرنده شما از آن بیشتر لذت می برد، نسبتاً آسان است. با این حال، این تنها نیمی از «معادله حمام کردن پرندگان» است. تصمیم گیری در مورد تعداد دفعات حمام کردن پرنده، گام بعدی برای دستیابی به عظمت آراستگی است.

دفعات حمام

مانند روش های مختلف حمام کردن، تعداد دفعات نیاز به حمام کردن پرنده اغلب به ترجیحات منحصر به فرد هر پرنده بستگی دارد. در حالی که یک قانون کلی خوب این است که به پرنده خود یک بار در هفته حمام بدهید، بسیاری از پرندگان تمایل دارند این فرصت را داشته باشند که مرتباً تمیز کنند. هنگام تصمیم گیری در مورد برنامه نظافت پرنده خود به نکات زیر توجه کنید: آیا متوجه حمام کردن پرنده خود در آب آشامیدنی خود می شوید؟ هنگامی که پرنده ای تصمیم میگیرد که زمان استحمام است، به هر شکلی که در دسترس او باشد، حمام می کند. برای  پرندگان اسیر ، این اغلب به معنای فرو رفتن در ظرف نوشیدنی است.

آیا گونه های پرنده شما به رطوبت بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند؟  پرندگانی که از مناطق گرمسیری و جنگل های بارانی سرچشمه می گیرند به بارش های بارانی روزانه و شرایط بسیار مرطوب عادت کرده اند. حمام های مکرر برای پرندگان از این نوع احتمالاً شرایط پر و همچنین سلامت و شادی کلی را بهبود می بخشد.

آیا پرنده شما از پوست اندازی می گذرد؟  هنگامی که پرندگان پوست اندازی می کنند، پرهای جدید راه خود را از طریق پوست عبور می دهند و پرهای قدیمی را در راه از بین می برند. این پرهای جدید با غلافی از کراتین پوشانده شده اند که گاهی اوقات نیاز به نرم شدن دارد تا پرهای داخل آن آزاد شود. حمام کردن بیشتر پرنده در طول پوست اندازی می تواند به آزاد کردن این پرهای جدید و تسکین خارش پوست کمک کند. حمام‌ها همچنین باعث تشویق پره‌نگری می‌شوند، که به پرنده شما کمک می‌کند پرهای قدیمی پوست‌اندازی شده را از بین ببرد.

با ایجاد یک روال نظافت بر اساس ترجیحات طبیعی پرنده خود، زمان حمام را به تجربه ای روان تر و لذت بخش تر برای حیوان خانگی خود تبدیل خواهید کرد. به واکنش پرنده خود به تکنیک های مختلف حمام کردن توجه کنید و به روش هایی که برای هر دوی شما بهترین کار را دارند، پایبند باشید. از زمانی که برای نظافت حیوان خانگی خود صرف می کنید، لذت ببرید و به پرنده خود بفهمانید که حمام کردن برای او لازم است.

نتیجه نهایی یک همراه شاد، سالم، تمیز و زیبا خواهد بود.

سلامتی منقار پرنده

 

به این وب سایت رای دهید