مصرف والیوم در سگ ها

مصرف والیوم در سگ ها

0 دیدگاه 29 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 1215
مصرف والیوم در سگ ها
والیوم (دیازپام) کاربردهای زیادی در سگ دارد و یک داروی رایج است. مهم نیست که به چه دلیل به سگ دیازپام داده می شود، فقط باید تحت نظر مستقیم یک دامپزشک داده شود.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دیازپام یک داروی بنزودیازپین تنظیم شده است که اثر آرام بخشی بر بسیاری از سیستم های بدن دارد زیرا مراکز مختلف مغز و سیستم عصبی مرکزی را هدف قرار می دهد. 

موارد مصرف والیوم (دیازپام) در سگ ها

والیوم (دیازپام) معمولاً به عنوان یک ضد اضطراب و شل کننده عضلانی استفاده می شود اگرچه می توان از آن برای درمان بسیاری از شرایط استفاده کرد. دیازپام اغلب در بیمارستان دامپزشکی به عنوان بخشی از پروتکل قبل از بیهوشی استفاده می شود. در بسیاری از موارد،به صورت داخل وریدی در بیمارستان دامپزشکی حتی مقعدی توسط مالک سگ در خانه قبل از حمل و نقل به اورژانس و یا مرکز جراحی تجویز می شود.

اینها برخی از اختلالات در سگ‌ها هستند که مربوط به آرامش عضلانی است که دیازپام می‌تواند به درمان آنها کمک کند:

سموم خاصی که منجر به لرزش، تشنج یا سایر انقباضات غیر طبیعی عضلانی می شود

اختلالات گرفتگی عضلانی، مانند "کرمپ اسکاتی"، یک بیماری متابولیک تریر اسکاتلندی.

درد اسکلتی ناشی از منابعی مانند بیماری دیسک بین مهره ای (یک "دیسک لیز خورده" در پشت)

دیازپام به عنوان محرک اشتها شناخته شده است. با این حال، اثرات آرام و اضافی از دیازپام اغلب باعث کم شدن اشتها می شود. ممکن است داروهای دیگری وجود داشته باشد که به طور مناسب تری به عنوان محرک اشتها استفاده شوند.

دیازپام همچنین برای درمان اختلالات اضطرابی و پانیک استفاده می شود. به عنوان مثال می توان به سگ هایی اشاره کرد که در نتیجه استرس در محیط در داخل خانه ادرار می کنند و سگ هایی که از ترس از رعد و برق، آتش بازی یا سایر موقعیت های بیش از حد تحریک کننده رنج می برند .

گاهی اوقات از دیازپام برای کنترل تشنج و صرع نیز استفاده می شود . از آن برای کنترل وضعیت صرع (یک تشنج بی پایان) یا تشنج های خوشه ای استفاده می شود که دو یا چند تشنج هستند که در مدت زمان کوتاهی رخ می دهند و به سگ اجازه نمی دهند بین تشنج ها بازیابی شود.

ملاحظات استفاده از دیازپام در سگ ها

متأسفانه، دیازپام می تواند با بسیاری از داروهای مختلف تداخل داشته باشد، از جمله:

آنتی اسیدها مانند سایمتیدین 

داروهای قلبی مانند پروپرانولول و دیگوکسین 

داروهای ضد قارچ مانند کتوکونازول 

در صورت نیاز به استفاده از دیازپام همراه با این داروها، ممکن است نیاز به تغییر دوز داشته باشد. همیشه دامپزشک خود را از داروهای دیگری که سگتان دریافت می کند آگاه کنید.

هشدار

دیازپام نباید در زنان باردار یا شیرده استفاده شود. این دارو ممکن است روی جنین متولد نشده یا توله‌های شیرده تأثیر منفی بگذارد.

عوارض جانبی دیازپام

از آنجایی که دیازپام بر اکثر گروه های عضلانی بدن تأثیر می گذارد، عوارض جانبی سیستمیک (کل بدن) دیازپام ممکن است شامل موارد زیر باشد:

عدم هماهنگی 

بی حالی یا افسردگی 

افسردگی قلبی عروقی 

افسردگی تنفسی 

اگر سگ شما دیازپام دریافت کرده است، ایده خوبی نیست که به طور ناگهانی دارو را قطع کنید. این ممکن است منجر به علائم ترک شود. اگر یک دوز را نادیده گرفته اید، دو نوبت را به طور همزمان مصرف نکنید.

دیازپام باید با احتیاط در سگ های پرخاشگر استفاده شود، زیرا گاهی اوقات می تواند باعث واکنش معکوس شود که در عوض حیوان تحریک پذیرتر می شود و کنترل آن دشوار می شود.

اگر شک دارید حیوان خانگی شما بیمار است، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید.

دگزامتازون برای سگ ها

به این وب سایت رای دهید