غذای خرگوش خانگی

غذای خرگوش خانگی

0 دیدگاه 4 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 2528
غذای خرگوش خانگی
غذای خرگوش خانگی باید متنوع و به اندازه باشد. تنوع غذایی بدین منظور است که از دادن غذایی یکنواخت برای مدت طولانی به خرگوش خودداری شود.

غذای خرگوش خانگی باید اندازه مشخصی داشته باشد. غذای خرگوش را با توجه به نوزاد بودن یا بالغ بودن آن تهیه نمایید.

غذای خرگوش نوزاد

خرگوش های نوزاد باید از شیرهای مخصوص بچه گربه ها کهReplace  Kitten Milk  نام دارند ، مصرف کنند. برای غذا دادن به این کوچولوهای بامزه از قطره چکان استفاده کنید. توجه کنید که قطره چکان را تا انتها در دهان آن فرو نبرید. مقدار غذای نوزاد در روزهای ابتدایی 5 سی سی ، در یک هفتگی 10 الی 15 سی سی ، در دو هفتگی حدود 26 الی 30 سی سی ، در هفته های سوم و چهارم 30 سی سی می باشد. پلت های چوبی برای خرگوشان بالای ده روز قابل استفاده می باشند.

اگر احساس می کنید خرگوش نوزاد در هضم غذا مشکل دارد ، می توانید یک مشاوره دامپزشکی انجام دهید و در صورت لزوم از کپسول های ویژه هضم غذا برای آنها استفاده نمایید.

غذای خرگوش بالغ

خرگوش ها جزء گیاهخواران می باشند و غذای اصلی آنها گیاه است. بهترین غذای خرگوش خانگی موارد زیر است.

سبزیجات

سبزیجات غذای مورد علاقه خرگوش ها می باشند. البته باید توجه داشت که از سبزیجات بدون آفت کش استفاده نمود. سبزیجات باید کاملاً تمیز و شسته شوند. سبزیجات مناسب برای خرگوش ها شامل هویج ، کرفس ، شبدر ، کاهو ، کلم ، سبزی خوردن ، بخش هایی از برگ های تربچه و ... می باشند.

پلت های آماده خوراکی ( غذای خرگوش خانگی )

پلت های آماده غذای خرگوش ، در فروشگاه های مواد غذایی حیوانات و یا فروشگاه های تجهیزات حیوانات خانگی موجود می باشند. پلت هایی با میزان فیبر بالا و میزان پروتئین پایین ، مناسب ترین پلت ها می باشند. برخی از پلت ها مناسب نیستند و سبب ناراحتی های گوارشی یا اضافه وزن بالای خرگوش می شوند. چنانچه خرگوش میلی به خوردن غذا ندارد ، می توانید با یک دکتر دامپزشک آنلاین در این ارتباط صحبت کنید.

میوه های مناسب خرگوش

بعضی از میوه ها برای خرگوش مفید می باشند. طالبی بدون هسته ، هندوانه بدون هسته ، توت فرنگی ، سیب بدون هسته ، آناناس ، تمشک و موز و ... از میوه های مناسب برای خرگوش ها می باشند.

علف تازه و یونجه خوب

غذای خرگوش خانگی باید شامل موادی باشد که از رشد بی رویه دندان های آنها جلوگیری کند. بنابراین همیشه باید کمی علف تازه و یونجه خوب به آنها داده شود. علوفه خرگوش باید تازه و با کیفیت باشد. علوفه باید در محلی خشک و خنک نگهداری شود و هوا در پیرامون آن جریان داشته باشد.

آب مصرفی خرگوش

در نگهداری از خرگوش به قرار دادن آب سالم برای آنها توجه داشته باشید. در تابستان حتماً آب خنک در اختیار آنها قرار دهید. در صورتی که مشاهده کردید خرگوش آب نمی خورد ، سبزیجات او را در آب بزنید و خیس کنید.

میزان غذای خرگوش خانگی چقدر است ؟

غذای خرگوش باید به اندازه باشد و از حد نرمال ، کمتر یا بیشتر نباشد. میزان پلت آماده باید حدود 25 الی 30 گرم در روز به ازای هر کیلوگرم وزن این حیوان بامزه باشد. میزان میوه ها و سبزیجات باید 50 گرم یا به صورت تقریبی یک مشت در روز به ازای هر کیلوگرم وزن خرگوش باشد.

آب و یونجه تنها مواردی هستند که باید همیشه در اختیار این حیوانات باشند. حدود 80 درصد از غذای خرگوش باید شامل یونجه و علوفه باشد.

چه غذاهایی برای خرگوش مضر می باشد ؟

غذای خرگوش خانگی باید فاقد چیپس ، پفک و شکلات و سایر تنقلات باشد. این خوراکی ها سلامت خرگوش ها را تهدید می کنند. همچنین نان ، ماکارونی ، سیب زمینی ، گوشت ، پیاز ، ریواس ، گوجه  از غذاهای نامناسب برای خرگوش ها می باشند. گیاهانی مانند خرزهره ، سرخس ، بلادونا ، سوسن ، نرگس ، شقایق ، لاله ، نعنا ، گیاهان آپارتمانی و بسیاری دیگر از گیاهان سمی برای خرگوش مضر می باشند.

ظرف غذای مناسب

انتخاب یک ظرف غذای مناسب برای خرگوش از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. ظرف های پلاستیکی یا سرامیکی ، مناسب ترین ظروف برای غذای این حیوانات هستند. ظرف هایی که رنگ های شاد دارند و به شکل اسباب بازی می باشند ، آنها را برای خوردن غذا ترغیب می کنند. ظروف غذای خرگوش خانگی را همواره تمیز کنید.

سامانه دامپزشک یک مرکز دامپزشکی آنلاین جهت خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد که در هر ساعت از شبانه روز امکان مشاوره تلفنی را برای شما فراهم کرده و همچنین خدماتی مانند ویزیت عمومی ، ادامه درمان و پانسمان و بسیاری دیگر از خدمات درمانی جونده دوست داشتنی شما را در منزل بدون هزینه ایاب و ذهاب انجام می دهد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان شما سلامت حیوانات خانگی شما کمتر در خطر باشد .

به این وب سایت رای دهید