نژاد سگ هاوانی

نژاد سگ هاوانی

0 دیدگاه 11 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 417
نژاد سگ هاوانی
قدمت سگ هاوانی به دهه 1500 کوبا برمی گردد، این سگ کوچک و قوی، با شخصیتی بازیگوش و مهربان است. آنها بسیار آموزش پذیر هستند و می توانند ترفندها را یاد بگیرند و در مسابقات چابکی و اطاعت بازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، به طور کلی، سگ های هاوانی باهوش و خوش اخلاق هستند آنها سگ های خانوادگی خوبی هستند. این سگ باهوش نیز بازی های خود را می سازد و شما را آموزش می دهد تا با او بازی کنید. هاوانس ممکن است به عنوان سگ ویزیت درمانی نیز استفاده شود، به خصوص اگر سگ به خوبی اجتماعی شده باشد تا با غریبه ها ترسو نباشد.

بررسی اجمالی نژاد هاوانس

گروه:  اسباب بازی

ارتفاع:  8.5 تا 11.5 اینچ

وزن: 7 تا 13 پوند

طول عمر: 14 تا 16 سال

پوشش و رنگ: این نژاد به رنگ هایی از جمله سیاه، نقره ای، سفید، کرم، خرمایی، حنایی، طلایی و قرمز داشته باشد، اما محدود به آن نیست. پوشش آن می تواند به شدت از ابریشمی صاف تا بسیار موج دار با حلقه ها متفاوت باشد.

سطح محبت            بالا

دوستی                  بالا

نیازهای ورزش        متوسط

بازیگوشی               بالا

سطح انرژی           متوسط

آموزش پذیری          بالا

هوش                  متوسط

تمایل به پارس         کم

مقدار ریزش مو        کم

تاریخ هاوانی

هاوانیز سگ ملی کوبا است، یک نژاد قدیمی و تنها نژاد بومی که در کوبا توسعه یافت، زمانی که اجداد این سگ از اسپانیا در اوایل دهه 1500 از طریق تنریف در جزایر قناری"جزایر سگ ها" به کوبا آمدند. " اعتقاد بر این است که این نژاد دارای نسب مشترک با بیچون است. هاوانی حیوان خانگی محبوب اشراف کوبایی بود و بعدها در میان ثروتمندان اروپایی از جمله ملکه ویکتوریا و چارلز دیکنز محبوب شد. این سگ اصیل اکنون به ندرت در کوبا یافت می شود زیرا جزیره پر از نژادهای ولگرد است.

سگ هاوانی از زمان انقلاب کوبا در سال 1959 در ایالات متحده بوده است، زمانی که تنها 11 سگ برای نجات این نژاد از انقراض باقی مانده بود. این نژاد در ایالات متحده و اروپا رشد کرده است و این نژاد در سال 1996 توسط American Kennel Club (AKC) به رسمیت شناخته شد.

مراقبت هاوانی

به دلیل نوع پوشش ابریشمی آن، نظافت معمول برای نژاد سگ هاوانز یک ضرورت مطلق است. هاوانز خود را اغلب، حداقل یک یا دو بار در هفته (اگر مو بلند نگه داشته شود، اغلب) مسواک بزنید. اگر وقت انجام این کار را ندارید، هاوانی ممکن است سگ مناسب شما نباشد. بسیاری از صاحبان هاوانی ترجیح می دهند موی کوتاه تری داشته باشند، در این صورت ممکن است هر چند هفته یکبار کوتاه کردن مو ضروری باشد. پوشش آنها را از آفتاب محافظت می کند و هوای گرم را به خوبی و هوای سرد را نسبتاً تحمل می کنند.

با وجود پوشش ابریشمی، هاوانی ریزش موی زیادی ندارد. توجه داشته باشید که ریزش کمتر به این معنی نیست که سگ  ضد حساسیت است. هاوانی ها باید آموزش مناسب ببینند. این سگ ها باهوش و توجه هستند، بنابراین تمایل به یادگیری سریع دارند. آموزش عمومی به شادی کلی سگ شما و همچنین شادی شما کمک می کند.

هاوانی به عنوان یک سگ کوچک با فعالیت متوسط، باید روزانه  ورزش کند اما به مقدار زیادی از آن نیاز ندارد. این سگ‌ها با خروجی‌های مناسب برای انرژی خود، راضی هستند در داخل خانه بازی کنند. در واقع، آنها می توانند برای زندگی در شهر و آپارتمان عالی باشند.

اگر سگ کوچکی  با رفتار نسبتاً راحت می خواهید، هاوانی ممکن است برای شما مناسب باشد. این نژاد با  بچه ها و سگ های دیگر به خوبی رفتار می کند. خلق و خوی دوستانه و ملایم هاوانی ها این نژاد را برای بسیاری از خانه ها از جمله آپارتمان ها مناسب می کند. آنها همچنین می توانند یک سگ عالی برای مسافرت و زندگی RV باشند زیرا کوچک هستند و زیاد پارس نمی کنند.

با این حال، یک هاوانی به داشتن اضطراب جدایی معروف هستند و ممکن است به دلیل ناراحتی و بی حوصلگی عادت های مخربی در خود ایجاد کنند. بسیاری از آنها دوست ندارند خیس شوند، بنابراین خوب است که یک منطقه سرپوشیده در دسترس داشته باشید. از طرفی اگر در کنار آب بزرگ شوند می توانند شناگران خوبی باشند.

موارد زیر برخی از شرایط است که باید از آنها آگاه بود:

ناشنوایی: این اغلب یک بیماری مادرزادی در هاوانی است.

لوکساسیون کشکک: این یک مفصل شل زانو است که می تواند منجر به لنگش و آرتریت زانو شود.

دیسپلازی هیپ: در حالی که اغلب تصور می شود این وضعیت برای سگ های بزرگ است، هاوانی ها نیز مستعد ابتلا به دیسپلازی مفصل ران هستند. این می تواند باعث درد و لنگش شود.

دیسپلازی آرنج: هاوانی ها نیز مستعد ابتلا به دیسپلازی آرنج هستند و ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

کم کاری تیروئید: هاوانس دارای میزان بالایی از کم کاری غدد تیروئید است و ممکن است در طول زندگی سگ نیاز به درمان داشته باشد.

آلرژی: سگ هاوانی ممکن است به کک، علف و گرده آلرژی پوستی داشته باشد که باعث می شود سگ خودش را بخرد و بجود.

رژیم غذایی و تغذیه

هاوانی خود را دو وعده در روز با نصف تا یک فنجان غذای خشک سگ تغذیه کنید. غذا را برای تغذیه رایگان کنار نگذارید یا ممکن است متوجه افزایش وزن شوید. چاقی می تواند طول عمر سگ را کاهش دهد و منجر به شرایط دیگری شود. در مورد افزایش وزن با دامپزشک خود و اینکه چه نوع برنامه غذایی، غذا و ورزش برای سگ شما مناسب است، صحبت کنید.

هاوانی اگر برای مدت طولانی تنها بماند، دچار اضطراب جدایی می‌شود و ممکن است عادت‌های مخرب ایجاد کند.

نیازهای نظافت نگهداری بالایی دارد. اگر پوشش بلند نگه داشته شود به برس زدن مکرر نیاز دارد.

مانند هر نژاد دیگری، اگر فکر می کنید که نژاد سگ هاوانی برای شما مناسب است، قبل از به دست آوردن آن، حتما تحقیقات زیادی انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با دیگر صاحبان سگ هاوانی، پرورش دهندگان سگ معتبر هاوانی صحبت کنید.

نژاد پاگ

نژاد سگ بیگل

به این وب سایت رای دهید