معنی صداهای مختلف توله سگ

معنی صداهای مختلف توله سگ

0 دیدگاه 14 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 906
معنی صداهای مختلف توله سگ
وقتی توله سگ تان، شما را با ناله، فریاد، پارس و زوزه کلافه می کند، چگونه می توانید آن همه صداهای مختلف توله سگ را درک و ترجمه کنید؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ارتباط سگ ها به تقویت موقعیت اجتماعی توله سگ شما در خانواده کمک می کند. صحبت های توله سگ ممکن است از شما دعوت کند نزدیکتر شوید یا هشدار دهد که دور شوید. این می تواند گیج کننده باشد.

بیشتر اوقات، آواها آنچه را که حرکات بدن می‌گویند نقطه‌گذاری می‌کنند، به همان روشی که مردم از عطف برای انتقال احساسات و معنا استفاده می‌کنند. و از آنجایی که سگ ها متوجه می شوند که مردم به ارتباطات کلامی متکی هستند، حیوانات خانگی ما بسیار پر سر و صداتر از اجدادشان شده اند.

واق زدن

واق زدن  رایج ترین سیگنال صوتی در سگ ها است. در هنگام بازی، دفاع و به عنوان احوالپرسی استفاده می شود. واق به عنوان یک سیگنال تسلط طبقه بندی می شود. اما این بدان معنا نیست که واق زدن  لزوماً مساوی پرخاشگری است .

واق زدن زنگ خطر سگ است، فراخوانی برای اقدام که گروه خانواده را نسبت به چیزهای غیرعادی هشدار می دهد. این ممکن است هر چیزی باشد، از ورود دوست یا دشمن گرفته تا صدای غیرمنتظره ای مانند رعد و برق، یا منظره عجیب شما که کلاه بر سر دارید. برخی از سگ‌ها برای رفع خستگی واق می زنند ، به‌ویژه زمانی که ساعت‌ها در یک مکان تنها می‌مانند، و می‌توان به سگ‌ها آموزش داد که واق نزنند .

سگ‌ها نیز با هم واق میزنند تا بیان شادی باشد. به همین دلیل است که فریاد زدن به سگ برای توقف واق زدن  به ندرت جواب می دهد او فکر می کند که شما در حال شرکت در یک جشن واق زدن عمومی هستید و حتی بلندتر پارس می کند. شما به طور کامل واق توله سگ را متوقف نمی کنید، اما می توانید نکاتی را برای کاهش آن دنبال کنید .

زوزه سگ ها

سگ ها از زوزه کشیدن برای ابراز احساسات و اعلام مکان خود به اعضای غایب گله استفاده می کنند. معمولاً زوزه فریاد سگی از تنهایی است که از دیگران التماس می کند که به او بپیوندند. توله سگ هایی که در خانه تنها می مانند  یا به تنهایی در یک اتاق محبوس می شوند ممکن است زوزه بکشند.

برخی از نژادهای توله سگ بیشتر از بقیه زوزه می کشند. مثل  نژادهای سگ مالاموت های آلاسکا و هاسکی سیبری است که ممکن است نسبت به سایرین به اجداد گرگ نزدیکتر باشند.

به نظر می رسد که زوزه ها مسری هستند، با یک تماس که اغلب توسط هر سگ دیگری که در حال شنیدن است پاسخ داده می شود. سگ ها ممکن است آژیر را به عنوان یک زوزه تعبیر کنند و با یک پاسخ مشتاقانه پاسخ دهند.

ناله ها و فریادها

ناله ها و فریادها بیانگر تسلیم، درد یا ترس هستند. معنای واقعی بستگی به آنچه بقیه بدن "می گوید" دارد. وقتی توله سگ شما در حالی که سعی می کند از شما یا موقعیت های دیگر فاصله بگیرد با ناله یا فریاد صدا می زند، صداها نشان دهنده ترس است. آسیب توله سگ اغلب با فریادهای مکرر و بالا نگه داشتن یا حمایت از پنجه آسیب دیده اعلام می شود.

اما ناله‌ها و فریادها نیز به عنوان درخواست برای یک فرد غالب (معمولاً صاحب) استفاده می‌شوند. به عبارت دیگر، کودک شما از این تکنیک ها برای التماس توجه، غذا، یا بیرون رفتن یا داخل شدن استفاده می کند.

غرغر می کند و خرخر می کند

غرغر و خرخر یک هشدار است. سگ‌ها از این سیگنال‌ها برای افزایش فاصله استفاده می‌کنند تا به دیگران بگویند عقب‌نشینی کنند و دور بمانند.

خرخرها دندان ها را نشان می دهند و همیشه با صدا همراه نیستند. آنها نشان دهنده ترس جزئی هستند. غرغر نشان دهنده نگرانی عمیق تر است و می تواند با دهان باز یا بسته ایجاد شود. از غرغر سگ در دفاع و به عنوان تهدید استفاده می شود. آنها اغلب در طول بازی زمانی که توله سگ شما به یک اسباب بازی حمله می کند یا با سگ های دیگر کشتی می گیرد، استفاده می شود.

در حالی که یک غرغر و خرخر تهدیدآمیز می تواند ترسناک باشد، این صداها می توانند ابزار ارتباطی بسیار مهمی برای توله سگ شما باشند. توله سگ هایی که هرگز غرغر نکنند، بیشتر احتمال دارد بدون هشدار گاز بگیرند. این امر به ویژه برای همه توله ها مهم است که مهار گاز گرفتن صحیح را یاد بگیرند. برای توله سگ شما مهم است که در شرایط مناسب در حین بازی، ترس یا درد غرغر کند و خرخر کند، بنابراین هشدار منصفانه ای دارید و می توانید رفتار خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

 

خندیدن

بله، سگ ها می خندند! دقیقاً آنطور که انتظار دارید به نظر نمی رسد. و در حالی که توله سگ ها و سگ ها از ناله ها، غرغرها و پارس های دیگر در موقعیت های دیگر استفاده می کنند، به نظر می رسد که خنده سگ فقط در حین بازی اتفاق می افتد.

صدای خنده سگ شبیه ضرب المثل انسان است: "ها-ها-ها-ها!" اما بدون به صدا در آوردن مصوت "a". به گفته PR Simonet محقق، این فقط یک بازدم است . همچنین تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد عطسه سگ در شرایط خاص شبیه به "خنده سگ" از لذت است.

سیگنال های مختلط

توله سگ ها همیشه از احساس خود مطمئن نیستند. آنها می توانند سیگنال های صوتی را با هم مخلوط کنند و درک منظور آنها را برای صاحبان دشوار کنند. توله سگ هایی که از احساس خود مطمئن نیستند ممکن است به طور همزمان واق بزنند ، ناله کنند، خرخر کنند و فریاد بزنند. این معمولاً به این معنی است که آنها بیشتر می ترسند تا پرخاشگر باشند. با یادگیری درک آنچه توله سگ شما می گوید، می توانید به جلوگیری از گاز گرفتن سگ کمک کنید و اطمینان حاصل کنید که رابطه خوبی برقرار می کنید.

تربیت توله سگ دوبرمن پینچر

 

به این وب سایت رای دهید