گربه تاکسیدو

گربه تاکسیدو

0 دیدگاه 20 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 2930
گربه تاکسیدو
اگرچه گربه‌های تاکسیدو بیشتر به‌خاطر نشانه‌های متمایزشان شناخته می‌شوند. اما نشانه های بیشتری در مورد این دوستان گربه‌سان زیبا، باهوش و دوست داشتنی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، از نظر ژنتیکی، گربه‌های تاکسیدو را دو رنگ در نظر می‌گیرند، که به این معنی است که دارای تکه‌های رنگ‌آمیزی نامنظم هستند. در حالی که دیدن گربه‌های تاکسیدو با نشانه‌های سیاه و سفید روی چانه، سینه، شکم و پاها معمول است، رنگ‌آمیزی آنها می‌تواند به اندازه الگوهایشان متفاوت باشد.

الگوی آنها برای هیچ نژادی خاص نیست

الگوی تاکسیدو در واقع بسیار متداول است و مختص هیچ یک از نژادهای گربه نیست. علامت‌های تاکسیدو می‌توانند روی انواع بچه گربه‌ها ظاهر شوند، از جمله کرنیش رکس، پرشین‌ها، مین کون‌ها و موهای کوتاه آمریکایی.

گربه های تاکسیدو علیرغم ظاهر زیبا و جنتلمنی خود، می توانند نر یا ماده باشند. 

بچه گربه های Tuxedo به سرعت توسعه می یابند

به طور معمول، بچه گربه ها یک تا دو هفته پس از تولد شروع به باز کردن چشمان خود می کنند. اما بچه گربه های تاکسید 24 ساعت قبل از هر نوع گربه دیگری چشمان خود را باز می کنند.

گربه های تاکسیدو فوق العاده دوست داشتنی هستند

گربه های تاکسیدو به خاطر طبیعت دوست داشتنی و خوب و همچنین توانایی آنها در کنار آمدن با بسیاری از حیوانات دیگر در خانه (کودک، سگ یا غیره!) معروف هستند. در واقع، بسیاری از مردم از آنها به عنوان "سگ مانند" یاد می کنند زیرا آنها عاشق در آغوش گرفتن و چسبیدن به پهلوهای انسان هستند. 

برخی می گویند که گربه های تاکسیدو تا 200 درصد از هر گربه دیگری باهوش تر هستند. شاید به همین دلیل است که آنها چنین نقطه مشهوری در تاریخ دارند.

مصری ها عاشق گربه های تاکسیدو بودند

همه ما می دانیم که گربه ها در فرهنگ مصر باستان مقدس شمرده می شدند و اغلب در هیروگلیف، سفالگری، زرگری و مقبره های مصری ظاهر می شدند. اما آیا می‌دانستید ۷۰ درصد از گربه‌هایی که در مقبره‌های سلطنتی مصر به تصویر کشیده شده‌اند، گربه‌های تاکسیدو هستند؟

 

تاریخ و فرهنگ پاپ گربه‌های تاکسیدو را نیز دوست دارند

گربه‌های تاکسیدو گربه مورد علاقه برخی از شخصیت‌های تاریخی بسیار با نفوذ، از جمله ویلیام شکسپیر، سر اسحاق نیوتن، بتهوون و رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده بیل کلینتون بودند.

ناگفته نماند، چند گربه معروف در فرهنگ پاپ سیلوستر از لونی تونز،  آقای Mistoffelees از نمایش گربه‌ها برادوی  و شهرت گربه در کلاه دکتر سوس  همگی لباس‌های تاکسیدو بودند.

گربه های تاکسیدو ممکن است ثروتمندترین گربه ها باشند

به لطف یک گربه تاکسیدو به نام اسپارکی، گربه‌های تاکسیدو ممکن است ثروتمندترین گربه‌های سبک زندگی باشند. چگونه؟ در سال 1998، 6.3 میلیون دلار ارث برای او باقی ماند! فقط تصور کنید که این نوع پول نقد چقدر می تواند باشد.

در سال 2012، گربه ای به نام Tuxedo Stan برای شهرداری هالیفاکس، کانادا، به نمایندگی از حزب Tuxedo نامزد شد. برنامه های اصلی او در دوران انتخابات؟ به عنوان شهردار، او می خواست در نهایت مشکلات گربه های ولگرد هالیفاکس را حل کند. او همچنین میزبان یک برنامه  عقیم‌سازی و مراقبت عمومی از گربه‌ها بود تا به ساکنان گربه‌سان هالیفاکس کمک کند.

گربه های تاکسیدو می توانند قدرت جادویی داشته باشند... شاید

به دلیل رنگ آمیزی و الگوهای نامنظم آنها، گفته می شود که گربه های تاکسیدو می توانند در اعتدال بهاری یا روزانه ناپدید شوند. واضح است که تنها توضیح این است که آنها قدرت جادویی دارند!

گربه های تاکسیدو می توانند به جایی بروند که قبلاً هیچ بچه گربه ای نرفته است

تنها یک گربه تا به حال تا قله اورست صعود کرده است (البته با کمک انسانش): یک گربه تاکسیدو به نام رودریک. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ناسا قصد دارد یک گربه تاکسیدو را نیز به اولین حیوان خانگی روی ماه تبدیل کند!

پس از جنگ جهانی دوم، یک گربه تاکسیدو به نام سیمون توسط افسران ارتش مدال اعطا شد. چرا؟ او با محافظت از غذای سربازان در برابر آفاتی مانند موش و حشرات در تلاش جنگ کمک کرد. 

گربه تاکسیدو نمونه کارهای زیادی در طول تاریخ از خود به جا گذاشته است. بخاطر همین یکی از محبوب ترین گربه ها می باشد.

نژاد گربه مو کوتاه

  سامانه دامپزشک یک مرکز دامپزشکی آنلاین جهت خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد که امکان معاینه و درمان ، واکسیناسیون و انگل زدایی و .... برای گربه های دوست داشتنی را در منزل فراهم کرده است .

به این وب سایت رای دهید