با استرس کم گربه خود را به دامپزشکی ببرید

با استرس کم گربه خود را به دامپزشکی ببرید

0 دیدگاه 22 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 389
با استرس کم گربه خود را به دامپزشکی ببرید
رفتن به دامپزشکی بخش مهمی برای مراقبت از گربه ما است. بسیاری از گربه‌ها سفر و حامل را تجربه‌ای ناخوشایند می‌دانند. اگرچه سفر می‌تواند استرس‌زا باشد، اما کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید تا سفر و حامل‌ها برای گربه‌ها کمتر استرس‌زا و حتی لذت‌بخش باشند!

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" یک سفر موفق به دامپزشکی در خانه با آموزش گربه شما برای دوست داشتن حامل شروع می شود. اولین قدم انتخاب حامل مناسب برای گربه است. حاملی که برای گربه خود انتخاب می کنید باید به اندازه ای بزرگ باشد که گربه بتواند در آن بایستد و بچرخد و باید به راه های خروج و ورود به راحتی دسترسی داشته باشد. یک کریر با هر دو دهانه بالا و جلو، یا یکی با دهانه گرد بزرگ، به شما کمک می کند گربه خود را راحت تر وارد و خارج کنید. حامل باید این قابلیت را داشته باشد که از هم جدا شود، زیرا به این ترتیب باید گربه‌ها را از روی حامل‌هایشان جدا کرد و آنها را بیرون می‌کشد و از آنجایی که این امکان را به آنها می‌دهد تا در صورت ترسیدن، در انتهای حامل خود معاینه شوند. در نهایت، حامل باید ایمن و محکم باشد.

مثبت کردن حامل و آموزش گربه خود برای رفتن به آن

شما حامل مناسب برای گربه خود را خریداری کرده اید، بنابراین اکنون گام های بعدی این است که به گربه خود کمک کنید تا حامل را با چیزهای خوب مرتبط کند. به این ترتیب به عنوان جعبه ترسناکی که فقط زمانی که به دامپزشک می روند از گاراژ بیرون می آید دیده نمی شود. در اینجا نکاتی وجود دارد که چگونه به گربه خود کمک کنید تا حامل را دوست داشته باشد.

حامل را در مکانی بگذارید که گربه شما دوست دارد وقت خود را بگذراند، که در بیشتر موارد جایی است که شما وقت خود را سپری می کنید. با ادغام کریر در خانه شما، به جای یک قفس مسافرتی ترسناک، به یک مکان استراحت تبدیل می شود. اگر گربه شما از کریر می ترسد، از پایین کریر شروع کنید و به آرامی درب بالا و قفس را اضافه کنید.

خوراکی ها، ماهی گربه ای و اسباب بازی ها را در کریر قرار دهید. این کار گربه شما را تشویق می کند تا زمانی که هنوز در خانه است وارد حامل شود. شما همچنین می توانید با گربه خود در اطراف حامل او بازی کنید تا به ایجاد ارتباط مثبت کمک کنید.

ملافه های آشنا را در کریر قرار دهید. تمام بوهای خانه در کریر خواهد بود که باعث می شود احساس یک مکان امن داشته باشید. همچنین، سعی کنید چیزی با عطر خود در داخل آن قرار دهید.

به گربه خود برای رفتن به حامل جایزه بدهید. مطمئن شوید که خوراکی‌های مورد علاقه گربه‌هایتان را در نزدیکی خود داشته باشید تا بتوانید به‌محض اینکه گربه‌تان به تنهایی وارد کریر شد، یکی از آنها را به او بدهید.

صبور باش. گربه خود را به زور یا تعقیب نكنید و به داخل حامل نبرید. اجازه دهید گربه انتخاب کند که خودش به داخل حامل برود و به آن رفتار پاداش دهد. در حالت ایده آل، روی ایجاد ارتباط مثبت با حامل کار کنید. هنگامی که گربه شما باید برای بازدید دامپزشک به داخل کریر برود، می‌توانید از غذا و اسباب‌بازی برای جذب گربه به داخل کریر استفاده کنید، بنابراین انتخاب آن‌ها برای ورود است. اگر نیاز دارید که گربه‌ها را در کریر قرار دهید، به‌جای اینکه آنها را به زور از در کوچک عبور دهید، که اغلب برای شما یا گربه خوب نیست، می‌توانید کریر را جدا کرده و به آرامی گربه را داخل کریر قرار دهید.

ماشین را طوری آماده کنید که محیطی آرام را ایجاد کند

همه ما روش خاص خود را برای آماده شدن برای رویدادهای استرس زا داریم. برخی از ما ممکن است مدیتیشن کنیم یا به موسیقی کلاسیک گوش دهیم. گربه های ما با هم تفاوتی ندارند، اما برای آرام کردن محیطشان به ما تکیه می کنند. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا سواری با گربه خود استرس کمتری داشته باشد.

موسیقی کلاسیک را که به طور خاص برای گربه ها و یا صداهای خرخر ساخته شده است پخش کنید. برنامه‌های از طریق گوش گربه و خرخر کردن گزینه‌های عالی هستند.

10 تا 15 دقیقه قبل از ورود گربه، Feliway، یک فرمون آرام بخش را در ماشین و یا حامل اسپری کنید.

آرام باشید و برای گربه ها این "شس!" بسیار شبیه به خش خش به نظر می رسد، بنابراین سعی کنید در صورت صدا زدن، از خاموش شدن خودداری کنید.

قبل از اینکه گربه خود را داخل آن بگذارید، ماشین را تا دمای مناسب خنک یا گرم کنید.

آداب مناسب حمل گربه را تمرین کنید

بله، آداب و رسوم مناسبی وجود دارد که باید هنگام حمل گربه در حمل کننده آنها رعایت شود! هنگامی که گربه خود را حمل می کنید، باید حامل را از پایین نگه دارید، به طوری که یک طرف آن را روی دسته قفسه سینه خود قرار دهید. حمل حامل به این روش به گربه شما کمک می کند تا احساس ثبات و امنیت بیشتری داشته باشد. حمل کریر از پایین نیز ایمن تر است و از جدا شدن کریر و شل شدن تصادفی گربه جلوگیری می کند.

کریر را در خودرو به درستی ایمن کنید

بسیاری از صاحبان گربه ممکن است وسوسه شوند که حامل را روی صندلی مسافر قرار دهند و از کمربند ایمنی برای محکم کردن آن استفاده کنند. اگرچه ممکن است فکر کنیم گربه ما در نزدیکی ما احساس امنیت بیشتری می کند، این امن ترین گزینه نیست. در عوض، ما باید کریرها را در کف وسیله نقلیه پشت صندلی جلو یا سرنشین قرار دهیم. این منطقه امن ترین مکان است که در آن کمترین حرکت وجود دارد.

قبل از حرکت، یک حوله تزریق شده با Feliway را روی حامل قرار دهید و یک طرف آن را بدون پوشش بگذارید. این به گربه اجازه می دهد در صورت تمایل پنهان شود و محرک های بینایی را محدود می کند. همچنین باید یک سطح غیر لغزنده را در داخل و زیر جعبه قرار دهید. در نهایت، هنگام رانندگی، برای جلوگیری از بیماری خودرو، از توقف به آرامی شتاب بگیرید، برای جلوگیری از ترمز ناگهانی، فاصله بیشتری بین سایر وسایل نقلیه بگذارید و به آرامی به نوبت بپیچید.

به یاد داشته باشید، خطرناک است که به گربه خود اجازه دهید بدون ایمنی در اطراف وسیله نقلیه شما راه برود. این می تواند در رانندگی شما اختلال ایجاد کند و باعث تصادف شود.

از عجله بپرهیزید

قبل از مراجعه خود، با سابقه پزشکی گربه خود آماده باشید. همچنین بهتر است کمی زودتر حرکت کنید تا زمان زیادی برای رسیدن طبق برنامه داشته باشید و از احساس عجله جلوگیری کنید. زمانی که ما عجله داریم، استرس و اضطراب بیشتری داریم و گربه‌های ما این نشانه‌های احساسی را دریافت می‌کنند.

هنگام ورود به کلینیک دامپزشکی اطلاع دهید

به جای اینکه گربه خود را مستقیماً به بیمارستان دامپزشکی بیاورید، با میز پذیرش تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که در پارکینگ هستید. به این ترتیب وقتی اتاق امتحان آماده است می توانند با شما تماس بگیرند یا پیامک بدهند. این امر به جلوگیری از عوامل استرس زا که ممکن است در لابی رخ دهد کمک می کند (پارس سگ ها، راه رفتن سگ ها با بو کشیدن حامل و غیره).

گربه ها به پنج تا ده دقیقه نیاز دارند تا با محیط جدید خود سازگار شوند و احساس امنیت کنند. اگر نمی توانید از انتظار در لابی خودداری کنید، حامل گربه خود را روی یک سطح مرتفع قرار دهید و جلو و دو طرف آن را با یک حوله حاوی فرمون بپوشانید.

همچنین می توانید با دامپزشک خود در مورد برنامه ریزی قرار ملاقات با گربه خود در ساعات خلوت روز صحبت کنید. با تعداد افراد کمتر در ساختمان، صداها، عطرها و مناظر بالقوه ترسناک کمتری برای گربه شما وجود خواهد داشت.

همراه با نکات بالا، می‌توانید گربه‌تان را آموزش دهید که با خوشحالی سوار شدن در ماشین را بپذیرد. همچنین، اگر گربه در سفر استرس شدیدی را تجربه کرد، با دامپزشک خود در مورد داروهای ضد اضطراب و ضد تهوع صحبت کنید.

چرا گربه ها دوست دارند پنهان شوند؟

 

به این وب سایت رای دهید