آیا گربه ها برف را دوست دارند؟

آیا گربه ها برف را دوست دارند؟

0 دیدگاه 18 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 1166
آیا گربه ها برف را دوست دارند؟
سگ ها در برف شادی می کنند، می پرند و تکان می خورند. اما اگر این فرصت به گربه ها داده شود، آیا حرکات مشابه سگ ها را دارند؟ شگفتی کودکانه سگ از برف می تواند یک رفتار ذاتی باشد. اما گربه ها تغییرات را دوست ندارند، آنها بیشتر کنجکاو هستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دوستان گربه سان ما هم شکارچی و هم طعمه هستند. آنها معمولاً تغییرات را  دوست ندارند، اما مطمئناً در مورد همه چیز کنجکاو هستند. آیا گربه‌ها درباره برف کنجکاو هستند؟ یا از چیزهای سرد و مرطوبی که منظره همیشگی و  آشنای آنها را تغییر می‌دهد بیزارند؟ 

آیا گربه ها برف بازی را دوست دارند؟

آیا بچه گربه شما ابتدا پنجه های خود را در انبوهی از برف قرار می دهد؟ احتمالاً نه. زاویستوفسکی توضیح می‌دهد : "من پیشنهاد نمی‌کنم گربه خوشحال خود را داخل برف ببرید. به نظر می‌رسد بیشتر گربه‌ها از خیس شدن لذت نمی‌برند، بنابراین ممکن است برف برای آنها تجربه مثبتی نباشد." برخلاف برخی از نژادهای سگ، گربه‌های خانگی شاد ما از اجداد گربه‌هایی که در ابتدا در زیستگاه‌های گرم و خشک زندگی می‌کردند، می‌آیند. زندگی در یک محیط سرد و برفی به سادگی در ژنتیک گربه نیست.

نژادهای گربه‌، در مورد غذا، اسباب‌بازی‌ها و علاقه‌مندی به برف، ترجیحات متفاوتی خواهند داشت. اما برخی از گربه ها وجود دارند که برف را دوست دارند (به گری گربه ماجراجویی مراجعه کنید )، ولی برای سایر گربه های خانگی، برف یک "نه " به حساب می آید.

آیا می توانم گربه ام را طوری تربیت کنم که برف را دوست داشته باشد؟

با استفاده از آموزش تقویت مثبت، پیشنهاد می‌شود که با آموزش های کوچک شروع کنید و ماجراجویی برفی را با چیزی مثبت مانند خوراک مورد علاقه‌اش همراه کنید.

وقتی نوبت به اجازه دادن به گربه شما در فضای باز می رسد (در هر زمانی از سال) بهتر است مزایا و معایب آن را بسنجید. گربه‌ها با توجه به ویژگی‌هایی مانند پوشش خزدارشان، بیشتر از انسان‌ها با دماهای سردتر و برف سازگار هستند. اما، باز هم خطرات هوای سرد وجود دارد.

در هوای سرد، گربه ها و انسان ها در معرض خطر هیپوترمی هستند. "سرمازدگی یکی دیگر از خطرات است؛ این امر زمانی رخ می‌دهد که بخش‌هایی از بدن یخ می‌زند. بیشترین خطر، سرماخوردگی سریع گوش ها و پنجه های گربه شما هستند. در زیر راه‌هایی برای ایمن و گرم نگه داشتن گربه‌تان ارائه شده است.

چگونه پنجه های گربه خود را در برف ایمن نگه دارید؟

تشخیص اینکه چقدر سرما برای گربه شما زیاد است می تواند سخت باشد. مخصوصاً برای نواحی آسیب‌پذیر مانند پنجه‌ها، بینی و گوش‌ها. اگر قرار گرفتن بخش هایی از صورت شما در معرض هوا و باد اذیت می شود، برای گربه شما بسیار ناراحت کننده و سردتر خواهد بود. و حتی ممکن است خطرناک باشد.

ژاکت های پشمی و ژاکت های ضد آب همگی گزینه های عالی هستند. و وقتی نوبت به مراقبت از پنجه‌هایشان بعد از یک روز در برف می‌رسد، پاک کردن هر دانه کوچک انگشت پا را از دست ندهید. «برف، به‌ویژه در مناطق شهری، می‌تواند حاوی آلاینده‌های مضر باشد، بنابراین هنگام بازگشت گربه‌ها از راه رفتن یا بازی در برف، پاک کردن پنجه‌ها و خز آن بسیار مهم است.

گربه های ولگرد وقتی برف می آید کجا می روند؟

وقتی گربه‌ها برای یک وعده غذایی جستجو و تلاش نمی‌کنند، معمولاً می‌توانید آنها را در گرم‌ترین مکان‌هایی پیدا کنید. متأسفانه، آن مکان گرم اغلب زیر کاپوت یک ماشین است. یک راه ساده برای جلوگیری از آسیب رساندن به این بچه گربه‌ها این است که قبل از استارت زدن به کاپوت ماشین خود بکوبید.

بنابراین در هوای سرد مراقب حیوانات خانگی و غیر از آنها باشید تا آسیبی به آنها نرسد.

چگونه مشکلات رفتاری گربه ها را حل کنیم؟

 

به این وب سایت رای دهید