دانستنی های جالب درباره گربه

دانستنی های جالب درباره گربه

0 دیدگاه 18 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 483
دانستنی های جالب درباره گربه
گربه ها از حیوانات دوست داشتنی هستند که در خانه های زیادی از ما وجود دارند. حقایق جالبی درباره این حیوانات دوست داشتنی وجود دارند که شاید از آنها بی خبر باشید.

دانستنی های جالب درباره گربه می تواند به شما در نگهداری از این حیوان کمک کند. در این مقاله چندین مورد از آنها را با هم مرور می کنیم.

گربه های ماده معمولاً راست پنجه هستند

بر اساس تحقیقات و بررسی ها مشخص شده است که پنجه غالب گربه ها ، متناسب با جنسیت آنها است. گربه های ماده ، بیشتر از پنجه راست خود استفاده می کنند. یعنی اگر گربه ای دارید که جنسیت آن را نمی دانید می توانید با استفاده از این مسئله ، جنسیت او را حدس بزنید. البته این یک مسئله همیشه درست نیست.

خرخر گربه نشانه بهبودی است

یکی از دانستنی های جالب درباره گربه این است که خرخر آنها نشان دهنده وضعیت خوب آنها است. البته این صدای خرخر باید آرام باشد. در صورتی که صدای خرخر گربه شما تغییر کرده است ، ممکن است نشانه درد یا ناراحتی او باشد. در صورتی که احساس می کنید ، گربه شما دچار ناراحتی یا بیماری شده است با یک دامپزشک آنلاین گربه در این ارتباط صحبت کنید.

گربه ها توان چشیدن شیرینی را ندارند

این مسئله بسیار جالب است که گربه ها توان حس کردن مزه شیرینی را ندارند. این حیوانات بامزه فقط گوشت را دوست دارند و به شیرینی جات علاقه زیادی ندارند. زیرا مزه شیرینی را حس نمی کنند. پس از دادن شیرینی به آنها خودداری کنید.

گربه ها بیشتر عمرشان را می خوابند

یکی از دانستنی های جالب درباره گربه این است که آنها حدود 70 درصد از عمر خود را به خوابیدن می گذرانند. خوردن ، خوابیدن ، بازی کردن و جست و خیز کردن و ... از جمله حالت های مختلف گربه می باشند که خوابیدن حالت غالب آنها است. گربه ها را می توان یکی از پرخواب ترین حیوانات به حساب آورد.

چرا گربه ها زیاد می خوابند؟

داشتن گربه احتمال ابتلا به حملات قلبی را کاهش می دهد

شاید باور کردن این موضوع برای شما سخت باشد ، اما واقعیت دارد. بر اساس مطالعات و بررسی ها ، داشتن گربه موجب کاهش فشارخون و استرس می شود. در واقع این حیوانات دوست داشتنی از قلب انسان مراقبت می کنند. شاید دلیل این موضوع این باشد که گربه ها مونس و همدمی بی آزار برای شما هستند.

تحمل نکردن لاکتوز ، یکی از دانستنی های جالب درباره گربه

درست است که گربه ها به شیر علاقمند هستند ، ولی در هضم لاکتوز دچار مشکل می باشند. گاهی این مسئله سبب بروز دل درد و سایر ناراحتی های گوارشی در آنها می شود. در صورتی که گربه شما دچار مشکلات گوارشی است ، می توانید یک مشاوره دامپزشکی داشته باشید و مشکلات آنها را پیگیری کنید.

ماهی خام برای گربه ها مضر است

این تصور که فکر می کنید ماهی خام برای گربه مفید است ، نادرست است. شاید آنها به خوردن ماهی خام اشتیاق نشان دهند ، اما ماهی خام برای آنها مضر می باشد. ماهی خام می تواند منجر به ایجاد مسمومیت های غذایی در گربه ها شود. در ماهی خام آنزیمی موجود است که مواد مغذی و ویتامینی در بدن گربه را نابود کرده و مشکلات عصبی در آنها ایجاد می کند.

4دلیل برای گاز گرفتن گربه

تولید بیش از 100 صدای مختلف ، یکی از دانستنی های جالب درباره گربه

گربه ها هنرمند هستند و می توانند انواع صداها را تولید کنند. سگ ها می توانند ده صدای مختلف تولید کنند. اما گربه ها انواع صداهای میو میو ، جیغ ، خرخر و ... را تولید کرده و در این زمینه حسابی هنرمند می باشند. گربه ها قادر هستند که با گاز گرفتن و بوییدن و ... با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنند.

بیشتر از 20 ماهیچه به کنترل گوش گربه می پردازند

گربه ها امکان شنیدن کوچکترین صدایی را دارا می باشند. شاید صداهایی که برای شما قابل شنیدن نباشند ، برای گربه ها به راحتی قابل شنیدن باشند. دلیل این موضوع این است که بیشتر از 20 ماهیچه در بدن گربه به کنترل بخش خارجی گوش می پردازند. گربه ها زمانی که متوقف هستند ، می توانند صدا را دقیق تر تشخیص دهند. شاید به همین علت است که برای گوش دادن ، می ایستند و حرکت نمی کنند. این مورد هم ، یکی دیگر از دانستنی های جالب درباره گربه است.

  

به این وب سایت رای دهید