FIV در گربه ها

FIV در گربه ها

0 دیدگاه 2 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 465
 FIV در گربه ها
FIV (ویروس نقص ایمنی گربه) یک عفونت ویروسی است که گربه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. و باعث می شود گربه های مبتلا در مقایسه با گربه های غیر FIV، سیستم ایمنی ضعیف تری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، FIV در ابتدا منجر به یک بیماری کوتاه مدت در گربه ها می شود و سپس وارد مرحله‌ای از کاهش تدریجی سیستم ایمنی بدن می‌شوند، اما بسیاری از گربه ها برای سال‌ها بدون علائم (FIV) هستند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که گربه های FIV ممکن است طول عمر مشابهی با گربه های غیر آلوده داشته باشند.

در حالی که این گربه ها ممکن است مستعد ابتلا به انواع بیماری های رایج باشند، هیچ علامتی وجود ندارد که مخصوص گربه های FIV باشد. یک گربه مثبت FIV ممکن است بیشتر مستعد عفونت های مزمن تنفسی، مشکلات پوستی، التهاب دهان و انواع خاصی از تومورها باشد.

گربه ها چگونه FIV را می گیرند؟

FIV از طریق ارتباط مستقیم پخش می شود، بنابراین بسیار مهم است که گربه های FIV در داخل خانه نگهداری شوند .

FIV بیشتر در گربه های نر عقیم نشده که در جنگ برای قلمرو هستند دیده می شود. با گاز گرفتن، مایعات بدن پخش می شود و در محیط پخش نمی شود. برخی از بچه گربه ها می توانند عفونت را از مادرشان منتقل کنند، اما بسیاری از آنها می توانند قبل از شش ماهگی آن را از بین ببرند.

این بیماری یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که توصیه می‌کنیم تمام گربه‌ها در چهار ماهگی عقیم شوند ، زیرا عقیم‌سازی می‌تواند تمایل گربه‌های نر به جفت‌گیری، پرسه زدن و مبارزه را کاهش دهد.

آیا انسان ها می توانند FIV را بگیرند؟

در حالی که FIV با HIV در انسان مرتبط است، هیچ راهی وجود ندارد که ویروس گربه بتواند بین گونه ها عبور کند و افراد را آلوده کند. FIV فقط گربه ها را تحت تاثیر قرار می دهد، و نمی تواند به غیر گربه سانان انتقال پیدا کند.

آیا FIV قابل درمان است؟

اگرچه هیچ درمانی برای FIV وجود ندارد، اما برخی از گربه ها می توانند زندگی طولانی و شادی داشته باشند. 

 

آیا گربه های مثبت (FIV) را می توان با حیوانات خانگی دیگر نگهداری کرد؟

اگرچه FIV به راحتی بین گربه ها منتقل نمی شود (فقط از طریق گاز گرفتن عمیق و نه از طریق اشتراک غذا و سایر تعاملات عادی)، خطر به این معنی است که یک گربه FIV مثبت باید تنها در یک خانواده گربه به فرزندی پذیرفته شود. از آنجایی که FIV نمی تواند به انسان یا سایر حیوانات غیر گربه سان منتقل شود، یک گربه مثبت FIV می تواند محیط خود را با یک سگ یا حیوان خانگی دیگر به اشتراک بگذارد، تا زمانی که گربه دیگری وجود نداشته باشد.

چه چیزی باید به یک گربه FIV غذا بدهید؟

گربه های FIV باید یک رژیم غذایی با کیفیت خوب و متعادل دریافت کنند. نباید به آنها غذای خام یا محصولات لبنی داد، زیرا خطر ابتلا به بیماری های باکتریایی و انگلی ناشی از غذا در افراد سرکوب شده سیستم ایمنی بیشتر است.

نیازهای دامپزشکی و بهداشتی برای گربه های FIV مثبت

اگر نگرانی دارید که گربه شما به عفونت مبتلا شده است یا علائم دیگری از بیماری را نشان می دهد، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید. برای معاینه سالانه به دامپزشک خود مراجعه کنید و در جریان واکسیناسیون قرار بگیرید. اطمینان حاصل کنید که مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه منظم مانند درمان های ضد انگل را طبق توصیه دامپزشک ارائه می دهید.

بازگرداندن یک گربه با FIV

گربه های FIV می توانند از یک زندگی شاد لذت ببرند و می توانند همراهان فوق العاده ای داشته باشند. با این حال، ما فقط گربه‌های FIV را به خانه باز می‌گردانیم که معتقدیم می‌توانند به عنوان گربه‌هایی که فقط در داخل خانه هستند خوشحال باشند. 

برای جلوگیری از گسترش بیماری، گربه FIV باید تنها گربه در خانه باشد، بنابراین اگر می خواهید یک گربه در خانه داشته باشید، ممکن است یک گربه FIV برای شما مناسب باشد.

بسیاری از گربه های FIV می توانند زندگی طولانی، سالم و کاملی داشته باشند، درست مانند یک گربه غیر آلوده، و تمام نیازهای معمول مانند رژیم غذایی مغذی، تحریک ذهنی و عشق فراوان را داشته باشند!

لکه های سیاه روی دهان و بینی گربه ها

 

به این وب سایت رای دهید