اندازه طعمه برای مار در حال رشد

اندازه طعمه برای مار در حال رشد

0 دیدگاه 2 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 707
اندازه طعمه برای مار در حال رشد
بیشتر مارها باید به اندازه ای تغذیه شوند که طعمه آنها تقریباً به اندازه بدن مار در پهن ترین نقطه آن باشد. این بدان معناست که با رشد مار، باید مقدار طعمه‌ای را که به مار داده می‌شود تنظیم کنید، تا اندازه مار افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، انتخاب طعمه خیلی بزرگ می تواند منجر به مشکلات سلامتی برای مار خانگی شما شود. اگر شکار بیش از حد بزرگ باشد، احتمال آسیب بیشتر است. اگر اندازه دور بدن مار در مقایسه با اندازه طعمه در فروشگاه حیوانات خانگی برایتان سخت است، مار خود را در پهن ترین قسمت بدنش اندازه بگیرید. لازم نیست که اندازه گیری دقیق باشد. شکار کوچکتر یا کمی بزرگتر نیز خوب است، و کمی تنوع به مار صدمه نمی زند.

تغذیه مارهای تازه متولد شده

مارهای تازه متولد شده  از موشهای نوزاد تغذیه می کنند. و هر چه بزرگتر می شوند طعمه آنها نیز بزرگتر می شود.

تغذیه مارها با موش

اگر گونه‌ای از مار دارید که تا اندازه‌ای بزرگ می‌شود و در نهایت موش‌ها را می‌خورد، می توانید وقتی مار هنوز جوان است، به موش‌ها روی بیاورید تا آنها را به خوردن موش عادت دهید. موش‌های جوان‌تر از نظر اندازه معادل موش‌های مسن‌تر هستند، بنابراین وقتی مار شما به موش‌های بزرگ‌تر تبدیل شد، زمان خوبی برای تغییر جوندگان است.

نحوه جلوگیری از نارسایی مار

مارها آرواره‌های منحصر به فردی دارند که به آنها اجازه می‌دهد طعمه‌های بزرگ‌تر از سرشان را ببلعند، اما مار شما ممکن است در هضم اقلام بیش از حد بزرگ مشکل داشته باشد و در نتیجه باعث برگشت غذا شود. یکی دیگر از دلایل رایج نارسایی، دست زدن به مار بلافاصله پس از خوردن غذا است. در حالی که هر مار نارسایی متفاوتی دارد، شما باید حداقل 24 تا 48 ساعت پس از غذا دادن برای رسیدگی به حیوان خانگی خود صبر کنید.

 

مارها نیز به دلیل استرس برگشت غذا دارند. اگر مار شما به دلیل صداهای بلند یا ضربه زدن شما به شیشه مخزن تحت فشار قرار می گیرد، سعی کنید بعد از غذا دادن مار را در مکانی آرام قرار دهید و به آنها فضا بدهید. 

مهم است که تفاوت بین برگشت غذا و استفراغ در مار خود را درک کنید. نارسایی قبل از رسیدن غذا به معده اتفاق می افتد. وقتی مار غذای هضم شده ای را که در معده اش بوده دفع می کند، به آن استفراغ می گویند که معمولاً نشانه بیماری است. استفراغ یک مشکل بزرگتر از بازگشت است زیرا مار آمینو اسیدهای زیادی را که برای زنده ماندن نیاز دارد از دست می دهد. اگر مار شما استفراغ می کند یا مکرراً غذای خود را پس می دهد، فوراً آن را نزد دامپزشک ببرید. استفراغ و پس زدن هر دو می توانند برای مارها کشنده باشند.

تغذیه مارها

به این وب سایت رای دهید