چگونه خزنده خود را حمام کنیم؟

چگونه خزنده خود را حمام کنیم؟

0 دیدگاه 18 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 415
چگونه خزنده خود را حمام کنیم؟
خزندگان برخلاف پستانداران می توانند آب را از طریق پوست خود جذب کنند. بنابراین، برای هیدراته ماندن، آنها مجبور نیستند نوشیدنی بنوشند، بلکه می توانند حمام کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، خزندگان وحشی خودشان را حمام می کنند، اما خزندگان خانگی باید ابزار مناسبی برای این کار در اختیار داشته باشند.

نحوه حمام کردن خزنده توسط مالک تا حدودی به گونه آن بستگی دارد. با این حال، چند قانون برای حمام کردن همه خزندگان، صرف نظر از گونه، اعمال می شود. اول، فقط آب باید استفاده شود. بدون هیچ نوع پاک کننده یا صابون، دوم اینکه خزندگان اغلب پس از خیساندن در ظروف آب خود مدفوع می کنند، بنابراین مهم است که آب این ظروف مرتباً تازه شود. سوم، آب ولرم، راحت در لمس، بهترین است. خزندگان گرمازا هستند، به این معنی که دمای بدن خود را با محیط اطراف خود تنظیم می کنند. بنابراین، اگر در آب خیس شوند، نه باید خیلی گرم باشد و نه خیلی سرد. چهارم، خیساندن 10 دقیقه ای برای اکثر خزندگان، صرف نظر از گونه، کافی است. بیشتر از آن ممکن است منجر به ایجاد چین و چروک و پوستی بیش از حد نرم شود، مانند زمانی که برای مدت طولانی در وان می مانیم. سرانجام،

هنگام حمام کردن خزندگان بیمار که آنقدر ضعیف هستند که نمی توانند سر خود را بلند کنند باید مراقب بود. این حیوانات باید در آب کم عمق غسل داده شوند و هنگام استحمام به دقت تحت نظر باشند تا از غرق نشدن آنها اطمینان حاصل شود.

مارمولک ها به کاسه آب نیاز دارند

به طور کلی، مارمولک ها، صرف نظر از گونه هایشان، باید یک کاسه آب کم عمق و باز داشته باشند که در صورت تمایل بتوانند در آن بالا رفته و خیس شوند. بیشتر گونه ها، حتی گونه های بیابانی، از این لذت می برند و هر از گاهی خیس می شوند.

اگر مارمولک ها به خودی خود خیس نمی شوند و پوستشان می ریزد، صاحبان باید آنها را در یک کاسه آب کم عمق قرار دهند تا خیسانده شوند، یا می توانند مارمولک خود را به آرامی 2 تا 3 بار در هفته با مه پاش گیاهی نم دار کنید تا ریزش را تشویق کنند. به ویژه اژدهای ریشو(پاگونا)، اغلب پوست اطراف انگشتان دست و پا، و همچنین نوک دم و اطراف چشم‌هایشان را حفظ می‌کنند، و خیساندن یا مه‌کردن می‌تواند به جدا شدن قطعات کوچک پوست کمک کند.

اگر پوست باقی مانده با خیساندن مکرر از بین نرود، صاحبان آن نباید اقدام به کندن یا برس کشیدن پوست کنند، زیرا کشیدن ممکن است به ماهیچه یا استخوان زیرین آسیب برساند. در عوض، مارمولک باید توسط دامپزشک بررسی شود تا مطمئن شود که پوست عفونی نشده است و بررسی شود که آیا درمان لازم است یا خیر.

به لاک پشت ها این امکان را بدهید که خودشان را حمام کنند

لاک پشت ها، طبق تعریف، در خشکی زندگی می کنند. بسیاری از گونه های لاک پشت به طور طبیعی در بیابان خشک زندگی می کنند و به طور منظم حمام نمی کنند. صرف نظر از این، لاک پشت های خانگی باید یک کاسه باز و کم عمق آب در مخزن خود داشته باشند که در صورت تمایل می توانند از آن بنوشند یا خیس کنند. به طور معمول، لاک لاک پشت ها خشک و تمیز می مانند و مانند لاک پشت ها نیازی به مسواک زدن ندارند.

 

تمیز نگه داشتن پوسته لاک پشت

طبق تعریف، لاک‌پشت‌ها در آب زندگی می‌کنند، بنابراین برای شنا و غواصی به یک منطقه بزرگ و عمیق در مخزن‌های خود نیاز دارند، و همچنین به منطقه‌ای نیاز دارند که بتوانند از آن بالا بروند تا از آب خارج شوند. آنها نیازی به کاسه جداگانه ای ندارند که از آن بنوشند یا خیس کنند. دمای آب به گونه لاک پشت ها بستگی دارد. برای لاک‌پشت‌های گوش قرمز که معمولاً نگهداری می‌شوند، دمای آب باید با آبگرمکن در دمای متوسط ​​تا پایین ۷۰ درجه فارنهایت حفظ شود. فیلتر برای حذف مواد غذایی و زباله های دور ریخته شده از آب بسیار مهم است و بسته به اندازه مخزن و تعداد

بسیاری از لاک‌پشت‌های خانگی یک پوشش لزج سبز یا قهوه‌ای از جلبک‌ها، باکتری‌ها یا قارچ‌ها روی پوست خود ایجاد می‌کنند که صاحبان آن می‌توانند به آرامی با استفاده از یک مسواک نرم و صابون ملایم و غیر دارویی یا محلول رقیق ید لوگول (در هر دارویی موجود است) آن را پاک کنند. ذخیره کنید و در صورت لزوم به مقدار کم با آب گرم مخلوط کنید تا محلولی شبیه چای ضعیف به دست آید. تغییر رنگ پوسته که به راحتی پاک نمی شود باید توسط دامپزشکی که با خزندگان آشنا است بررسی شود.

مارها هم حمام را دوست دارند

اکثر مردم فکر نمی کنند که مارهای خانگی نیازی به حمام کردن ندارند، اما بسیاری از مارها از غوطه ور شدن در یک وان کم عمق آب گرم لذت می برند. اگر محفظه آنها به اندازه کافی بزرگ باشد، باید به مارها یک ظرف آب باز داده شود که در صورت تمایل می توانند خود را در آن غوطه ور کنند. در غیر این صورت، می توان آنها را یک یا دو بار در هفته با مه پاش گیاهی مه پاشید. اگر آنها در حال ریختن هستند و پوست آنها یک تکه نمی ریزد، خیساندن یا مه پاشی آنها می تواند به آنها کمک کند تا پوست باقی مانده را از بین ببرند.درست مانند ما، حمام کردن برای خزندگان احساس خوبی دارد و مزیت اضافی آبرسانی را برای آنها فراهم می کند زیرا آب را از طریق پوست خود جذب می کنند. حمام کردن برای حفظ سلامت خزنده حیوان خانگی بسیار مهم است و چیزی است که اکثر خزندگان واقعا از آن لذت می برند.

خزندگان برخلاف پستانداران می توانند آب را از طریق پوست خود جذب کنند. بنابراین، برای هیدراته ماندن، آنها مجبور نیستند نوشیدنی بنوشند، بلکه می توانند حمام کنند. خزندگان وحشی خودشان را حمام می کنند، اما خزندگان خانگی باید ابزار مناسبی برای این کار در اختیار داشته باشند.

لاک پشت های خانگی چه می خورند؟

به این وب سایت رای دهید