انگل های رایج در سگ ها

انگل های رایج در سگ ها

0 دیدگاه 1 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 638
انگل های رایج در سگ ها
کک ها شایع ترین نوع انگل خارجی است که هم در گربه ها هم درسگ ها یافت می شود. کک ها حشرات کوچک بدون بال هستند که روی خز سگ ها زندگی می کنند و می توانند تا 2 سال زنده بمانند!

انگل های رایج در سگ ها

کک ها شایع ترین نوع انگل خارجی است که هم در گربه ها هم درسگ ها یافت می شود. کک ها حشرات کوچک بدون بال هستند که روی خز سگ ها زندگی می کنند و می توانند تا 2 سال زنده بمانند!

کک های ماده یک وعده غذایی خون، از گربه می گیرند (آنها را گاز می گیرند)، و سپس تخم گذاری می کنند - که می تواند تا 50 تخم در روز باشد! تخم ها از پوست گربه می افتند و در محیط (خانه) باقی می مانند تا زمانی که از تخم بیرون بیایند و تبدیل به لارو شوند که این مدت می تواند تا 2 روز باشد.

لاروها از خاک کک (که مدفوع کک است) تغذیه می‌کنند و در بستر، فرش‌ها و شکاف‌های کف می‌مانند، جایی که در اعماق قرار می‌گیرند زیرا از نور بیزارند. آنها می توانند تا 2 سال زنده بمانند و فقط در پاسخ به ارتعاشات، دما و وجود دی اکسید کربن که همگی نشان می دهد یک فرد یا حیوان در نزدیکی خود قرار دارد تا پس از جوجه ریزی دوباره فعال شوند.

علائم کک شامل خاراندن، یافتن کثیفی در خز یا محل خواب آنها و دیدن کک های زنده است. کک ها همچنین می توانند یک گونه از کرم نواری را به سگ ها منتقل کنند، بنابراین ممکن است علائم کرم نواری را در بالای مدفوع یا خزیدن در اطراف ته سگ خود مشاهده کنید (آنها می توانند مانند دانه های برنج به نظر برسند).

کنه دمودکس

کنه های دمودکس در فولیکول های موی همه سگ ها زندگی می کنند. معمولا سیستم ایمنی آنها کنه ها را کنترل می کند و کنه ها هرگز مشکلی ایجاد نمی کنند. با این حال، سیستم ایمنی برخی از سگ‌ها با توجه به پایین نگه داشتن تعداد کنه‌ها ممکن است از کار بیفتد، و این می‌تواند به آنها اجازه دهد تا به سرعت تکثیر شوند و باعث بیماری پوستی شدید در سگ آسیب‌دیده شوند. ودر سگ‌های جوان‌تر شایع‌تر است، اما سگ‌های بالغ نیز می‌توانند از آن رنج ببرند. علائم کنه دمودکس شامل خارش، ریزش مو، پوسته پوسته شدن و ضخیم شدن پوست تیره است.

کنه های سارکوپتیک

این کنه‌های گرد میکروسکوپی درون پوست سگ‌ها دفن می‌شوند و از مواد داخل و روی پوست تغذیه می‌کنند. آنها همچنین تخم های خود را در تونل هایی که هنگام فرورفتن در پوست خارج می کنند، می گذارند. فعالیت کنه ها باعث خارش شدید سگ می شود. آنها دائماً می جوند و خراش می دهند که منجر به ریزش مو و در نهایت ضخیم شدن پوست می شود. آنها همچنین می توانند عفونت های ثانویه را از خارش دریافت کنند. کنه های سارکوپتیک ZOONOTIC هستند که به معنی قابل انتقال به انسان هستند. آنها نمی توانند برای مدت طولانی روی پوست انسان زندگی کنند، اما تا زمان مرگ کنه ها باعث خارش شدید می شوند. همچنین برای سگ های دیگر بسیار مسری است.

کنه های گوش

کنه های گوش Otodectes cynotis با نام مستعار گوش به سختی به صورت نقاط سفید ریز با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند. این کنه ها در داخل مجرای گوش سگ زندگی می کنند و از موم و زباله ها تغذیه می کنند و باعث تحریک و التهاب زیادی می شوند. آنها از طریق تماس نزدیک با سگ های آلوده منتقل می شوند اما می توانند از محیط نیز به دست آیند.

علائم شامل خاراندن در گوش، ترشح پوسته ای در گوش، لرزش سر، قرمزی گوش دردناک و در برخی موارد هماتوم شنوایی (تاول خونی فلپ گوش) است. همه این علائم همچنین می تواند نشان دهنده عفونت گوش باشد.

شپش

دو نوع شپش وجود دارد که سگ ها را تحت تأثیر قرار می دهد - شپش مکنده (Linognathus setosus) و شپش گزنده (Trichodectes canis). آنها تمام زندگی خود را صرف سگ می کنند و فقط برای چند ساعت می توانند در محیط زنده بمانند. شپش گزنده می تواند برای سگ بسیار آزاردهنده باشد و همچنین می تواند به کرم نواری Dipylidium caninum منتقل شود. شپش مکنده از خون سگ ها تغذیه می کند و در صورت وجود در تعداد زیاد می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود زیرا می تواند باعث کم خونی شود.

کنه ها

کنه ها انگل های خاکستری مایل به قهوه ای 8 پا هستند که سگ شما را گاز می گیرند و از خون او تغذیه می کنند. آنها در ابتدا بسیار کوچک هستند اما زمانی که با خون سگ شما آغشته می شوند به اندازه یک نخود متورم می شوند. کنه ها روی حیوانات مختلف از جمله سگ، گربه، گوسفند، جوجه تیغی و حتی انسان تاثیر می گذارند.

کنه‌ها در علف‌های بلند و جنگل‌ها یافت می‌شوند، جایی که روی علف‌های بلند می‌خزند و منتظر می‌مانند تا حیوان (یا انسان) از جایی که می‌توانند خود را بچسبانند عبور کند. کنه ها هنگام گاز گرفتن سگ ها می توانند بیماری هایی مانند بیماری لایم را از طریق بزاق خود به سگ ها منتقل کنند.

Flystrike (میازیس / ماگوت)

اگر سگ شما زخم باز، سوزش ادرار یا کثیف شدن خزش داشته باشد، این امر می تواند در ماه های تابستان در هوای گرم بیشتر مورد توجه مگس ها باشد. مگس ها تخم های خود را روی خز سگ یا در زخم های آنها می گذارند و تخم ها به صورت لکه ها یا دانه های کوچک روی خز ظاهر می شوند. سپس تخم ها به مرحله لاروی که حشره است می روند. پیشگیری شامل تمیز نگه داشتن سگ خود تا حد امکان در موارد اسهال و کثیفی و همچنین درمان و تمیز کردن زخم ها و نظارت بر آنها چندین بار در روز است.

بسیاری از این انگل‌ها با اقدامات مناسب قابل پیشگیری هستند و درمان‌هایی که توصیه می‌شود به عوامل خطر و سبک زندگی سگ شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید که مهم است که سگ خود را به طور منظم برای علائم انگل های خارجی بررسی کنید

به این وب سایت رای دهید